1. Imprieteneste-te si pastreaza legatura cu oamenii care te pot recomanda pentru un job

Atunci cand adaugi pe cineva pe LinkedIn, Facebook sau Twitter, gandeste-te si la cu ce persoane te poti conecta astfel incat acestea te pot recomanda pe viitor pentru un job. Asa ca daca nu ai astfel de persoane in lista ta de prieteni, pune-te pe treaba. Daca vrei sa lucrezi intr-un anumit oras, gandeste-te cu ce persoana poti lua legatura din cunostintele tale pentru un viitor job, scrie Business Insider.

2. Conecteaza pe LinkedIn profesionisti din domeniile vanate

Vrei sa lucrezi in marketing? Atunci conecteaza-te cu persoane care lucreaza pe un post din domeniu. LinkedIn este reteaua perfecta pentru a te imprieteni cu specialisti care nu se afla pe Facebook sau pe Twitter. Asa ca sfatul celor din recrutare este ca, atunci cand ii conectezi, sa le trimiti un mesaj personalizat in care sa te prezinti si sa le spui motivul pentru care iei legatura cu ei. Iar pe viitor te poti astepta la recomandari din partea lor in companiile in care lucreaza.

recrutare, recrutare prin twitter

Sursa foto: Smartphone/Shutterstock.com

3. Construieste si tine legatura cu recrutorii

Citeste si:

Recrutorii sunt peste tot in social media. De la Twitter la LinkedIn, ei folosesc retelele sociale pentru a gasi candidatii potriviti pentru posturile pe care le au disponibile. Multi recrutori obisnuiesc sa publice anunturi de angajare pe conturile lor de social media sau ale companiilor pentru care lucreaza.

Cand abordezi recrutorii, adreseaza-le intrebari valoroase si bine gandite. Intreaba-i despre posturile pentru care ei gasesc de obicei candidati si despre cultura companiei. De asemenea, poti intreba despre procesul de recrutare in companie si cat de mult dureaza acesta.

4. Fa-ti o lista cu companiile pentru care ai lucra si interactioneaza cu ele

O buna metoda de a obtine un job in compania dorita este sa urmaresti pe retelele sociale respectiva companie. Intreaba specialistii in recrutare despre companiile in care lucreaza, distribuie continutul lor pe pagina ta de Facebook sau de Twitter si conecteaza-te cu persoane care lucreaza in acele companii.

Cand incepi o coversatie cu HR managerul companiei, nu spune "Iubesc compania dvs! Faceti angajari?". Specialistii te sfatuiesc sa te mai gandesti la formulare si sa-l abordezi cu urmatoarea idee: "Imi place foarte mult ce face compania dvs! Aveti un blog pe care pot sa-l citesc?". Acesta este un mod inteligent de a le arata angajatorilor ca esti interesat cu adevarat de companiile lor.

Tu cum folosesti Facebook, LinkedIn sau Twitter pentru a obtine un job?

Sursa foto: Tanar la laptop/Shutterstock.com