Sediul central al Microsoft din Bucuresti s-a imbracat in haine noi. Avand in centru conceptul de micro-oras, incorporand noua indentitate vizuala a companiei, dar pastrand strategia de amenajare centrata pe individ a corporatiei, biroul gigantului IT ilustreaza ideea de comunitate intr-un mod jucaus si plin de culoare.
Andra Calin, marketing communication lead la Microsoft, a explicat ca noul concept al spatiului a avut doua obiective, pe de o parte sa comunice noua identitate vizuala a Microsoft, si, pe de alta parte, cresterea vizibilitatii asupra a ceea ce inseamna “workplace advantage”, conceptul dupa care compania isi amenajeaza spatiile.

Astfel, spatiul a fost improspatat de companie pentru a sublinia si mai mult caracterul prietenos, centrat pe oameni al noului brand Microsoft. In spatiu s-au transferat si o parte din atributele pe care Microsoft vrea sa le comunice despre sine, un brand pasional, inovator, prietenos si mult mai aproape de client, povesteste Andra Calin.

Conceptul reamenajarii este cel de micro-oras, culoarele au numele unor bulevarde sau strazi celebre, cum ar fi Broadway, Champs Elysees sau Wall-Street, salile de conferinta incorporeaza elemente care duc cu gandul la locuri din viata publica, cum ar sala de cinema sau cea de teatru. Mocheta din birou este completata de semne directionale in forma de „dale” similare cu cele din Windows 8.

Spatiul este unul care sugereaza ideea de comunitate, insa la baza amenajarii continua sa stea, ca si pana acum, conceptul de "workplace advantage"- prin care Microsoft organizeaza spatiul punand accentul pe colaborare, atentie la factorul uman si flexibilitate. Mai multe despre concept puteti citi si aici.

Radu Fertea, facilities manager al Microsoft a explicat ca spatiul de lucru este amenajat in functie de cateva principii. Unul dintre lucrurile pe care se pune accentul este colaborarea, atat formala, cat si informala. Prin urmare sediul abunda de spatii in care angajatii pot sa se reuneasca sa discute, insa nu doar sub forma unor sali de conferinta, ci si ca focus room-uri, care faciliteaza dezbaterile ad-hoc. Conceptul de workplace advantage permite si o mai buna utilizare a spatiilor din birou, prin faptul ca angajatii au o mai mare flexibilitatea, tehnologiile utilizate permitandu-le sa lucreze de oriunde. Despre cum creste munca de acasa productivitatea angajatilor aflati intr-un interviu acordat de Vlad Bog, HR manager al Microsoft.

De asemenea, conceptul presupune si o atentie sporita la factorul uman.

Lumina naturala, spatiile deschise care permit usor comunicarea, spatiile de joaca, cabinele in care se poate vorbi la telefon (pentru a avea intimitate si in acelasi timp a nu-i deranja pe ceilalti), mood board-urile sunt elemente care intr-o proportie mai mare sau mai mica contribuie la gradul de satisfactie al angajatilor.

Biroul Microsoft este un open space situat in proiectul City Gate din zona Piata Presei Libere. Compania ocupa circa 2.500 mp in proiect, iar in sediul central lucreaza peste 100 de angajati.

In afara de sediul din zona Pietei Presei Libere unde compania desfasoare activitati de vanzari si marketing, Microsoft mai un centrul global de suport tehnic din zona Pietei Universitatii si un birou in Timisoara.

Compania are peste 400 de angajati in Romania. Microsoft a fost numit Cel Mai Dorit Angajator in Romania pentru doi ani consecutive (2011, 2012), potrivit unui studiu realizat de Catalyst Consulting. In 2013, Microsoft a fost pe locul 3 in topul celor mai doriti angajatori din Romania, realizat de Catalyst. De asemenea, in 2012, Microsoft a primit pentru al cincilea an consecutiv distinctia Best European Workplace, din partea Great Place to Work Institute, intr-o analiza realizata asupra a 1500 de companii.


Fotografii realizate de Mircea Dragos.

BIROU DE COMPANIE este o sectiune saptamanala care prezinta birouri ale celor mai puternice firme din Romania.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri