Biroul Kalon din Capitala ocupa o suprafata de aproximativ 900 mp al unei cladiri de birouri din zona Barbu Vacarescu – Floreasca, iar compania si-a dorit pentru membrii echipei sale un mediu de lucru creativ impartit pe criterii functionale clar definite – doua zone de lucru in jurul unui nucleu de spatii de relaxare si zone colaborative.

Kalon a ales sa faca amenajarea spatiului cu AMA Design, o echipa de arhitecti specializata exclusiv in amenajarea de birouri, condusa de arh. Anda Manu si s-a dovedit o decizie care le-a adus toate visurile in realitate, fiind acum prezenti nu doar pe piata de IT dar avand cu siguranta un birou reprezentativ in aceasta industrie.

Locatia in care au decis sa isi deschida biroul raspunde tuturor cerintelor exprimate catre echipa care s-a ocupat de relocare si orice au considerat ca mai aveu nevoie, au creat chiar in incita spatiului inchiriat.

In acest fel, au amenajat in centrul biroului o zona pe care au denumit-o Play Area, dotata cu masa de biliard, tenis de masa, zona de jocuri, cos de baschet, si cateva accesorii de fitness pentru buna relaxare a echipei. Tot aici exista un bar, unde personalul specializat prepara sortimente de bauturi pe baza de cafea si serveste fresh-uri de fructe, toate naturale, cu adevarat proaspat stoarse.

In continuarea acestui spatiu se afla chicineta unde se strang cu totii nu doar pentru a lua masa ci si atunci cand sunt intalniri informale sau pur si simplu sa vada un meci de fotbal.

Tot conceptul de design al acestui spatiu a fost gandit astfel incat sa ofere transparenta dintr-o partea in cealalta parte a biroului si sa fie un spatiu viu, colorat si atractiv. Arhitectii au adus o valoare adaugata intregii locatii si atentia lor fata de detalii se vede in fiecare zona a biroului Kalon Romania. Chiar si zona de circulatie ce leaga cele doua zone de lucru este tratata ca o alee cu copaci si banchete de relaxare ce fac legatura cu acest Play Area.

Receptia beneficiaza de un perete gradina ce este ca un "plaman" verde vizibil inlcusiv din spatiul de lucru. S-a cerut arhitectilor sa se faca o separare intre birouri dar sa ramana totusi open space, un task greu, sustin designerii spatiului de birouri.

„Solutia cu care am venit a raspuns mai mult decat se astepta clientul si acum avem aceste panouri multifunctionale ce protejeaza departamentele intre ele, panouri ce sunt sustinute in mod original de chingi industriale colorate diferit. Mai mult decat atat, acestea au rol si de comunicare deoarece contin placari de sticla pe care se scriu si schiteaza proiectele, inclusiv zone unde se pot fixa cu pioneze sau lipi stickere cu notite si alte informatii utile in cursul proiectelor lor”, a declarat arhitectul Anda Manu.

Citeste si:

Intalnirile din cadrul companiei sunt deseori informale sau se realizeaza de cele mai multe ori online, asadar in sediul companiei se afla mai multe sali mici pentru conferinte telefonice si un Board Room in care de cele mai multe ori se organizeaza sedinte de brainstorming sau au loc prezentarile catre clienti.

Mobilierul din aceste sali este creat de catre arhitecti ca piese unicat si toate dotarile multimedia sunt incorporate in design, asigurandu-se toata infrastructura de lucru necesara. Inclusiv lampile sunt cu design unicat, chiar si cea din boardroom, cu aspect futurist, pe care arhitectii au creat-o ca o completare a mesei personalizate cerute prin tema de proiectare.

Biroul CEO-ului, Michael Koch, este in amenajat in stil american intr-o nota mai sobra, cu mult lemn si finisaje de piele, scaune si mobilier de calitate care sa asigure conditii premium de intalnire cu clientii din afara tarii.

Kalon Romania are planuri de extindere si sunt in contact cu piata de spatii de birouri care sa le asigure cresterea in viitorul apropriat, iar experienta construirii acestui birou ii incurajeaza sa continue in acelasi spirit, adica sa creeze un spatiu de lucru in care sa vii si sa lucrezi cu placere.

Am intrebat astfel pe reprezentantul echipei AMA Design, arhitecta Anda Manu „ce are in plus o cladire ideala de birouri’’, iar acesta ne-a raspuns ca pe langa locatia in cadrul orasului si conectivitatea la transportul in comun, cladirea trebuie sa fie un oras in miniatura.

„O cladire ideala trebuie sa asigure ocupantilor cat mai multe facilitati in proximitate – spatii de alimentatie publica, mici magazine, un lobby cu spatii de intalnire si asteptare, zone de conferinta, parcare (atat pentru angajati cat si pentru vizitatori) si nu in ultimul rand sa asigure toate conditiile de infrastructura si paza necesare. Indiferent de locatie sau suprafata ocupata, companiile trebuie sa investeasca in designul si calitatea birourilor lor pentru ca acestea nu sunt doar o carte de vizita a propriilor valori ci si o foarte buna metoda de a atrage si retine angajatii pe care ii doresc. Pentru ca pe langa pachetul salarial, oamenii pun din ce in ce mai mult in balanta si mediul de lucru oferit, faciltatile si calitatea de care pot beneficia in desfasurarea activitatii lor” , a mai punctat arhitect Anda Manu.

Sursa foto: AMA Design