Ai deja un magazin online sau ai o idee pe care vrei s-o pui in practica. Te-ai documentat despre ce inseamna e-commerce, insa tot crezi ca mai ai nevoie de un check-list pentru a te asigura ca lucrurile vor merge ca unse. Gasesti mai jos o lista cu 10 sfaturi care se aplica tuturor celor care detin un business in e-commerce, indiferent de domeniul de activitate, conform lui Iulian Grecu, online marketing specialist la Inotec.ro.

Vino la ecomTEAM 2016 pe 6 si aprilie, Brasov, pentru a afla cele mai noi informatii despre piata de eCommerce si conexele ei! Nu rata conferinta anului in comertul electronic!

1. Testul de 3 secunde

Imagineaza-ti ca esti un vizitator al site-ului tau. Iti dai seama in primele 3 secunde ce vinde acel site? Vrei sa mergi mai departe catre un produs? Ti se pare usor de comandat? Site-ul tau este vizibil de pe desktop, mobile si tableta in acelasi timp?

Sfat: Foloseste VP-uri! Toate business-urile au value proposition (propozitii de valoare), precum: Posibilitatea de retur in 30 de zile, Transportul gratuit, Deschiderea Coletului la livrare, 12 rate fara dobanda, ambalarea gratuita, suportul 24/7 etc. Aceste beneficii afisate in cadrul magazinului sporesc increderea vizitatorului si cresc rata de conversie, precum si valorea medie a comenzii.

2. Ofera costuri mici si un timp optim de livrare

Pretul produselor este, evident, unul dintre cele mai importante criterii de alegere in mediul online, insa costurile de livrare si transport pot constitui balanta care se inclina sau nu in favoarea business-ului tau. Asadar, opteaza pentru costuri mici, pe care sa le faci cat mai vizibile pe site. De asemenea, daca business-ul iti permite, asigura de exemplu, livrarea gratuita pentru comenzi mai mari de suma X si un timp cat mai mic de livrare.

3. Cat mai multe modalitati de plata

Cum poate plati utilizatorul produsul pe care il doreste de pe site-ul tau? Un sfat pe care il oferim tuturor business-urilor online este acela ca, pe langa plata ramburs, sa existe multiple integrari cu cardul sau prin diverse procesatoare de plati, plata in rate sau prin SMS.

4. Optimizeaza pagina de produs

Pagina de produs atrage cu sine decizia de cumparare. Asadar, investeste-ti atentia si resursele pentru a o optimiza constant. Iti recomandam sa folosesti fotografii cat mai clare ale produsului, poze 3D, videoclipuri de prezentare, review-uri ale utilizatorilor plasate la vedere, un buton simplu si vizibil de CTA (Adauga in cos, Cumpara, Shop, etc.), utilizarea unui stoc actualizat in timp real - toate acestea iti pot asigura o crestere semnificativa a vanzarilor initiale.

Tot pentru optimizarea paginii de produs te sfatuim sa faci si actiunile de baza SEO on-page, adica sa cureti URL-urile, sa-ti optimizezi titlurile, meta-descrierile si imaginile, sa minimizezi codul css si Javascript. Acest lucru imbunatateste experienta utilizatorului prin incarcarea mai rapida a paginii, precum si cresterea in rezultatele motoarelor de cautare.

5. De asemenea, nu uita de optimizarea conversiilor

Incepand cu urmarirea traseului unui utilizator, testarea A/B atat a campaniilor de marketing cat si a functiilor si designeului site-ului, pana la optimizarea cosului de cumparaturi (afisare cantitati, pret, transport, testare mai multe tipuri de butoane) si pagina de finalizare a comenzii, toate actiunile de pe site trebuie monitorizate si optimizate, cel putin lunar. Exista aici o multime de intrebari la care un specialist in marketing online poate raspunde folosind tool-uri de monitorizare si analiza.
„Optimizarea conversiilor este cel putin la fel de importanta ca generarea de trafic. Un magazin online cu trafic targetat mare, daca lucreaza la optimizarea experientei utilizatorului si traseul lui pe site-ul respectiv pentru a finaliza o comanda, poate creste substantial vanzarile.” Sorin Ștefan, CEO INOTEC

6. Fidelizeaza-ti clientii

Un client castigat o data este cel mai mare avantaj pe care il poti avea. Investeste in clientii tai actuali pentru ca sunt deosebit de importanti. Un client care a cumparat de la tine si a avut o experienta placuta, poate fi convins sa cumpere din nou, oferindu-i-se aceeasi experienta placuta, atentie, promotii, oferte speciale, etc. Instrumentele pe care le poti folosi pentru fidelizare sunt nenumarate, de la newslettere, la vouchere personalizate, surprize in colet, evenimente dedicate celor mai fideli clienti si posibilitatile sunt infinte.

7. Fii mereu la curent din punct de vedere legal

Legislatia in Romania este in continua schimbare iar modificarile legislative s-ar putea sa te afecteze mai mult decat crezi. Ia legatura cu un birou de avocatura cu servicii juridice destinate antreprenorilor de business-uri online si intreaba-i tot ce vrei sa stii despre politica de confidentialitate, proprietate intelectuala, termeni si conditii, folosirea cookie-urilor, etc.

8. Pune numarul de telefon la vedere

Chiar daca vorbim despre comertul online, cumparatorii au tendinta de a alege sa sune pentru a intreba informatii despre stocuri, livrare sau chiar sa comande telefonic, asa ca fie ai un numar de telefon la vedere, fie instalezi un chat dedicat, care sa raspunda nevoii de informare a cumparatorilor.

9. Fii prezent

Opteaza pentru o strategie de e-mail marketing si creaza o baze de date pentru care trimiti in mod constant informatii, oferte speciale si vouchere. Si fii prezent in social media, pe canalele pe care ii gasesti pe clientii tai: Facebook, Twitter, Instragram, etc.
De asemenea, este bine sa testezi mai multe template-uri de newsletter, pentru a optimiza conversia pe unul din canalele pe care le poti controla intern. Apropo, stiati ca cel mai mare ROI este cel al newsletter-lor?

10. Arata-le clientilor ca esti securizat

Nu incape indoiala, te-ai documentat cu privire la protecta datelor si la securizarea site-ului. Arata-le clientilor tai ca ai grija de informatiile lor confidentiale si foloseste certificate de securitate.

Sfat Bonus: Incepe un blog!

Pune-ti povestea si toate cunostintele la bataie si ofera cumparatorilor sfaturi despre cum produsele tale ii pot ajuta. Un blog este un instrument de comunicare foarte puternic iar daca ceea ce se anunta ca fiind revolutia continutului in urmatorii ani, se adevereste, atunci un blog bine construit si cu o comunitate puternica, va constituie diferenta intre brand-uri. Tot cu ajutorul unui blog te poti pozitiona si in mintea clientilor tai, prin articole cu noutati, cu informatii exclusive, cu how-to-uri, etc.

ecomTEAM este un eveniment organizat de wall-street.ro si fondat de reteaua de afiliere 2Parale. Editia din acest an este realizata in parteneriat cu FAN Courier si este sustinuta de Vodafone, MasterCard, PayU Romania si DPD Romania, Valoris, Allpacka si ContentSpeed.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri