Crowne Plaza: Plus la gradul de ocupare, dar afaceri in scadere cu 20%

Crowne Plaza: Plus la gradul de ocupare, dar afaceri in scadere cu 20%Hotelul de cinci stele Crowne Plaza, detinut de omul de afaceri George Copos, a inregistrat un grad de ocupare de 50% in primele trei luni ale anului, in crestere cu 5% fata de perioada similara a anului trecut. “Nu putem sa concluzionam ca vom avea un trend ascendent si de acum incolo si ca piata isi va reveni foarte repede”, spune Larisa Budaca (foto), directorul de vanzari si marketing al hotelului bucurestean.

Tot in primele trei luni ale anului Hotelul Crowne Plaza Bucharest a inregistrat o scadere de aproximativ 19% a cifrei de afaceri comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. „Este o scadere previzibila - de altfel a fost luata in calcul in estimarile bugetare pentru 2010 - si, in conditiile actualei crize economice, consideram ca aceasta contractie, de numai 19%, demonstreaza ca suntem o companie sanatoasa, capabila sa reziste provocarilor crizei”, a mai afirmat, pentru Wall-Street, reprezentanta Crowne Plaza.

Segmentul de evenimente corporate a fost, in cazul Crowne Plaza, in usoara scadere fata de primul trimestru din 2009. “Am inregistrat un usor declin in special pe segmentul de corporate, pe fondul lipsei bugetelor alocate desfasurarii conferintelor nationale sau pe plan local. La un nivel mult mai restrans intalnirile au loc la sediul companiilor sau se prefera videoconferintele, unde piata de evenimente inregistreaza o crestere anul acesta comparativ cu anul trecut. Asteptam o crestere usoara odata cu intrarea in sezonul cald, datorat in special evenimentelor cu caracter privat”, mai spune directorul Crowne Plaza.

Pentru primul trimestru ale anului, hotelul detinut George Copos a mentinut tarifele la nivelul ultimei parti a anului 2009.

Ce mai buna luna pentru hotelul din nordul Capitalei a fost martie, datorita in special targurilor anuale care au loc in mod traditional in aceasta luna.


Howard Johnson: Tarifele au fost si vor ramane sub presiunea negocierilor

Howard Johnson: Tarifele au fost si vor ramane sub presiunea negocierilorHoward Johnson, o alta unitate de cinci stele de pe piata Capitalei, a inregistrat o crestere procentuala de 4-5% a gradului de ocupare fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungandu-se astfel la 45% in primele patru luni din 2010. “Este greu sa facem previziuni in legatura cu intreaga piata hoteliera in acest moment. Este o piata influentata direct de mersul economiei, de stabilitatea si atractivitatea pe care economia romaneasca o prezinta in afara. Ca apreciere generala a primelor 3 luni, as spune ca volumul de business a fost incurajator, mai ales daca tinem cont de faptul ca primele doua luni au fost de low season”, a declarat, pentru Wall-Street, Sonia Nastase (foto), director general al Howard Johnson Grand Plaza Bucuresti.

In primul trimestru, luna martie a fost, conform asteptarilor, cea mai buna din punct de vedere al volumului de afaceri, potrivit oficialului Howard Johnson.

Segmentul de F&B (Food & Beverage) s-a mentinut relativ stabil in prima parte a lui 2010, atat in ceea ce priveste evenimentele de afaceri cat si pe cele private si a reprezentat peste 40% din totalul veniturilor hotelului din centrul Capitalei. “In acest cadru, este notabila dinamica lunii aprilie in care s-au inregistrat cresteri de pana la 5% comparativ cu luna aprilie a anului precedent”, a mai adaugat Nastase.

Preturile raman inca un subiect delicat pe piata hoteliera din Bucuresti. “Pe fondul cresterii numarului de spatii de cazare, cu preponderenta in cadrul segmentelor de 4 si 5 stele, si pe fondul reducerii considerabile a bugetelor de calatorie si duratelor de sedere, concurenta a crescut pe piata hoteliera chiar si intre segmente diferite de confort. In consecinta, si tarifele au fost si vor ramane probabil in continuare sub presiunea negocierilor”, mai explica Nastase.

Marriott: Tarife mai mici decat anul trecut

Marriott: Tarife mai mici decat anul trecutHotelul de cinci stele JW Marriott Bucuresti a raportat o crestere de 4% a gradului de ocupare in primele trei luni ale lui 2010 fata de perioada similara a anului precedent. “Se simte o usoara revenire pe segmentul de business individual, dar cererea pe piata este sub nivelul anului trecut, asa ca inca nu putem vorbi de o revenire la normal a pietei. Mai este nevoie ca si segmentul de conferinte si grupuri corporate sa isi revina, pentru a putea intra intr-o normalitate”, a declarat, pentru Wall-Street, Meda Vasiliu (foto), directorul de vanzari al hotelului.

