Asia Pacifica, cea mai mare evolutie

Asia Pacifica, cea mai mare evolutie

Studiul identifica de asemenea diferente importante intre tari – in special in ceea ce priveste modalitatile de a plati pentru achizitiile online. Cercetarea schiteaza felul in care consumatorii aleg sa achizitioneze online si drumul pana la a apasa butonul “cumpara” si ofera o mai buna intelegere a caracteristicilor pietelor cercetate.

“In urmatorii cinci ani, sectorul cumparaturilor online va creste cu peste 10%/an. Aceasta dezvoltare va influenta aproape fiecare nisa”, spune Jurgen Gerdes, CEO Post – eCommerce – Parcel la Deutsche Post DHL.

Asia Pacifica a preluat locul central in piata globala de eCommerce. Pe langa sprijinul primit de pietele deja mature precum Japonia, cresterea provine in mare parte din evolutia penetrarii Internetului in regiune, retailerii traditionali si startup-urile aderand la oportunitatile oferite de o prezenta online. Totodata, clasa de mijloc din Asia Pacifica testeaza din ce in ce mai mult calea antreprenoriatului online. Acesti factori au dus la o crestere puternica a eCommerce-ului in Japonia, Coreea de Sud, Australia, India si China, aceste tari inregistrand evolutii intre 5 si 42%, in 2013.

Mare parte din persoanele cu acces la Internet din China, Japonia si India vand online pe distante mari, ajutate fiind de politicile de livrare foarte bune – in Romania, de exemplu, multe dintre produsele din China vin cu transport gratuit. Cei care vand online sunt in general persoane tinere, educate si din mediul urban.

Ce se cumpara cel mai bine in Asia

Ce se cumpara cel mai bine in Asia

Cele mai multe bunuri vandute online in Asia Pacifica sunt electronicele, cartile, imbracamintea si mancarea. Cand vine insa vorba de modalitatile de plata, preferintele sunt impartite in regiune – in timp ce cardurile de credit reprezinta modalitatea preferata de plata in Japonia si Coreea de Sud, cumparatorii online prefera sa foloseasca sisteme de plati online in China si Australia si cash on delivery (plata ramburs – n.r.) in India.

In general, livrarea in Asia Pacifica va deveni mai rapida decat media globala. Clientii cer de asemenea livrare gratuita acasa, in special in Japonia si India. Computerul este principalul canal de comanda, urmat de device-uri mobile – China, Coreea de Sud si Australia au primit cel mai mare punctaj in mCommerce.

“Un rezultat cheie al studiului este faptul ca business-urile trebuie sa inteleaga preferintele clientilor si sa isi alinieze afacerile in consecinta. Fiind constient de diferentele culturale si structurale este unul dintre factorii care trebuie luati in considerare atunci cand vrei sa vinzi transfrontalier”, spune Thomas Kipp, CEO la DHL eCommerce.

Ce pondere cumpara online in Marea Britanie si Germania

Ce pondere cumpara online in Marea Britanie si Germania

Comparatia intre cele 20 de tari releva noi caracteristici. Arata, de exemplu, ca consumatorii din Marea Britanie si Germania prefera achizitiile online in pondere mare (94%) in timp ce clientii din India si Mexic sunt mai reticenti in a comanda produse acasa si online. Consumatorii din Europa plaseaza cele mai multe comenzi pe an (29 in Marea Britanie si 18 in Germania) decat cei din pietele emergente (in medie sunt 9 in India si 6 in Brazilia). Pe de alta parte, cercetarea arata ca pietele emergente ofera cel mai mare potential de crestere pe masura ce consumatorii intentioneaza sa cumpere din ce in ce mai mult pe Internet.

“Asia Pacifica ofera un potential enorm in zona eCommerce-ului. Clientii din ce in ce mai interesati de zona online, pietele concurentiale si retailul pe mai multe canale au implicatii majore in logistica”, a subliniat Malcom Monteiro, CEO, DHL eCommerce Asia Pacifica.

Ce tara cumpara cel mai mult de peste hotare

Ce tara cumpara cel mai mult de peste hotare

In ceea ce priveste achizitiile de peste hotare, cele mai multe cumparaturi transfrontaliere sunt facute de Austrieci, aproape 80% dintre consumatori comandand produse de peste hotare. Austria este urmata de Australia (74%) si de Marea Britanie (60%). Pe ultimele locuri se afla Turcia, cu doar 18% din achizitii realizate peste hotare si de China (20%).

In ceea ce priveste perioada de timp cat clientii sunt dispusi sa astepte produsele, Rusii sunt cei mai rabdatori, permitand o perioada de peste 12 zile pentru ca produsul comandat sa ajunga la ei. Aproape la fel de permisivi sunt brazilienii (9,3 zile) si apoi cetatenii SUA (6,3 zile). De cealalta parte, Turcii vor ca produsele comandate sa ajunga cel mai repede, acceptand doar o perioada de 3,8 zile.

La studiu au participat peste 11.000 de persoane care au completat chestionare online.