Ikea este un nume cu rezonanta atunci cand vine vorba de industria mobilei, insa online-ul este o poveste diferita. Pare ca retailerul suedez a tergiversat prea mult intrarea in zona livrarilor online; ani de-a randul a ignorat eCommerce-ul, axandu-se aproape exclusiv pe vanzarile traditionale. Avand in vedere scaderea profitului, gigantul a inceput insa sa priveasca cu alti ochi acest mediu. Mai poate insa recupera terenul pierdut?

Ikea a raportat saptamana trecuta profit neschimbat pe anul fiscal 2014. Veniturile nete ale companiei s-au ridicat la 3,3 miliarde de euro, o crestere de 0,4% fata de anul precedent. Aceasta rata a cresterii este mai mica decat cea de 3% pe care compania a reusit-o anul trecut si mult mai putin decat evolutia de 8% in 2012. Vanzarile au crescut cu 5,9%, pana la 29,3 miliarde de euro. Dar, asa cum subliniaza New York Times, cresterea a fost impiedicata de salariile in crestere ale angajatilor, nou program pentru acestia si reduceri de preturi.

Executivii din Ikea au admis joi ca au ratat startul in fata unor concurenti precum Wayfair, Overstock.com si Home24. „Nu am fost unii dintre «early adopters», dar am realizat importanta acestui mediu”, a declarat Peter Agnefjall, director executiv al Ikea. „Realizam ca aceasta nu este doar o tendinta, este o mega schimbare”, a mai spus el.

Industria online a mobilei a atins circa 9 miliarde de euro si este asteptat sa evolueze pana la 12,5 miliarde de euro pana in 2019. Este evident ca Ikea ar fi trebuit sa fie online cu ani in urma. De altfel, primul magazin online al companiei s-a deschis in Marea Britanie, in decembrie 2007. Consumatorii si-au schimbat preferintele si modul de a achizitiona produse, ei nu mai intra pe Internet doar pentru a afla si compara preturi, ci doresc sa si cumpere – si deseori sunt dispusi sa si plateasca suplimentar pentru ca mobila sa fie livrata acasa.

Ikea a intrat in Romania pe Internet in 2014, fiind inca in faze de teste si dezvoltare – vezi aici amanunte intr-un interviu dublu cu doi dintre oamenii cheie din companie.

Intre timp, retaileri americani precum Pottery Barn, West Elm, Wayfair si Overstock.com, FabFurnish (India) si alti retaileri din Europa precum Home24, XXXLutz (Austria) si Hem acopera din ce in ce mai mult din piata de retail online. Ikea este activa si ea pe Internet, dar nu la capacitatea maxima – in circa jumatate dintre cele 27 de tari in care opereaza, are un magazin online. Si nu toate produsele sunt disponibile pe Internet – este si cazul Romaniei de altfel. In SUA de exemplu, doar 70% dintre cele 9.500 de produse pot fi comandate pe Internet.

Sursa foto.

Afla cele mai noi tendinte in eCommerce, vorbeste cu nume mari din industrie si imbunatateste-ti business-ul la cea mai mare conferinta regionala dedicata comertului online, ecomTEAM 2015. Inscrie-te acum si beneficiaza de reduceri substantiale la conferinte si workshop-uri!

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri