Farmacie, parfumerie si produse de larg consum - sub aceeasi umbrela

Farmacie, parfumerie si produse de larg consum - sub aceeasi umbrelaCompania, detinuta de grupul israelian, a fost prima care a introdus pe piata din Romania conceptul de drugstore, in anul 2005, iar la ora actuala, lantul cuprinde cinci astfel de magazine, amplasate in Cluj, Sibiu, Brasov si Pitesti.

“Urmeaza ca, pana la sfarsitul acestui an, sa deschidem si prima locatie din Capitala. Noul magazin, in care vom investi pana la cateva sute de mii de euro, va fi lansat intr-un mall, amplasat in centrul Bucurestiului”, spune Abraham Zelig, CEO-ul New Life Drugstores.

Conceptul principal de drugstore inseamna in primul rand existenta in magazin a unei farmacii. Adiacent farmaciei gasim aici si alte categorii de produse – naturiste, de ingrijire personala, cosmetice, produse pentru copii si produse de larg consum, make-up, parfumerie.

In reteaua NewLife, aceste produse se gasesc atat din gamele mass market, cat si selectiv, un magazin punand la dispozitia consumatorilor un numar de aproximativ 27.000 de sortimente de produse din toate categoriile mentionate mai sus.

Romanii prefera magazinele in care gasesc toate produsele sub aceeasi umbrela, iar intr-o parfumerie nu se poate cumpara sampon, medicamente sau dermatocosmetice, cum, la fel, nici in farmacie nu se gasesc produse selective”, a declarat oficialul New Life in Romania.

Procesul de familiarizare al romanilor cu noul concept, de drugstore, a fost unul dificil. New Life era vazut, initial, de catre clientii sai fie ca o farmacie, fie ca o parfumerie.

“Principalele obstacole au fost date de perceptia clientilor asupra conceptului de magazine in cadrul unui mall. Intotdeauna se asociaza ideea de mall cu cea de preturi ridicate si, astfel, de produse inaccesibile populatiei cu venituri medii. In timp, insa, New Life a reusit sa castige clienti si sa-i fidelizeze, prin preturile practicate, competitive”, a afirmat Zelig.

Clientul New Life este tipul femeii cu venituri medii spre mari, dinamica, preocupata de aspectul sau, de ingrijirea ei si de sanatate.

Magazinul New Life nu are competitori directi pe piata locala, ci doar pe fiecare categorie de produse pe care le comercializeaza.

In prezent, societatea are 116 angajati, repartizati in cele 5 magazine din tara (media de angajati per magazin este de 12) si in sediul central, din Bucuresti.

Criza financiara nu afecteaza industria magazinelor de tip drugstore

Criza financiara nu afecteaza industria magazinelor de tip drugstoreCompania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de circa 6 milioane euro, in crestere cu 47% fata de anul precedent. Anual, New Life a cunoscut cresteri peste nivelul mediu, de aproximativ 25-40% la fiecare magazin, iar in acest an estimeaza mentinerea trendului de dezvoltare. Totusi, in functie de fluctuatiile mediului economic, este prognozata si o usoara reducere a cifrei de afaceri.

Criza financiara nu a afectat foarte mult industria din care face parte si reteaua grupului israelian. “Clientii nostri analizeaza mai mult ofertele inainte sa ia decizia de cumparare, balanta calitate - pret cantarind mai greu. In plus, se observa o reorientare a clientilor spre produse de calitate la preturi bune. Aceasta situatie creeaza o competitie mai acerba intre comercianti. Insa acest lucru nu ne sperie, din contra, ne motiveaza si mai mult”.

Din ianuarie 2009, se observa o scadere a vanzarilor companiei. Potrivit reprezentantilor New Life, acestea au coborat din cauza mai multor factori – celor sezonieri (inerenti acestui tip de business), celor care tin de partenerii de afaceri, dar si tendintelor de restrangere temporara a cosului de cumparaturi per client, dat fiind climatul economic actual.

Pentru o afacere de acest tip, varful de sezon este insa in a doua parte a anului, sustin oficialii companiei.

Produsele New Life Drugstores cel mai bine vandute la cel mai mic cost de achizitie au fost cele de igiena corporala – 10% din vanzari – iar dintre produsele cu cost de achizitie ridicat au fost dermatocosmeticele, acestea reprezentand 20% din vanzarile companiei anul trecut.

Cele mai ieftine produse comercializate de lantul de magazine drugstore New Life in cadrul departamentului farmaceutic sunt produsele naturiste, iar cele mai scumpe – tratamentele bolilor specifice si produselor dermatocosmetice. In randul produselor de larg consum, cele mai scumpe produse sunt cele de tip home spa si produsele cu ingrediente naturale. La fel, apele de toaleta si parfumurile apartinand caselor exclusiviste se numara printre produsele care costa cel mai mult in reteaua New Life.

Insa ceea ce genereaza cele mai mari vanzari in cadrul magazinelor prezente pe plan local sunt de departe produsele de igiena si intretinere corporala, precum si medicamentele sau suplimentii nutritivi.

In plus, in urma analizei vanzarilor, s-a constatat faptul ca produsele de cosmetica si parfumerie atrag 39% din vanzarile totale ale companiei, cele de larg consum reprezinta 29%, iar cele farmaceutice – 32% din afacerile inregistrate de reteaua de magazine.

In momentul de fata, New Life Drugstores cauta oportunitati de asociere si colaborare cu alte companii sau investitori interesati de acest concept nou pe piata din Romania. Mai mult, acestia au primit deja cateva oferte de achizitie sau colaborare, au spus reprezentantii companiei.

Stagnare pe piata de cosmetice si produse de larg consum

Stagnare pe piata de cosmetice si produse de larg consumAnalizand vanzarile din punct de vedere al celor mai bine vandute game de produse, oficialii New Life preconizeaza o stagnare a pietei de produse cosmetice si larg consum si o crestere de minim 10 procente a produselor farmaceutice.

“In Europa, piata produselor de cosmetice de lux inregistreaza o scadere in vanzari mult mai mare decat in Romania, acest lucru constituind un aspect pozitiv pentru piata produselor farmaceutice si de larg consum, clientii pierduti de piata respectiva reorientandu-se catre acestea din urma”, a declarat Iulia Turiac, cosmetics buyer New Life Drugstores.

In acest moment, in Romania, piata produselor parfumeriei de lux inregistreaza o stagnare cauzata de cresterea cursului euro, la care furnizorii de profil si-au aliniat preturile, fapt reflectat direct in pretul catre consumatorul final.

Acest lucru nu este tocmai un aspect negativ, spune Turiac, deoarece consumatorii s-au orientat catre produsele de parfumerie semi selective.

In schimb, adauga ea, piata produselor cosmetice, in mod special cea a produselor color make-up, se afla intr-un trend ascendent.

Inca mai este loc de crestere pe aceasta piata, a concluzionat cosmetics buyer-ul New Life.