De exemplu, in compania Stefanini, specializata in externalizare IT, tinerii care stiu limba bulgara, rusa, greaca sau portugheza sunt platiti mult mai bine decat cei care lucreaza pe un post pe care este necesara doar limba engleza.

"Diferenta dintre salarii in cazul candidatilor jurniori depinde foarte mult de cunostintele de limba, iar in unele cazuri aceasta poate fi de pana la 60% in cazul limbilor straine rare pentru care noi asiguram suport”, a spus, pentru wall-street.ro, Andreea Stanescu (foto), service delivery senior director la Stefanini Romania, companie care va angaja 100 de specialisti IT pana la sfarsitul acestui an si cel putin 200 pe parcursul anului viitor.

Stefanini angajeaza 300 de IT-isti, pe care ii plateste peste medie

Stefanini angajeaza 300 de IT-isti, pe care ii plateste peste medie

Salariul de start in Stefanini pentru un angajat care ofera suport tehnic este peste un salariu mediu din economia Romaniei, iar pentru posturi de nisa salarii sunt apropiate de cele din Europa, au declarat reprezentantii companiei.

Cu cat sunt platiti angajatii din suport IT

O medie salariala pentru pozitiile de suport tehnic, new entry in centrele de suport, cu limba engleza, cunoscuta la nivel avansat si vorbita fluent pleaca de la 450 euro net, pentru nivele basic de suport tehnic si ajunge la 700 – 800 euro net pentru consultanta si asistenta tehnica la un nivel superior de expertiza si independenta decizionala, potrivit reprezentantilor de la compania de recrutare APT Resources & Services.

"La aceste valori se adauga cate 100 de euro pentru o limba rara vorbita la nivel avansat, plus inca 50 de euro pentru o a doua limba rara vorbita fluent. Este bine de mentionat/reamintit ca o cunoastere a limbii engleze a devenit de ceva vreme o conditie obligatorie (by default, cum glumim noi), deci eliminatorie, impusa de cele mai multe companii multinationale care opereaza pe teritoriul Romaniei. Explicatia este de la sine inteleasa: mediul multicultural, in care engleza este limba de comunicare", spune Corina Anghel, specialist comunicare la APT Resources & Services.

Citeste si:

Astfel, la un calcul simplu, daca un angajat este platit in medie cu 500 de euro pentru suport IT in limba engleza, un angajat care cunoaste o limba rara ar primi un salariu de 750-800 euro pe aceasta piata.

Angajatii din centrele Stefanini din Bucuresti si Sibiu ofera servicii de suport IT in 12 limbi: engleza, franceza, italiana, germana, spaniola, portugheza, romana, maghiara, rusa, greaca, bulgara si ebraica.

Avand in vedere gradul mare de competitivitate de pe piata muncii in IT din Romania, Stefanini recomanda specialistilor IT sa obtina certificari pentru cele mai noi tehnologii, intrucat acest lucru le poate spori sansele de angajare.

Printre principalele certificari detinute de specialistii Stefanini Romania se numara Microsoft, Oracle, IBM, PHP, Alfresco, ServiceNow, SAP, Adobe, Project Management, Scrum Master, Testing, Cisco si Business Intelligence.

In prezent, Stefanini are anunturi de angajare pentru Bucuresti si Sibiu pe eJobs.ro. Compania cauta specialisti suport IT cu limbile engleza, franceza, germana, rusa, italiana, spaniola sau portugheza. De exemplu, pentru un post de tehnician helpdesk cu limba rusa sunt cautati candidati care sa cunoasca si limba engleza la un nivel avansat, pachetul MS Office si care sa aiba abilitati bune de scriere si comunicare orala.

Sursa foto: Specialist IT/Shutterstock.com