Wizz Air: Tarifele mici sunt mereu atractive, dar in vremuri de criza devin cruciale
Blue Air pierde primul loc, dar creste numarul de pasageri
Alianta My Air-SkyEurope nu salveaza cele doua companii de la faliment
1 / 4

Wizz Air: Tarifele mici sunt mereu atractive, dar in vremuri de criza devin cruciale

Primul an de criza nu a fost deloc unul rau pentru compania ungara Wizz Air, care a devenit liderul pietei de low cost din Romania. Mai mult, Wizz Air a intrecut si compania de linie Tarom, dupa prima jumatate a anului 2009, in ceea ce priveste numarul de pasageri tansportati. “Tarifele mici sunt mereu atractive, dar in vremuri dificile devin cruciale pentru a castiga clienti noi. In linii mari, reusim sa generam cerere noua pe piata, indiferent daca industria traverseaza perioade benefice sau nu”, declara, pentru Wall-Street, Natasa Kazmer, director de comunicare al Wizz Air.

Cresterile raportate de compania low-cost in perioada septembrie 2008-august 2009 sunt de luat in seama. Astfel, numarul rutelor din/catre Romania a crescut de la 14 in septembrie 2008 la 31 in august 2009. In plus, si numarul de zboruri saptamanale a crescut agresiv: daca in septembrie 2008 Wizz Air opera 122 de zboruri in relatia cu Romania, in septembrie 2009 numarul acestora a ajuns la 230.

Numarul de pasageri, printre cei mai importanti indicatori ai industriei aeriene a inregistrat si el cresteri in ultimele 12 luni, in cazul companiei maghiare. „Wizz Air a transportat peste 7 milioane de pasageri in ultimile 12 luni in intreaga retea, reprezentand o crestere cu 30% fata de perioada similara a anului trecut. In Romania, in aceeasi perioada am transportat 1,37 milioane de pasageri, in crestere cu 90% fata de aceeasi perioada a anului trecut”, a mai afirmat reprezentanta operatorului low-cost.

Evolutia Wizz Air s-a datorat si problemelor cu care s-au confruntat companii precum Sky Europe sau italienii de la My Air, al treilea jucator de pe piata, ambele grupuri intrand in faliment in acesta vara. „La inceputul crizei am afirmat ca aceasta perioada va duce la consolidarea pietei. Unele linii aeriene au disparut iar altele se lupta sa supravietuiasca si inca suntem departe de a depasi acest proces. My Air si Sky Europe au esuat in a se adapta la conditiile pietei”, explica oficialul Wizz Air, care crede ca perioada urmatoare va mai consemna atat consolidari, cat si noi falimente in industria low-cost. [SkyEurope, acuzata de faliment fraudulos]

In acest moment, operatorul ungar detine, conform propriilor declaratii, o cota de piata de 49% pe segmentul low-cost, consolidandu-si pozitia in fata jucatorului de pe locul al doilea, Blue Air, care detine 33% din piata. In 2008 ordinea era inversa, Blue Air detinea 36%, iar Wizz Air 33% din segmentul low-cost.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri