„Vom continua sa ne dezvoltam in aceeasi directie ca si pana acum, tocmai de aceea alocam anual buget pentru dezvoltarea de noi produse, iar impactul avut de acestea asupra mediului reprezinta o grija constanta in companie. Dorim sa obtinem eticheta ecologica pentru cat mai multe produse din portofoliul Duraziv. Vrem, de altfel, sa fim un deschizator de drumuri in aceasta directie. Am fost primul producator cu eticheta ecologica pe un produs industrial. Ne dorim sa ni se alature cat mai multe companii in acest demers”, a declarat pentru wall-street.ro – Daniel Guzu, proprierar Duraziv.

Reprezentantul companiei a investit peste un milion de euro in 2013 in cresterea productivitatii liniei de adezivi si in crearea unor noi produse in cadrul diviziei de vopsele. In ultimul an compania a lansat cateva produse noi prietenoase cu mediul, printre care Duraziv cu Kauciuc Clima Protect, o tencuiala cu o durabilitate mai mare.

"Investitiile totale in dezvoltarea de produse noi depasesc un milion de euro”, a precizat Guzu.

„Am dezvoltat produse cat mai prietenoase cu mediul. Duraziv fara Miros este doar un exemplu in acest sens. Lucram acum la crearea unor retete care sa contribuie la aparitia unei game ecologice in portofoliul companiei. O parte importanta dintre produsele companiei vizeaza realizarea unor lucrari de termoizolare a cladirilor ceea ce va diminua impactul consumului de resurse de baza – gaz si electricitate – asupra mediului inconjurator", a adaugat Guzu, care a mentionat ca si liniile de productie sunt dintre cele mai noi si se incearca diminuarea pe cat de mult posibil a impactului asupra mediului.

Calitatea materialelor din prezent, net superioara celei din anii anteriori

Calitatea materialelor de constructii din piata in acest moment este una net superioara celei din anii anteriori, crede seful Duraziv.

Citeste si:

„Acum producatorii iau in calcul mult mai multe aspecte in momentul in care dezvolta anumite retete. Multe din produsele noi sunt categoric mai prietenoase cu mediul, aspect influentat si de normele Uniunii Europene din acest domeniu. Una din principalele directii de dezvoltare in piata de materiale de constructii consta in identificarea unor retete care sa contribuie la realizarea unor produse menite sa asigure un consum cat mai mic de resurse. Multe dintre inovatiile producatorilor de materiale de constructii vizeaza diminuarea gradului de transfer termic in cadrul cladirilor. Reducerea consumului de gaz si electricitate pentru incalzirea si racirea unui imobil tine de dezvoltarea durabila a societatii in ansamblu”, a spus Daniel Guzu.

Potrivit acestuia, pentru un producator de materiale de constructii dezvoltarea durabila inseamna in primul rand sa evoluezi respectand generatiile viitoare.

„Acest lucru presupune un consum responsabil de resurse naturale si un interes deosebit acordat protectiei mediului inconjurator. Nu doar jucatorii din constructii, ci toate companiile au o datorie fata de generatiile viitoare - acestea au dreptul sa beneficieze de resursele pe care le avem si noi acum la dispozitie.Dezvoltarea durabila implica asumarea unor costuri si a unor strategii prin intermediul carora companiile sa poata creste in deplin respect fata de aceste valori. Pentru Duraziv dezvoltarea durabila s-a tradus in primul rand prin alocarea unor fonduri importante in vederea dezvoltarii unei echipe de cercetare”, a completat proprietarul producatorului de materiale pentru constructii.