1 / 7

Valentin Radu, Marketizator

Antreprenorul in serie Valentin Radu, specialist in A/B Testing, considera ca magazinele de eCommerce din Romania care vor rezista testului timpului vor fi cu siguranta cele care vor sti cum sa foloseasca puterea datelor.


“Sunt o gramada de date si atat de putini oameni care sa le «asculte» si foloseasca. Pe masura ce concurenta creste, nevoia de intelegere si diferentiere creste exponential. De aceea, diviziunea muncii si specializarea pe nise cat mai inguste va capata proportii mult mai mari in viitor”, spune el.


In zona de marketing, la acest moment, foarte putine companii au un digital analyst. Insa, odata ce aceasta functie apare, ea va trebui completata de un insights expert. Adica, una este capturarea datelor (si aici isi vor face simtita mult mai mult prezenta instrumente de tip tag-management, precum si alte tool-uri de tip data-layer) si alta este interpretarea si identificarea de oportunitati de business, de comunicare din aceste date.


„Pe de alta parte, companiile mari de e-commerce au sute de oameni care se ocupa doar de optimizarea conversiilor. Iar aici vorbim de A/B testing expert, CRO insights, creative director, copywriters head of conversions, front-end developers, aparte de echipa de web-development. Ei vor lucra cu instrumente de optimizare a ratei de conversie: A/B testing, motoare de recomandare, real time personalization, heatmaps, survey-ing tools, email automat, search tools, landing page generators”.


Aici sunt multe tool-uri, printre care si Marketizator, care acopera o zona importanta dintre acestea (AB testing, personalizare si survey-uri), dar si alti concurenti - Maxymizer, Optimizely, VisualWebsiteOptimizer, Qubit, Monetate, etc. „La tool-uri de recomandare pot mentiona Pleisty, Baynote, FactFinder, Attraqt, etc. Zona de automated emails este acoperita de mai saracele Mailchimp sau GetResponse sau de tool-uri precum DotMailer, SharpSpring sau Vibetrace”, continua Valentin.


Daca ne uitam si la alte departamente, vom observa ca vor trebui sa existe merchandiseri foarte specializati pe anume produse, care trebuie sa aiba competente de produs, de marketing, dar si de achizitori.


In zona de generare de trafic vor fi: demand generation experts, retention managers, content writers, content amplification marketers, inbound marketers, growth-hackers (care folosesc marketing-ul si tehnologia pentru a gasi scurtaturi ce genereaza impact masiv in cresterea companiei)”.


Pentru inbound marketing si social media, specialistul recomanda instrumente precum Buzzsumo si Buzzstream care se vor dovedi foarte utile. Pentru SEO sunt foarte multe softuri, insa Valentin Radu s-a limitat a recomanda pe cele locale, considerate de el ca fiind foarte bune: Cognitive SEO, Monitor Backlinks, GeoRanker sau SEO Monitor.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri