In conditiile economice actuale, cele mai recomandate motorizari pentru autoturismele de companie sunt intre 1,2 si 1,6 litri, atat diesel cat si benzina. Acestea au un consum redus de carburant, costuri mici cu serviciile post-vanzare, asigurari, impozit, accelereaza optim si au o valoare buna de revanzare, pentru ca sunt cele mai cautate in piata second-hand de catre persoanele fizice.

"Companiile care aleg sa achizitioneze autoturisme in sistem de leasing operational (Long Term Rental) prin Hertz Lease prefera motorizari de 1,2 litri diesel, 1,3 diesel, 1,4 si 1,5 litri diesel sau benzina pentru angajati, iar pentru top management, de obicei, motorizari de 2,0 litri diesel sau benzina", a precizat Adina Novac, sales & marketing executive Hertz Lease, companie de leasing operational care detine o flota de 2.500 de masini in administrare.

Potrivit reprezentantilor LeasePlan, "flota companiei este alcatuita predominant din autovehicule diesel, in proportie de aproximativ 80%. Si cererea pentru autovehicule noi este identica, proportia cea mai mare fiind detinuta de cererile pentru motorizarile diesel. Nu putem vorbi despre o tendinta in piata, cat mai degraba despre pastrarea preferintei pentru motorizarea diesel".

Reviziile sunt printre cele mai costisitoare cheltuieli cu o masina pentru companie, de aceea trebuie aleasa o motorizare cu o perioada cat mai mare de service, peste 20.000 km. Motorizarile diesel sunt mai scumpe decat cele pe benzina cu circa 2.000 euro, insa consuma in oras cu 1-2 litri mai putin.

Costul reviziilor si perioada de service este cam aceeasi atat pentru diesel cat si pentru benzina. "Considerand marcile care alcatuiesc flota existenta a LeasePlan Romania, media diferentelor intre intervalele de service pentru motoarele diesel si cele pe benzina este de 1.500 km", potrivit lui Bogdan Apahidean, directorul general al LeasePlan, companie de leasing operational care are o flota de peste 7.500 de masini.

O revizie simpla efectuata la 20.000 km necesita schimbarea uleiului, filtrului de ulei, filtrului de aer si filtrului de habitaclu. O revizie mai complexa inseamna in plus schimbarea distributiei, filtrului de combustibil si a placutelor de frana. Costurile calculate de wall-street.ro sunt minime avand in vedere ca piesele sunt comercializate de magazine auto, nu de service-uri si nu includ manopera.

Costurile cu reviziile pentru un motor diesel
de 1,5 litri variaza intre 380 lei si 1.460 lei fara manopera service.

Preturile pe componente sunt 40 de lei un filtru de ulei, 80 de lei un filtru de aer, 100 lei un filtru de polen si aproximativ 160 lei pentru patru litri de ulei. Pretul total pentru o revizie simpla este de 380 lei.

Alte costuri suplimentare sunt inlocuirea filtrului de combustibil care are un pret de 200 lei, un set de placute frana fata 230 lei sau schimbarea distributiei, un set role + curea costa in jur de 600 de lei.

Pretul unei revizii pentru un motor pe benzina de 1,6 litri variaza intre 350 lei si 1.100 lei fara manopera service.

Preturile pe componente sunt 25 de lei un filtru de ulei, 80 de lei un filtru de aer, 100 lei un filtru de polen si aproximativ 150 lei pentru patru litri de ulei. Pretul total pentru o revizie simpla este de 350 lei.

Alte costuri suplimentare le aduc inlocuirea filtrului de combustibil care are un pret de 50 lei, un set de placute frana fata 200 lei sau schimbarea distributiei, un set role + curea costa in jur de 500 de lei.

Citeste si:

Costuri cu asigurarile RCA + CASCO

Asigurarea obligatorie RCA pentru un autoturism de companie cu motor a carei cilindree este intre 1.401 cmc si 1.599 cmc costa de la 700 lei la 1.100 lei pe an in functie de compania de asigurari aleasa.

Asigurarea CASCO pentru un autoturism de companie in valoare de 15.000 euro variaza intre 1.800 lei (3% din pretul masinii) si 3.600 lei (5-6% din pretul masinii) in primul an. Asigurarea minima CASCO acopera doar avarii si furt, iar cea mai scumpa include si apa la motor, vandalism, asistenta rutiera, circulatia pe drumuri non-publice.

Impozit si rovinieta

Pentru autoturismele ale caror motorizari nu depasesc 1.600 cmc impozitul este de 8 lei/200 cmc, aproximativ 60 de lei pe an. Rovinieta pe o perioada de 12 luni are un pret de 130 lei.

Anvelope de iarna

Conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, aduce in plus alte investitii. Un set de 4 anvelope de iarna noi au un pret intre 700 de lei si 2.500 de lei, in functie de brand si dimensiunea rotilor.

Anvelopele de iarna sunt o investitie peste care nu putem sari, politia retine certificatul de inmatriculare daca un autoturism circula pe zapada cu roti de vara si da o amenda de pana la 4.000 lei. Pe anvelopele de iarna trebuie sa fie indicativele M+S (sau M-S, M/S, M&S).

In concluzie, un autoturism in valoare de 15.000 euro care parcurge peste 20.000 de km pe an ii poate aduce unei companii cheltuieli de cel putin 4.100 de lei, iar daca luam in calcul asigurarea CASCO completa suma poate ajunge la 6.100 de lei.

In leasing operational un exemplu de costuri ne ofera ALD Automotive. "Costul de intretinere a autovehiculului variaza in functie de marca si model si de parametrii contractuali: durata contractului si kilometrajul masinii estimat pentru durata selectata. Spre exemplu, pentru parametrii standard de 36 luni si 90.000 km, costul mentenantei lunare porneste de la 20 euro pentru clasa mica, din care fac parte, spre exemplu, modele precum Ford Fiesta, Opel Corsa, Volkswagen Polo si poate depasi 180 euro pentru autovehiculele de lux si cele 4x4, cum ar fi Audi Q7, Mercedes ML, Volvo S60", potrivit reprezentantilor ALD Automotive, companie care are in administrare peste 6.700 de masini.