Tehnologia este tot mai prezenta in recrutarea angajatilor, de la soft-uri speciale, la sisteme de scanare a CV-urilor si pana la vanarea candidatilor prin retele sociale. Asa ca iti prezentam cateva lectii pe care sa le invetii de la 2014 si de care sa tii cont si in anul care se apropie.

Cum sa te pregatesti pentru un interviu video

Angajatorii si agentiile de recrutare folosesc interviul video pentru a scurta timpul, distanta si costurile in selectarea personalului, iar de cele mai multe ori acest test este dat prin platforme video sau Skype.

De retinut :

  • angajatorii apeleaza la interviul video in cazul recrutarilor de volum, caz in care interviul are o durata de aproximativ 15-20 de minute.
  • exista doua tipuri de interviuri virtuale: "one-way interview", prin care candidatul primeste o lista de intrebari, iar raspunsurile sunt inregistrate si transmise catre recruiter, sub forma unui "video resume" si interviul in timp real, caz in care discutia este foarte asemenatoare cu interviul fata in fata.

Desi interviul video iti permite sa vorbesti de pe canapeaua de acasa sau din orice alt loc, specialistii in HR te sfatuiesc sa fii la fel de pregatit ca atunci cand mergi la un interviu la sediul angajatorului.

Structura interviului este de regula aceeasi cu cea de la un interviu fata in fata, asa ca ar fi bine sa iti pregatesti raspunsurile pentru intrebarile angajatorului specific postului vacant pe care il vanezi.

Ai grija de prezenta ta online. Recrutorii romani te cauta pe Google

Pe langa vizualizarea profilului de LinkedIn, angajatorii vor sa afle orice informatie care i-ar ajuta sa isi faca o imagine cat mai completa despre experienta si profilul personal al candidatului. De exemplu, prin Google pot afla din ce asociatii sau forumuri face parte, daca sunt referiri in presa despre persoana respectiva, de asemenea ii pot accesa pagina de Facebook.

Recrutorii mai spun ca atunci cand iti cauta numele pe Google nu-i intereseaza informatii personale despre tine, ci vor sa afle unde ai mai lucrat. Ei te sfatuiesc sa iti construiesti in online un profil "consecvent", profesional, pe toate canalele pe care esti prezent, LinkedIn, Facebook sau alte retele sociale. Si, nu uita, candi ti tasteaza numele pe Google, vor sa ai o prezenta digitala decenta si diplomata.

Cum sa scrii un mail catre angajator

Ce scrii in mail nu este o reproducere fidela a CV-ului. Asa ca in cateva fraze ar trebui sa cuprinzi tot ce este mai interesant pentru angajator. Mesajul trebuie sa fie cat mai concis, de cel mult 2-3 paragrafe, care sa cuprinda informatii relevante pentru pozitia respectiva: experienta in domeniu (pe cat posibil cu exemple de realizari concrete avute la joburile anterioare), evidentierea potrivirii cu pozitia pe care o vizeaza (trebuie urmarite cerintele jobului si marcat potrivirea cu fiecare cerinta in parte sau partial, in cazul in care nu exista o potrivire de 100%).

Esti mai increzator in gasirea unui job in 2015?

Sursa foto: Ochelari/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »


Setari Cookie-uri