1 / 5

Primul exit, la 22 de ani

Dupa ce au absolvit liceul, Mihai, Remus si Dan s-au aventurat intr-un proiect de tipul retea de cartier. Tinerii antreprenori povestesc ca, la inceput, au pus bazele retelei mai mult dintr-o nevoie personala, fiind adresata ulterior unui numar restrans de utilizatori.

La doar doi ani de la infiintare, firma de Internet avea deja 40 de angajati, devenind o afacere profitabila dupa ce a cunoscut o explozie a numarului de utilizatori: reteaua avea deja cateva mii de clienti si acoperea cartiere bucurestene ca Militari, Colentina si Drumul Taberei.

Banii pe care i-au investit pentru a infiinta reteaua de Internet proveneau din salariile lui Dan, cel care a pus bazele retelei. Dupa un an, tanarul i-a cooptat pe cei doi prieteni din copilarie. Mai departe, Remus a reusit sa se imprumute de aproximativ 2.000 dolari de la tatal sau pentru a sustine dezvoltarea firmei de Internet.

“Resursele de care am dispus pentru a dezvolta reteaua proveneau din salariile obtinute la diferite job-uri, de la abonatii care plateau taxa de instalare, iar dupa primul an am primit un imprumut de 2.000 de dolari din partea parintilor lui Remus”, isi aminteste Dan.

Absolventi de ASE, Politehnica si Drept, cei trei declara ca un factor important al succesului lor a fost increderea pe care o aveau unul in celalalt, fiind de parere ca nu trebuie sa termini un MBA pentru a avea calitati de antreprenor.

“Am invatat destul de multe tehnici manageriale, insa de curand m-am apucat de un master in managementul afacerilor si am invatat multe teorii manageriale pe care niciodata nu le-as fi invatat oricat as fi lucrat. Totodata, nu stiu cat as fi reusit doar cu ceea ce am invatat la scoala, dar la noi se mai adauga faptul ca ne-am bazat pe prietenie si contactul direct cu afacerile si oamenii”, a declarat Remus.

In anul 2007, cei trei tineri ajunsi la varsta de 23 de ani au decis sa vanda reteaua de Internet dupa ce segmentul a fost luat cu asalt de jucatori importanti care ofereau servicii integrate de televiziune, telefonie fixa si Internet, absorbind astfel un numar foarte mare de utilizatori.

“Motivul vanzarii s-a rezumat la nevoia clientilor de a avea trei servicii integrate - televiziune, Internet, telefonie, iar noi la momentul respectiv nu puteam sa investim in infrastructura care sa ofere aceste servicii. Astfel, am fi pierdut cota de piata. Pentru a dezvolta o astfel de infrastructura, am fi avut nevoie de o investitie de cateva milioane de euro”, spune Remus.

Dupa ce au primit patru oferte din care doar trei au fost concrete, antreprenorii au acceptat-o pe cea a unuia dintre cei mai importanti jucatori locali din telecomunicatii. De asemenea, tinerii au acceptat propunerea de a lucra in continuare pentru compania de telecomunicatii, contractul de confidentialitate incheiat cu aceasta fiind motivul pentru care cei trei nu si-au prezentat identitatea.

In momentul in care tinerii au vandut-o, reteaua avea 2000-3000 de utilizatori.

In cazul preluarii unei firme de cartier de catre un jucator mai mare, pretul platit pe fiecare abonat se cifra anii trecuti in intervalul 100-150 de euro, ceea ce insemna o evaluare cuprinsa intre 200.000 si 500.000 de euro pentru firma celor trei tineri, potrivit calculelor Wall-Street.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri