Digitalizarea in sectorul bancar va duce la o regandire a activitatilor si operatiunilor. Toate investitiile in aceasta directie vor duce atat la eficientizarea activitatii, dar si la desfiintarea de posturi. Potrivit economistului Adrian Mitroi, bancile vor mentine sucursale doar pentru clientii care obisnuiesc sa isi retraga toti banii de pe card, in timp ce clientii profitabili nu vor mai avea nevoie de sucursale.

Mitroi este de parere ca in era digitala sucursalele nu le vor mai fi de folos clientilor profitabili, ci doar celor care sunt dependenti de salariul lunar si au nevoie de un ATM de la care sa isi retraga veniturile.

Joi, 6 octombrie, vorbim despre digitalizare si transformari in zona bancara la evenimentul Banking 2.0. Speakeri de top si ministri vor aborda teme precum semnatura digitala, plata cu cardul si eliminarea hartiei in relatie cu statul.

"Romanul are obiceiul de a retrage toti banii de pe card, un obicei valoros pentru o banca. Pentru asemenea clienti, banca merita sa aiba o sucursala. In ceea ce priveste clientii IMM, acestia trebuie serviti in cloud, pentru ca astfel sa inregistreze costuri mai mici. In cloud, plata se face aproape instantaneu, confirmarea se primeste pe telefon, siguranta serviciului la costuri minimale urmand sa fie castigatoare", a declarat pentru wall-street.ro economistul Adrian Mitroi (foto).

El precizeaza ca in prezent sucursalele sunt "desenate" pentru banci si nu pentru clienti, pentru ca altfel ar fi trebuit sa aiba locuri de parcare. Bancile moderne ar trebui construite in jurul parcariilor si sa detina ATM-uri inteligente.

Pe de alta parte, Mitroi crede ca modelul de business bazat pe investitia in birouri inchise nu va mai functiona. "Biroul trebuie vazut de afara, clientul trebuie sa aiba posibilitatea sa urmareasca display-ul ofiterului de credit si sa vada in timp real scoring-ul pe care acesta i-l calculeaza. Sucursalele impozante vor trebui inchise, deoarece acestea sunt greu de intretinut, iar banca va dori sa mearga spre alta directie, pe un trend care vizeaza presiunea pe costuri si iesirea din active neperformante care nu genereaza dobanda", afirma economistul.

In ceea ce priveste situatia din Romania, conform barometrului bancar realizat de catre EY Romania in parteneriat cu ARB, 70% din banci estimeaza sa mentina sau sa creasca usor numarul de angajati fata de numai 45% in 2015. In ceea ce priveste cheltuielile totale cu personalul, acestea vor ramane similare cu 2015 sau vor creste usor, peste 80% dintre banci sustinand aceasta afirmatie.

Sergiu Oprescu, presedintele ARB, a declarat, in ceea ce priveste aceasta statistica legata de angajarile din domeniul bancar, ca un lucru ingrijorator il reprezinta lipsa fortei de munca calificata. El a adaugat ca bancile nu reusesc sa gaseasca persoane cu expertiza necesara, pentru ca specialistii au tendinta sa plece in strainatate.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri