Cum s-a modificat peisajul publicitatii online
La capitolul ‘schimbari in bine’
Cum au rezistat
O criza…personala
Cele mai bune sfaturi primite
2 / 6

La capitolul ‘schimbari in bine’

Dragos Stanca (foto), managing director F5 si membru al board-ului Realitatea-Catavencu, spune ca actualul context economic a determinat o mai mare atentie la investitii si performanta.

De asemenea, Bogdan Nitu, director general al agentiei interactive Webstyler, remarca aparitia investitiilor facute pe platformele de poker si pariuri online in publicitatea online, respectiv o orientare a unor bugete mai mari spre acest mediu de promovare, in detrimentul altor canale, in special print.

In opinia lui Adrian Stanescu, la capitolul “schimbari in bine” determinate de criza financiara, se remarca disparitia “arogantei, a profetilor, astrologilor si ghicitoarelor de businesss”.

“Nu stiu daca ati observat, dar in 2009 vezi mult mai putini oameni aroganti, atat in business cat si pe strada. Amatorii sau cei care urcasera pe o treapta a online-ului romanesc dusi de valul cresterii, au fost invizibili sau mai tacuti. Iar cei care nu au devenit invizibili, nu mai au curajul sa arunce cu cifre, vanzari, profituri, obiective de crestere, etc. la intamplare – in toata presa economica zburau milioanele fara nici o opreliste, ca doar hartia sau Internetul suporta orice. Asta inseamna ca oamenii si implicit afacerile au devenit mai bine ancorate in realitate, mai aproape de valorile de baza, mai corecte”, spune Stanescu.

In plus, interesul s-a mutat de la volum si vizibilitate cu orice pret, catre eficienta. “Eficienta a devenit focusul principal al companiilor, iar eficienta necesita masurabilitate, necesita sisteme de masurare si indicatori foarte clari. Iar online-ul este cel mai masurabil mediu de comunicare, dintre toate mediile existente”, adauga oficialul Thinkdigital.

“Cel mai important lucru petrecut este aplecarea tot mai mare a clientilor si agentiilor catre rezultate masurabile. Se lucreaza la lead-uri si in general se pune un accent mai mare pe ROI (return on investment) si pe intelegerea corecta a rezultatelor oricaror activitati online. Al doilea lucru important este ca pare sa se grabeasca reglementarea unor aspecte legate de masuratori in industria online”, completeaza Bogdana Butnar.

Un alt aspect sesizat de catre Mugur Patrascu se refera la piata muncii – se gasesc mult mai usor oameni pregatiti si a disparut presiunea salariilor mari. “Alt lucru pozitiv este disponibilitatea crescuta a proprietarilor de continut pentru proiecte speciale si abordari neconventionale”, spune Patrascu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri