O buna functionare a unei companii tine de mai multe aspecte, dar in special de o implicare in activitatea efectiva a acesteia si nu doar de actiuni care pornesc dintr-un birou, este de parere Florentina Taudor, director general Renania, unul din cei mai importanti furnizori de echipamente si sisteme pentru securitatea muncii din Romania.
Dupa o experienta de mai multi ani in mediul corporatist, la inceputul acestui an, Florentina Taudor a fost numita la conducerea grupului Renania, scopul sau fiind acela de a dezvolta compania in urmatorii trei ani.

Pentru Taudor, trecerea la un mediu antreprenorial a consemnat si o abordare usor diferita de cea din mediul corporatist, axata in principal pe cunoasterea oamenilor cu care lucreaza si a activitatii intreprinse.

“Cheia succesului in management este implicarea. Nu cred ca managementul unei organizatii dinamice se poate face dintr-un birou, dintr-un sediu central. Trebuie facuta din prima linie - mai ales in perioada dintre preluarea mandatului si finalizarea perioadei de tranzitie si de transformare a unei companii. Apoi urmeaza focusul pe organizare, cu tot ce inseamna acest lucru (evaluarea si alocarea resurselor potrivite in locurile cheie, fluxuri de lucru si cultura de organizatie) si, in paralel, pe adaptarea permnenta a modelului de business (cine genereaza venituri, cum, cat, cu ce abordari etc)”, a declarat Florentina Taudor pentru wall-street.ro.

Corporatie vs. antreprenoriat


Schimbarea de traseu, dintr-o banca in domeniul echipamentelor pentru protectia muncii nu este deloc dramatica si intr-o buna masura vizeaza tot abilitatile de management, organizare, viziune si condus oameni.

“Sunt manifestari similare, atat intr-o multinationala, cat si intr-o companie mica sau medie, antreprenoriala. Exista multe asemanari intre cele doua domenii. Insa diferenta semnificativa consta in durata implementarii unor schimbari, care este mai scurta cu cat organziatia este mai mica. In plus, determinarea pentru schimbare si deschiderea catre nou este cu atat mai mare cu cat organizatia este mai tanara", apreciaza managerul.

In viziunea Florentinei Taudor, managementul este o profesie ca oricare alta.

“Eu vad managementul ca pe o profesie si cred ca un bun manager, un bun lider, va putea sa faca treaba buna in multe domenii diferite, poate cu exceptia domeniillor ultraspecializate/de nisa. Alegerea mea a fost, de fapt, pentru un business antreprenorial, asa cum este Renania, parasind un mod de business corporatist. Aici sta provocarea pe care am acceptat-o”, a precizat CEO-ul companiei”, a explicat managerul Renania.

Femeia de succes in business: mit sau realitate?


O buna perioada de timp au existat mai multe voci care susineau ca femeile nu pot face fata cu succes unui mediu dedicat barbatilor – siguranta in constructii si industria de profil. In ultimii ani acest mit a fost spulberat, in prezent mai multe companii mari din acest sector fiind manageriate de femei.

“Imi place sa cred ca incep sa dispara prejudecatiile in ceea ce priveste managementul de top feminin, chiar si intr-un domeniu care, la prima vedere, poate parea un domeniu al barbatilor. In ultima instanta, ceea ce conteaza sunt competentele pe care le ai, atitudinea, calitatea deciziilor pe care le iei si rezultatele pe care reusesti sa le produci, fie ca esti femeie ori barbat. Poate ca o provocare suplimentara pentru o femeie este faptul ca trebuie sa aloce mai mult timp familiei, dar cred ca acest lucru este, in cele din urma un lucru pozitiv si te face un om mai complet”, a spus directorul general Renania.

Ce inseamna sa conduci un business unde resposabilitatea este litera de lege?


Ca manager, trebuie sa fii pregatit sa faci fata multor situatii nepregatite, dar acest lucru face parte din fisa postului, apreciaza Taudor.

“Cele mai mari provocari sunt generate de fenomenele care nu sunt sub controlul nostru, cum ar fi fluctuatiile cursului valutar, mediul macroeconomic, contextul international. De multe ori, situatiile sunt inedite, nu exista experiente anterioare sau retete de abordare, ceea ce ne pune la incercare creativitatea. Schimbarile ne pot scoate din rutina zilnica si din zona de confort, pot necesita un efort de adaptare, dar sunt inevitabile daca vrem sa devenim o organizatie performanta.

Potrivit reprezentantului Renania, rolul unui manager este acela de a explica colegilor necesitatea masurilor pe care acesta le ia, formarea unui spirit organizational fiind probabil una dintre cele mai dificile sarcini.

Sub conducerea Florentinei Taudor, Renania si-a bugetat o dublare a afacerilor in urmatorii trei ani, la peste 40 milioane euro.

Dupa ce in 2011 compania s-a axat in principal pe eficientizarea proceselor in vanzari, prin programe de dezvoltare - in urma unor investitii de circa 100.000 euro - sau in cresterea brandului in domeniul mass-media - prin campanii de publicitate in care a investit 500.000 euro, in acest an, cresterea va fi sustinuta in continuare de o reorganizare si dezvoltare a echipei de vanzari, un model de afaceri centrat pe servicii.

Renania vizeaza in primul rand o extindere a gamei de produse premium, optimizare a proceselor si standardizare dar si imbunatatirea serviciilor cu clientii - de la achizitie pana la livrare.

Pentru urmatorii trei ani, reprezentantii companiei urmaresc dezvoltarea afacerilor si a organizatiei prin investitii in forta de munca, investitii in formarea acestora.

Pentru acest an, compania estimeaza afaceri similare cu cele din 2011, la 22 milioane euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri