Happy Tour a mizat pe turismul corporate

Happy Tour a mizat pe turismul corporateHappy Tour conduce topul agentiilor de turism, fiind in prezent cea mai mare agentie de turism din Romania conform cifrei de afaceri, estimata in 2007 la 47 milioane de euro, in crestere cu 23% comparativ cu 2006. De asemenea, profitul agentiei a inregistrat un salt de la 1,5 la 1,8 milioane de euro, reprezentand o majorare de 20%.

“Pentru 2008 estimam o crestere de 20%, in primul rand datorita dezvoltarii pietei si atragerii de noi parteneri”, a declarat pentru Wall-Street directorul general Nicolae Demetriade, adaugand ca “cea mai mare crestere a avut-o (n.r in 2007) turismul incentive, altfel spus organizarea de evenimente ”.

Astfel, din calculele directorului Happy Tour, “traficul corporate a crescut pana la 23% din cifra de afaceri, in timp ce ticketing-ul s-a redus ca cota din venituri la 58%”. Turismul extern a inregistrat o pondere de 19% din cifra de afaceri a agentiei in 2007.

In decembrie anul trecut, fondul de investitii spaniol GED Eastern Fund II a achizitionat un pachet majoritar din agentia de turism Happy Tour. Aceasta mutare a reprezentat totodata si prima participatie a unui fond de investitii la o agentie de turism autohtona.

Paralela 45 a crescut pe ticketing

Paralela 45 a crescut pe ticketingParalela 45, jucatorul numarul doi din piata, a incasat anul trecut 39 milioane de euro, potrivit datelor preliminarii, un avans de aproximativ 70% fata de anul precedent, cand cifra de afaceri se ridica la 23 milioane de euro.

“Pentru 2008 am bugetat 41 milioane de euro”, ne-a declarat Alin Burcea, director general Paralela 45, anuntand astfel o crestere de aproximativ 5%.

In 2007, ticketing-ul a reprezentat 9 milioane de euro, aproximativ 23% din cifra de afaceri, la egalitate cu veniturile din pachetele leisure, in timp ce segmentul corporate a inregistrat 4,5 milioane de euro, peste traficul intern de 1,5 milioane de euro. Profitul brut al agentiei s-a situat la 1,5 milioane de euro, conform estimarilor furnizate de Burcea.

Touroperatorul Paralela 45 a fost infiintat, de Alin Burcea, in 1990, iar in prezent, acesta detine 51% din actiunile companiei, restul apartinand sotiei sale. Intre 2000 si 2002, Alin Burcea a indeplinit functia de secretar de stat in Ministerul Turismului.

Eximtur a crescut cu 20% pe turismul extern

Eximtur a crescut cu 20% pe turismul externAgentia de turism Eximtur estimeaza pentru anul in curs inregistrarea unei cifre de afaceri de circa 45 milioane de euro, cu 28% peste valoarea din 2007, de 35 milioane de euro, potrivit declaratiilor directorului general al companiei, Radu Morariu. Profitul brut al Eximtur s-a ridicat anul trecut la 588.000 de euro.

"In cazul pachetelor de servicii turistice domestice interne, am inregistrat o crestere de 10% fata de perioada corespunzatoare a anului trecut. La turism extern cresterea este de circa 20%. In preajma sarbatorilor am raspuns cu greu solicitarilor, in special pentru zonele de ski. Dintre destinatiile de iarna, ski sau exotice, ponderea cea mai ridicata au avut-o vanzarile la ski in Austria. S-a inregistrat o crestere semnificativa si in cazul destinatiilor exotice. In acest an s-au achizitionat prin Eximtur pachete catre destinatii exotice, mai multe si mai scumpe", a continuat directorul general al Eximtur.

Acesta a afirmat ascensiunea semnificativa a turismului de evenimente si de business in Romania, dar si preferinta clientilor pentru pachetele cu zbor charter si servicii mai bune din punct de vedere calitativ.

Potrivit estimarilor agentiei de turism, in 2008, litoralul romanesc al Marii Negre va ramane in continuare prima atractie domestica iar la extern, va fi anul pachetelor de servicii cu zbor charter inclus. Destinatiile cele mai solicitate vor fi Turcia, Grecia si Bulgaria pentru sezonul de vara si respectiv Austria, pentru cel de iarna.

Aerotravel vizeaza o crestere de 20% in 2008

Aerotravel vizeaza o crestere de 20% in 2008Agentia Aerotravel, a patra companie din piata, a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 30,1 milioane de euro, bugetand o crestere de 20% pentru 2008, care face parte din strategia companiei dezvoltata in 2006 pentru o perioada de cinci ani.

“Pentru anul acesta ne propunem o crestere a cifrei de afaceri cu putin peste 20%, pana la 36 milioane de euro”, a declarat Antonio Nitu, director general AeroTravel Lufthansa City Center.

Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 28 milioane de euro la sfarsitul lunii noiembrie, reprezentand venituri din ticketing de 22,3 milioane de euro, o crestere de 26% fata de anul precedent si 5,7 milioane de euro din turism, cu 50% mai mult decat anul trecut. In ansamblu, afacerile de anul trecut au inregistrat o crestere de circa 30% fata de 2006.

“In tara, 75-80% din totalul produselor vandute sunt pentru corporatii, incluzand ticketing si activitati MICE”, completeaza Nitu, adaugand ca cele mai mari cresteri s-au inregistrat insa in turism, acesta fiind si cel mai dinamic sector.

“De patru ani ne-am propus sa iesim si pe leisure”, afirma acesta, amintind de gama EuroCityBreaks. Aerotravel furnizeaza in prezent servicii si produse turistice in special pe segmentul corporate si servicii din zona MICE (Meetings, Incentives, Conventions, Exhibitions).

J'Info Tours: Afaceri de 29 mil. euro in 2007

J'Info Tours: Afaceri de 29 mil. euro in 2007Vanzarile agentiei de turism J'Info Tours au fost in 2007 de aproximativ 29 milioane euro. “Pentru 2008 estimam o crestere cu 25% a cifrei de afaceri si o dublare a numarului de calatorii charter si business", a declarat Cristina Irimia, directorul de marketing al agentiei.

Potrivit acesteia, volumul de calatorii al agentiei in vara 2007 s-a dublat prin introducerea de noi destinatii de charter. "Vanzarile verii au fost remarcabile pe cele trei destinatii charter spaniole - Barcelona, Mallorca, Tenerife, precum si pentru excursiile in Italia, Franta, Portugalia si Maroc.

Referitor la turismul de afaceri, potrivit datelor J'Info Tours, tot mai multi angajatori aleg sa-si fidelizeze angajatii prin calatorii, in tara sau strainatate.

"In 2007 a crescut spectaculos numarul calatoriilor incentive (calatorii oferite de angajator pentru motivarea angajatilor n.r.) organizate in destinatii inedite. Firmele au realizat avantajele calatoriilor incentive - fidelizare, crearea relatiei cu salariatii sau partenerii, cresterea realizarilor firmei care initiaza calatoria", a mai precizat Cristina Irimia.

Marshal Turism vede o crestere de 30% de pe locul sase

Marshal Turism vede o crestere de 30% de pe locul saseIn 2007, Marshal Turism a realizat venituri de 26 milioane de euro, estimand pentru anul in curs cresterea acesteia cu circa 30%, a declarat directorul de marketing al agentiei, Cristian Ghita.

Potrivit acestuia, in 2007 circa 34.000 de persoane au calatorit utilizand serviciile agentiei, iar 2.800 de turisti au ales ca destinatie Bulgaria.

De asemenea, alte destinatii care au atras anul trecut multi turisti au fost Spania, Franta, Austria, Italia, Grecia si Turcia.

Conform Agentiei Marshal Turism, numarul romanilor care aleg sa-si petreaca sarbatorile de iarna la schi in strainatate a crescut, in 2007, in medie cu 35 %, fata de anul trecut.

In 2008, compania va promova destinatii exotice Mauritius, Zanzibar, ST Maarten si va introduce in oferta destinatii exotice noi precum Maldive, Jamaica sau Caraibe. "Marshal Turism ofera clientilor sai pachete turistice oriunde in lume, in functie de preferintele acestora. Am remarcat ca a crescut numarul solicitarilor pentru destinatiile exotice ceva mai indepartate, ca Jamaica Republica Dominicana si Caraibe", a incheiat Cristian Ghita.