Cele mai cautate francize in 2009

Cele mai cautate francize in 2009“In 2008 s-au preferat mult mai mult afacerile in domeniul imobiliar si constructii si cele in domeniul financiar (intermedieri credite, asigurari). Cererea pentru acest tip de francize a scazut in acest an cu aproape 70%. Si domeniul de retail a fost mult mai solicitat in anul precedent, de la inceputul lui 2009 observandu-se o contractie de circa 30% la nivelul cererii pe acest sector”, a declarat Bogdan Alexandrescu, managing partner Francize.net.

Din punctul de vedere al investitorilor, criza a avut un impact mai mult psihologic decat financiar, existand cazuri in care aceastia indeplinesc toate conditiile pentru a incepe o franciza.

De cealalta parte, unii francizori au ales sa isi incetineasca expansiunea in aceasta perioada, pe cand altii profita si fac investitii in dorinta de a gasi noi francizati si de a acapara o cota cat mai mare de piata.

‘’Totusi, in cazul multor francize, datorita retetelor de afaceri testate si bine puse la punct, multe din francizele cu care lucram reusesc sa reziste cu bine acestei perioade, cele mai multe inregistrand mai degraba scaderi ale profitului decat pierderi. De asemenea, observam o tendinta de crestere a numarul de francize, atat straine cat si autohtone, care aleg sa se lanseze pe piata in aceasta perioada, pentru a profita de partea pozitiva si de oportunitatile oferite de situatia economica actuala’’, spune Alexandrescu.

Potrivit managing partner-ului Francize.net, cele mai cautate francize, care au succes, sunt cele din domeniul serviciilor (publicitate, resurse umane, IT&C, asigurari), al alimentatiei - fast-food, al agentiilor de pariuri sportive, in general acele afaceri care presupun o investitie mai mica.

Un restaurant de tip fast-food poate incepe cu o taxa de franciza de 12.000 euro si o investitie de aproximativ 40.000 euro, conform acestuia, iar o franciza de servicii de publicitate poate incepe cu o taxa de 5.000 - 8.000 euro, iar investitia poate ajunge chiar la 12.000 – 15.000 euro.

Rata de succes este mult mai ridicata la o afacere de tip franciza decat la una conventionala.


Trendul acestui an: Francize mici si putin riscante

Trendul acestui an: Francize mici si putin riscanteAnul trecut, in domeniul imobiliar, in constructii si retail, cat si in segmentul fast food, s-au preferat mai mult francizele straine decat cele locale, acestea din urma fiind preferate in cazul domeniului financiar.

Conform lui Alexandrescu, pana la sfarsitul anului, se va pastra acest trend, precum si preferintele fata de domeniile amintite. Si, in plus, se vor vedea mai multe inlesniri oferite din partea francizorilor catre potentialii parteneri, printre acestea numarandu-se reducerea taxei de franciza sau posibilitatea de joint-venture, mai ales pentru cei care detin bani lichizi.

Pana in acest moment, piata francizelor s-a confruntat cu un interes scazut in anumite domenii.

‘’In afara de schimbarea preferintelor in achizitionarea unei francize, a scazut interesul in anumite domenii in favoarea altora si s-a observat orientarea investitorilor catre francize cu costuri mai mici si cu riscuri mai reduse. De asemenea, s-a observat in piata aparitia unei noi categorii de investitori, care provin din middle si top management-ul unor companii nationale sau multinationale, care au renuntat la pozitiile avute in cadrul acestor companii si au ales sa porneasca o afacere proprie’’, sustine Bogdan Alexandrescu.

Alte modificari pe acest sector s-au observat prin intrarea anumitor francize pe piata, care profita de conditiile actuale pentru a obtine cota de piata.

5 motive pentru a incepe o afacere in franciza, in contextul actual

5 motive pentru a incepe o afacere in franciza, in contextul actualIn momentul de fata, cel mai bun sfat care ar putea fi dat celor care vor sa cumpere o franciza este ca acestia trebuie sa isi faca inainte un plan de business foarte bine pus la punct, cu asteptari de venituri caracteristice unei perioade de criza.

O persoana care se lanseaza in afaceri in prezent trebuie sa stie ca aceasta criza ofera si anumite oportunitati.

In opinia lui Alexandrescu, acesta este un moment prielnic pentru inceperea unei afaceri in franciza, din mai multe motive:

1. Sunt afaceri sigure, deci prezinta mai putin risc comparativ cu o afacere conventionala.

2. Spatiile comerciale se gasesc mult mai usor si la chirii mult mai mici decat se gaseau in anii precedenti.

3. Francizorii sunt mult mai deschisi la a negocia taxa de franciza si conditiile de francizare si pot merge pana la un joint-venture cu francizorul.

4. Promovarea afacerii este mult mai ieftina pe toate mediile.

5. Resursa umana este din ce in ce mai disponibila in piata, chiar si in Bucuresti.

‘’Insa trebuie sa se tina cont si de partea negativa specifica acestei perioade. Pentru a obtine aceleasi rezultate pe care le-am fi obtinut in conditii normale acum un an, astazi trebuie sa depuna eforturi suplimentare de promovare si vanzare a produsului oferit, sa foloseasca tehnici neconventionale si cel mai important, sa fie dedicat afacerii pe care o incepe si sa inteleaga ca o afacere nu merge singura’’, incheie managing partner-ul Francize.net.

Portalul exista de aproximativ 4 ani, iar de la inceputul lui 2009 a capatat forma actuala. Initial, portalul a fost creat pentru a oferi investitorilor informatii despre francizele din Romania si pentru a recruta clienti.