1 / 3

Un business care i se potriveste ca o manusa

Ideea de a deschide o agentie de turism care sa propuna fiecarui client al sau vacante personalizate i-a venit lui Sorin Stoica (foto) la sfarsitului lui 2007, la un an dupa ce a vandut business-ul in retail-ul cu telefoane mobile, Dasimpex.

“In perioada in care ma ocupam de afacerea in retail-ul GSM, am inceput sa calatoresc alaturi de sotia mea in destinatii din ce in ce mai indepartate de casa. Astfel, am prins gustul vacantelor. Dupa vanzarea Dasimpex catre fondul spaniol de investitii GED Capital, m-am hotarat sa investesc in prima agentie de turism tailor made din Romania. Aveam in acel moment o echipa specializata in consultanta de business”, explica antreprenorul.

Un model de business pentru a demara afacerea Eturia nu a avut. Singurul lucru care a stat la baza start-ului agentiei de turism a fost propria sa experienta.

“In calatorii am intampinat mai mereu probleme in a gasi solutii pentru a imi personaliza vacantele. Din acest motiv am adoptat conceptul tailor made (vacante customizate pentru fiecare client in parte). Sursele de inspiratie au fost afaceri similar din Marea Britanie, piata cea mai dezvoltata pe acest tip de vacante”, povesteste Stoica.

Cand a ales sa puna bazele Dasimpex, el a judecat mai degraba pragmatic. Isi imagina ca retailul GSM este un domeniu profitabil si de viitor. “Si se pare ca nu m-am inselat”, arata el.

In schimb, cand a venit vorba de Eturia, Sorin Stoica a pus bazele unei afaceri nascute din pasiune. “Totul a pornit de la un hobby de-al meu - calatoriile - si acum imi dau seama ca este exact business-ul care mi se potriveste ca o manusa.”

Antreprenorului i se pare foarte atractiv domeniul turismului, iar asta pentru ca iti ofera zilnic noi provocari: "afli lucruri noi, descoperi oameni, locuri, istorie, cultura. Practic, esti permanent supus unui proces de invatare."

Alaturi in afacerile pe care le-a inceput a fost sotia sa, Daniela Stoica. Impreuna cu ea a investit aproximativ 1,5 milioane euro in Eturia, care s-a lansat oficial pe piata locala in octombrie 2007.

“Principala investitie a constituit-o sediul companiei, transferat din vechiul business, a carui valoare este estimata la circa un milion de euro. Pe langa aceasta am mai investit 200.000 de euro in calatorii de documentare, care au ca scop cunoasterea la nivel de detaliu a hotelurilor, serviciilor si atractiilor locale”, explica Stoica.

In plus, proprietarii agentiei de turism tailor made au mai investit 100.000 euro in echipamente, calculatoare, servere, aplicatii de lucru si inca 100.000 in sustinerea afacerii, in salarii si promovare.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri