BuyBack pentru online: 50 de euro pe vechiul site

BuyBack pentru online: 50 de euro pe vechiul site“Prin acest program, platim 50 de euro pe vechiul website, aceasta suma fiind considerata de fapt o reducere din pretul de lista a unui pachet Magellan 2.0”, a declarat Adrian Stan (foto), pentru Wall-Street.

Ideea unui astfel de program i-a venit acestuia anul trecut, in iarna, iar decizia de a o pune in practica a sosit odata cu aparitia crizei economice si introducerea "Programului Rabla" pentru autoturisme in Germania si de curand in Spania.

Prima experienta legata de tranformarea unui calculator intr-un server de Internet a avut-o la Electrica, putin dupa 1998, cand a inceput crearea paginii web a institutiei (in Netscape Composer).

Apoi, a creat pentru o societate din Pitesti un website cu sute de produse, facand in continuare programare in HTML. Astfel, a inceput studiul limbajului PHP si a bazelor de date MySQL, iar de aici si pana la deschiderea unei afaceri in acest domeniu a mai fost un singur pas, ce l-a realizat la indemnul si cu ajutorul unui fost coleg de liceu, Claudiu Gamulescu, care este, in prezent, partenerul sau de afaceri si online business developer la Boom Advertising.

“Am avut de-a lungul timpului clienti ce nu doreau refacerea website-ului, desi erau constienti ca acesta, in forma respectiva, nu le indeplineste necesitatile de promovare online datorita faptului ca undeva, in trecut, au platit o suma pe acel site si nu doresc "sa piarda" acei bani; unii dintre clienti au inteles ca pierderea pentru compania lor este mai mare daca vor continua sa aiba o prezenta online invechita, si au decis refacerea site-ului folosind solutia web Magellan 2.0”, explica Stan.

Investitia iniatiala in acest program a fost in mobilier si tehnica de calcul pentru patru programatori, la marirea echipei fiind necesare alte achizitii; in afara de statiile de lucru, Stan a investit mult si in propriul Data Center, care are, in prezent, 9 servere, impreuna cu echipamentele auxiliare; toate investitiile s-au derulat pe parcursul mai multor ani. Totusi, suma investita cu aproximatie este undeva in jurul a 30-35.000 euro.

Dupa ce anul trecut a inregistrat o cifra de afaceri de 75.000 euro, la un profit de 1.500, in primele luni ale anului, business-ul lui Stan a realizat afaceri de aproximativ 25.000 euro, iar pentru sfarsitul lui 2009 estimeaza, pesimist, castigarea a inca 20.000 euro in contul de afaceri, daca si cursul leu/euro s-ar mentine la nivelul primului trimestru din an.

Intr-o varianta optimista, Stan prognozeaza o cifra de afaceri aproximativ egala cu cea de anul trecut, pe fondul unei reduceri de personal fata de 2008, contrabalansata insa de o productivitate crescuta (datorita investiilor mari in solutiile software proprii.

In ultimele trei luni, acesta spune ca se simte o imbunatatire la nivelul afacerilor, cel putin fata de lunile ianuarie-februarie, care au fost “in deriva”, comparandu-le cu anii anteriori; perceptia sa este ca mediul online si-a aratat eficienta in aceasta perioada de criza financiara si economica, ceea ce a facut ca tot mai multe firme sa creasca procentele bugetelelor pentru online, iar o matematica simpla, de genul “mai putin (bugetul) inmultit cu mai mult (procentul) duce la un total mai mare, ma face sa estimez ca una din ramurile ce va simti mai putin efectele crizei va fi industria online.”

Drumul parcurs: De la Electrica, in sectorul online

Drumul parcurs: De la Electrica, in sectorul onlineUrmand cursurile Facultatii de Electronica, si fiind apoi inginer de Telecomunicatii la Electrica SA, Stan a avut sansa de a fi “online” inca de acum 12 ani. A avut pasiunea programarii inca de pe vremea HC-urilor si TIMs-urilor (~ ‘87-88), Internet-ul “adoptandu-l” apoi definitiv, ceea ce a condus inevitabil la deschiderea unei afaceri in domeniul online.

De profesie inginer (electronist), dezvoltatorul programului Rabla pentru website-uri este, in momentul de fata, web-architect.

Modelul sau in afaceri este Donald Trump, spune el, pentru consecventa in a aplica zicala “Nu e nimic personal, e vorba doar de afaceri”.

Platforma web Magellan 2.0, pe care se vor construi toate site-urile intrate in acest program, este o solutie 100% romaneasca, dezvoltata "de la 0" de catre programatorii lui Stan, si acopera, dupa analiza acestora si in urma feedback-ului de la peste 100 de clienti din portofoliul firmei, 90-95% din necesitatile oricarui site de promovare a unei companii: multilingv, numar de pagini nelimitate, galerie de imagini (portofoliu), galerie de produse si comenzi online, cu istoric de comenzi, sectiuni de stiri si articole, chestionare online, newsletter, optimizari pentru motoarele de cautare integrate, nivele de administrare diferite si multe altele, la cerere putandu-se dezvolta orice noua functionalitate, pentru a indeplini orice nevoie a fiecarui client.

In patru ani de zile, programul dezvoltat a ajuns sa aiba peste 150 de clienti.

Ca toate celelate business-uri, si acesta este afectat de criza economica actual prin lipsa lichiditatilor, datorate creantelor, si a unui mediu de afaceri incert, ce nu permite strategii coerente.

“Dupa cum se spune, cea mai buna aparare este atacul, iar cei ce inteleg ca in aceasta perioada nu este indicat sa te ascunzi, imi devin clienti, in dorinta lor de extindere si in mediul online”, potrivit lui Stan.

Ca masuri luate pentru a remedia situatia actuala si pentru a imbunatati perspectivele afacerii pe care o are in urmatoarea perioada, acesta vrea sa cresca productivitatea, sa dezvolte cat mai mult partea de automatizari ale proceselor de productie.

In prezent, echipa este formata din 5 angajati, si, in cazul in care viziunea sa asupra viitorului se dovedeste a fi corecta, in decurs de 6-12 luni va aduce noi colegi.