Roxana Olaru a fost implicata in voluntariat in facultate, nu a fost angajata niciodata, iar acum are o agentie digitala si lucreaza in proiectul Repatriot.

"Creadiv este o agentie digitala. Ne ajutam clientii pentru dezvoltarea de aplicatii web based, facem promovare online (SEO si PPC), dar si optimizare de fluxuri de business sau automatizare de procese", a spus Roxana Olaru la emisiunea Ziua Zero.

Tanara nu a fost angajata niciodata, dar o contributie esentiala la cariera ei a avut-o voluntariatul din studentie.

Niciodata angajata

"Eu nu am fost niciodata angajata undeva. Primele experiente de tipul unui job au fost in voluntariat. Organizatiile studentesti aduc oameni sa faca lucruri cu pasiune, fara o motivatie financiara si nu inteleg de ce la unii lucrurile acestea se pierd si ajung la unele joburi pe care nu le fac cu pasiune. Dupa perioada de voluntariat, in 2010, l-am intalnit pe antreprenorul Vlad Stan si m-a inspirat foarte tare ce a facut el. Mi s-a parut extraordinar ca poti sa faci ceva online. Aveam traseul de la mama de acasa, ca trebuie sa ma angajez undeva unde trebuie sa fie bine", spune Roxana Olaru.

"In organizatiile studentesti am aflat la ce sunt buna, am intalnit foarte multi oameni. Doi-trei ani merita in studentie sau macar un an sa faci voluntariat pentru o cauza, nu numai intr-o organizatie studenteasca. Din experienta pe care am avut-o eu exista doua trasee de bipolaritate la studenti. Sunt cei setati pe o cariera profesionala intr-o companie, dar mai sunt si cei mai nehotarati sau care au idei si vor sa isi lanseze un startup. Intr-o organizatie poti sa-ti gasesti o echipa cu care sa faci un proiect", explica Olaru.

Romania e o tara mai deschisa catre antreprenoriat la nivel studentesc, aproximativ 52% din studenti se intereseaza sa-si deschida un startup, a mai mentionat Roxana Olaru.

Evolutia Creadiv

"Noi am pornit de la nimic. Si eu si partenerul meu nu am fost angajati nicaieri, nu am venit cu un knowledge. Firma a fondat-o partenerul meu Alex, dar cativa ani a fost un fel de freelancing. Am ajuns intr-o perioada, in 2010, cand nu statea prea bine asa ca ne-am intors acasa si am vazut din asta un challenge. Evolutia oficiala a parcursului ascendent a inceput sub nivelul marii", explica Roxana Olaru.

Poti sa faci bani si din companii mici. "O companie boutique e ceea ce ne trebuie noua. Nu trebuie sa ai o companie mare ca sa traiesti bine in Romania. Suntem sapte angajati in firma. In paralel putem avea diverse proiecte. Contractele lunare de menentenanta pe suport tehnic nu sunt permanente. Avem acum aproximativ 35-40 de clienti activi"

Se poate trai si in Romania

"Creadiv imi ocupa 80% din timp si fac voluntariat pentru Romanian Business Leaders. Sunt implicata in Atelierele de Antreprenoriat si la Repatriot. Am relationat mult cu mesajul Repatriot. Am cinci prieteni foarte buni, iar patru sunt plecati din tara. Trendul de a pleca din tara este unul destul de periculos. Si nu inteleg, pentru ca nu as vrea sa plec niciodata din Romania. Noi am creat platforma pentru Repatriot si fac acest proiect pentru ca sunt multe modalitati de a trai bine in Romania, sa lucrezi pentru oameni de afara, dar sa nu pleci. Vrem sa aratam ca nu e perfect in Romania, dar poti sa faci business curat si din care sa traiesti", explica Olaru.

"E usor sa ai avantaje competitionale in Romania. Daca ai un client service extraordinar de bun, sa respecti calitatea lucrarii si a clientului si sa automatizezi task-urile repetitive. Daca le imbini pe astea, pe langa ca economisesti timp, vine lumea la tine fara sa te agiti foarte tare si sa-i pastrezi si in momentele in care au probleme financiare, sa nu fii taiat la costuri. Suntem intr-un iaz, nu intr-un ocean, ca in State, dar poti sa faci diferenta", a mai spus invitata emisiunii Ziua Zero.

Vlad Andriescu, start-up.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri