1. TVA redusa la 9%

Agentiile de turism vor reducerea TVA la 9% pentru vacante. "Noi am ramas ultimii mohicani sau mai pe romaneste ultimii fraieri. Exista o lista cu reduceri de TVA la Bruxelles pe care, din pacate, agentiile de turism nu sunt", a spus Burcea. El spera, astfel, ca problema TVA sa fie rezolvata la Bruxelles.

In ianuarie 2015, Guvernul a avizat cota redusa de TVA de 9% pentru serviciile de cazare cu demipensiune/pensiune completa/all-inclusive, insa agentiile de turism si hotelierii vor reducerea TVA si pentru celelalte servicii turistice.

2. Vize obtinute mai usor

Cum tarile asiatice si arabe pot furniza un numar mare de turisti in Romania, agentiile de turism cer simplificarea acordarii vizelor in special pentru cetatenii din China, Rusia si tari arabe. In prezent, turistii chinezi obtin greu viza pentru Romania si, mai mult decat atat, agentia de turism trebuie sa depuna o garantie de repatriere de 10.000 de euro pentru fiecare turist.

Citeste si:

"Stiti ce ma mai intristeaza? Ca turistii chinezi sunt in toata Europa. In Santorini, erau 10.000 de chinezi care faceau poze la apus. Exista un mare potential pe piata chineza si trebuie sa profitam, de aceea vrem ca problema vizelor sa fie rezolvata. Nu am reusit sa avem o cursa directa Bucuresti-Beijin, dar inteleg ca Air China vrea sa puna", a explicat Burcea.

3. Prima pentru turisti straini

Membrii ANAT propun ca statul sa acorde o prima pentru agentiile care aduc turisti straini in Romania, care le-ar ajuta sa reduca din cheltuielile pe care le au astfel. "Sunt destul de putini care fac incoming (n.r.: turism cu turisti straini). Poti sa mergi la 10 targuri in strainatate si sa aduci un singur client', a punctat Alin Burcea. El a subliniat ca agentiile de turism sunt putin interesate sa aduca turisti straini din cauza costurilor.

Intr-un interviu anterior pentru wall-street.ro, Alin Burcea a declarat ca incoming-ul este Cenusareasca turismului romanesc. "De ce eu ca agentie sa aduc turisti? Ma duc pe la targuri, ma zbat, fac site-uri, fac brosuri, ma costa cazarea, transprtul, trebuie sa am si o motivatie materiala. Altfel fac o firma de outgoing si vand plecari in Turcia si Grecia. Partea de incoming este Cenusareasa turismului romanesc. Romania, nu ca are brand prost, nu are brand. Asta e realitatea, nu are brand. Daca avea brand prost, inseamna ca avea ceva. Ei, nici macar brandul ala nu-l are. Cand spui Italia, spui Napoli, mafia. Cand spui Austria, spui snitzel, schi, Viena, si cand spui Romania nu spui nimic", a declarat revoltat Alin Burcea.

Alin Burcea: Incoming-ul este Cenusareasa turismului romanesc

Alin Burcea: Incoming-ul este Cenusareasa turismului romanesc

Sursa foto: Syda Productions/Shutterstock.com