Metropolitan Life face parte din grupul international MetLife care a patruns pe piata din Romania prin achizitia Alico in 2010 platind nu mai putin de 16 miliarde de dolari, iar in 2012 a achizitionat operatiunile de asigurari de viata si pensii private ale fostei companii Aviva. Ulterior aceste companii au fost integrate intr-una singura sub umbrela Metropolitan Life.

"Accesibilitatea si proximitatea sunt cei doi vectori care ne-au ajutat sa luam decizia mutarii in acest sediu in anul 2002. Au cantarit mult in balanta si costurile si facilitatile pe care le ofera cladirea. In cazul oricarui sediu de birouri, proximitatea si accesul facil sunt esentiale, atat pentru angajatii nostri, cat si pentru clientii si partenerii nostri. Este un avantaj deosebit sa fim la doi pasi de metroul Victoriei, Piata Victoriei fiind, in sine o parte esentiala din Centrul Bucurestiului, cu acces in toate zonele importante din Bucuresti", spun reprezentantii Metropolitan Life.

Biroul asiguratorului Metropolitan Life este pozitionat la etajul 4 al cladirii de birouri Europe House din Capitala, pe Bd-ul Lascar Catargiu, nr. 47-53, si ocupa un etaj intreg pe o suprafata de 1550 mp. In sediul central din Piata Victoriei isi desfasoara activitatea peste 160 de angajati.

Crearea unui spatiu si mediu placut, relaxat si adaptat nevoilor angajatilor a fost o prioritate.

"Biroul are 10 sali de sedinta de dimensiuni diferite care ofera spatiu adecvat atat pentru sedinte cu un grup mai mare, cat si pentru intalniri cu cativa colegi sau chiar sali in care colegii pot purta o discutie privata sau se pot concentra asupra unei activitati individuale. Birourile sunt pozitionate in open space, iar managementul executiv are birouri individuale" au declarat oficialii Metropolitan Life.

Exista, bineinteles, si o bucatarie utilata in sediul Metropolitan Life, folosita si ca sala de mese, precum si zone de relaxare sau "Phone booth" - incaperi in care angajatii pot purta discutii telefonice private, garderoba si lockerbox-uri.

Pe pereti sunt creionate personaje de benzi desenate din familia Peanuts, create de catre americanul Charles M. Schulz in 1950 care i-a dat viata si lui Snoopy, ambasadorul brandului Metropolitan Life. Personajele Peanuts au devenit printre cele mai cunoscute si originale benzi desenate din toate timpurile. De asemenea, fiecare sala de sedinta din biroul Metropolitan Life poarta numele unui personaj.

Citeste si:

De-a lungul timpului, indragitul catelus rasa beagle al familiei de benzi desenate Peanuts, Snoopy, a aparut in peste 2.600 de ziare si reviste, precum si in 1.400 de carti, peste tot in lume. Din 1985, Snoopy este ambasadorul brandului american in intreaga lume, iar acum el reprezinta in Romania si companiile Metropolitan Life de asigurari de viata si pensii private.

"Unul dintre obiectivele noastre la nivel global si local este acela de a fi un angajator preferat. Tocmai din aceasta perspectiva, crearea unui spatiu si mediu placut, relaxat si adaptat nevoilor angajatilor a fost o prioritate pentru noi si este un factor important in realizarea acestui obiectiv", spune Emilia Bunea, CEO Metropiltan Life.

Pentru a indeplini acest deziderat, la Metropolitan Life a fost reamenajat de curand spatiul de birouri si optimizat cu ajutorul firmei de consultanta imobiliara Colliers International, astfel incat acum sunt mai multe sali de intalniri, spatii deschise care incurajeaza colaborarea si lucrul in echipa. "Avem un loc special de luat masa pentru angajati, iar colegii care aleg sa ia pranzul in afara cladirii au de asemenea mai multe optiuni oferite de zona centrala in care ne situam. Exceptand numarul limitat de locuri de parcare din zona, vedem doar avantaje in a avea biroul situat in aceasta cladire moderna de birouri.", afirma reprezentantii Metropolitan Life.

Dupa o perioada preliminara de planificare, proiectare si optimizare a costurilor, procesul efectiv de reamenajare s-a desfasurat pe parcursul a trei luni, cate o luna pentru fiecare din cele trei zone principale de pe etaj. "A fost o un proces complex, plin de provocari, in care angajatii au trebuit sa isi schimbe pozitia in birou, la finalul fiecarei etape intermediare, pentru a crea frontul de lucru necesar urmatoarei faze a proiectului", a declarat Andrei Voica, coordonatorul serviciilor de project management si consultanta tehnica in amenajarea spatiilor de birouri in cadrul Colliers International, compania care a coordonat procesul de reamanajare al sediului Metropolitan Life.

Spatiile deschise, dedicate pentru discutii informale, au fost gandite in asa fel incat sa incurajeze mobilitatea in birou si sunt dotate cu partitii pe care se poate scrie/sterge cu usurinta, stimuland creativitatea si munca in echipa. Spatiile inchise, de mici dimensiuni, in care au fost integrate diverse solutii tehnice pentru o fonoizolatie sporita, sunt dedicate lucrului individual, in liniste, sau discutiilor telefonice care i-ar putea perturba pe ceilalti colegi din open-space.

Inca de la inceput a fost urmarita implementarea mai multor optimizari la nivel functional, precum iluminatul natural corespunzator, eficienta de folosire a spatiilor anexe sau de trecere, imbunatatirea mediului acustic in salile de sedinta, integrarea unor noi solutii IT, precum si actualizarea completa a mobilierului de birou. De asemenea, "pentru a fi un proiect de succes, un al doilea obiectiv a fost crearea unui spatiu de lucru motivational, care sa stimuleze productivitatea si care sa ramana de asemenea in amintirea utilizatorilor, fie ei angajati sau clienti ai companiei. Totodata, asa cum ne-am consultat cu reprezentantii Metropolitan Life, noile solutii de design si amenajare a spatiului de birou s-au concentrat pe transmiterea identitatii si valorilor companiei", mai spune reprezentantul Colliers.

Proprietarul cladirii Europe House este Victoria International Property SRL, iar printre chiriasi se mai numara: Orange, CBRE, CA Immo, Qatar Airways si BCR Banca pentru locuinte. Metropolitan Life a subscris, in primele sase luni ale acestui an, prime in valoare de 129 milioane de lei, nivel similar cu cel inregistrat in aceeasi perioada din 2013. Metropolitan Life se si­tueaza pe locul al doilea in piata de asigu­rari de viata, cu o cota de piata de 16,5%.