In acelasi timp, tarifele practicate de unitatea de 5 stele s-au situat sub nivelul perioadei similare a anului trecut. “Preturile au fost adaptate conditiilor pietei. Sa nu uitam ca luna ianuarie este in mod traditional o luna de low season, iar anul acesta, din cauza conditiilor meteo nefavorabile in Romania, SUA si multe alte state din Europa, nici februarie nu s-a situat la nivelul de anul trecut”, mai spune oficialul Marriott.

Evolutia segmentului de F&B nu este elocventa in cazul JW Marriott deoarece timp de o luna si jumatate salile de conferinta si cafeneaua Vienna Lounge au fost inchise pentru lucrari de renovare. “Lucrarile de modernizare au dus la diminuarea incasarilor din conferinte si banchete (care, in general, reprezinta circa 50% din incasarile F&B), fata de T1 2009, dar nu comparam conditii similare. Incasrile din F&B reprezinta circa 45% din total incasari hoteliere”, mai spune Vasiliu.

Golden Tulip: Cresterea tarifelor a daunat gradului de ocupare

Golden Tulip: Cresterea tarifelor a daunat gradului de ocupareHotelul de 4 stele Golden Tulip Times a fost una dintre putinele unitati de pe piata Capitalei care au avut curajul sa ridice tarifele incepand din 2010. “In primele trei luni ale anului, gradul de ocupare a fost de 48,6%, in scadere cu circa 2 procente fata de anul trecut. Pentru a compensa acest grad de ocupare mai slab, de la inceputul anului si pana in prezent, am crescut tarifele cu 6 pana la 10 procente”, a declarat Costina Gandac, directorul general al hotelului.

Pe segmentul de F&B, hotelul de patru stele a raportat scaderi de circa 7-8% fata de perioada similara din 2009. “Anul acesta, din cauza faptului ca Pastele a cazut foarte devreme, postul a inceput si mai devreme si am avut foarte mult de suferit pe partea de evenimente private. De la inceputul lui aprilie insa, acest segment s-a dinamizat si acum avem rezervari pana in iunie”, a mai spus Gandac.

Hotelul de patru stele, situat in zona Piata Muncii, estimeaza o cifra de afaceri de 2 milioane de euro in 2010, in crestere cu circa 10% fata de anul precedent. “Pentru tot anul preconizam un grad de ocupare de 55%, in crestere cu 3%-4% fata de 2009”, a mai spus sefa Golden Tulip Times.


Consultantii: Piata nu isi va reveni mai devreme de 2011

Consultantii: Piata nu isi va reveni mai devreme de 2011Chiar daca gradul mediu de ocupare a crescut timid in primele trei-patru luni ale anului, RevPAR (venitul mediu per camera disponibila) si-a continuat scaderea in primul trimestru.

“In toate cele trei luni acest indicator a scazut dupa cum urmeaza: de la 23 euro in ianuarie 2009, la 21 euro in ianuarie 2010, de la 30 euro in februarie 2009 la 27 euro in februarie 2010 si de la 35 euro in martie 2009 pana la 30 euro in martie 2010”. In aceste conditii, nu cred ca vom asista la revenirea pietei pana, cel mai devreme, inceputul lui 2011”, a declarat, pentru Wall-Street, Sorin Ionescu (foto), managing partner al companiei de consultanta hoteliera Fivestar Hospitality.

Potivit acestuia, perioada imediat urmatoare (pana la finele anului), se va mentine in aceeasi parametri. “Hotelierii vor reusi sa termine anul cu un grad de ocupare putin mai mare decat anul trecut, insa doar pe fondul mentinerii tarifelor scazute din prezent. Revenirea pietei se va face odata cu cresterea cererii, abia atunci puteam vorbi de tarife mai mari”, a mai spus Ionescu.

Hotelierii din Capitala, care pana acum s-au axat aproape exclusiv pe segmentul corporate, ar trebui sa isi indrepte atentia si catre partea de leisure. “Cred ca acest segment, neglijat pana la debutul crizei, ar trebui sa fie luat foarte in serios de hotelieri care au nevoie insa de sprijinul Primariei Capitalei care ar trebui sa creeze niste programe turistice pentru turistii straini”, a mai declarat Ionescu.

Evolutia RevPAR in perioada 2008 - 2010, conform Fivestar Hospitality: