Retailerul de echipamente foto si video F64 are in prezent 129 de angajati, iar pana la sfarsitul anului va ajunge la 140 cu angajarile pe care compania le are pe lista in echipa de Customer Care.

Din cei 129 de angajati, 47 sunt consultanti de vanzari, care, inainte de a deveni angajati F64 au fost clienti ai companiei.

"Pasiunea pentru fotografie evident ca este un criteriu foarte important de selectie insa nu pentru toate posturile. Nu a fost un criteriu de selectie insa toti consultantii de vanzari au fost clienti F64 inainte de a fi angajati F64", a declarat, pentru wall-street.ro, Claudia Tudor (foto), deputy general manager la retailerul F64, unde media de varsta a angajatilor este de 31 de ani.

Cea mai mare problema pentru F64 in gasirea candidatilor potriviti este incompatibilitatea aplicantilor cu profilul postului publicat. "Printre ei insa se afla si oameni extrem de competenti si daca ai suficienta rabdare si nu te grabesti sa finalizezi procesul de angajare, cu siguranta vei gasi omul potrivit", spune Tudor.

Astfel, cei mai multi aplicanti pentru un post de consultant la F64 au fost in jurul a 1.100 din diferite canale. In perioadele de concedii aplica aproximativ 400 persoane. "Categoric nu este un domeniu exclusiv al barbatilor. Nu aplica insa foarte multe fete pentru aceasta pozitie fiind una destul de tehnica. Avem in cadrul companiei colege care lucreaza la departamentul Customer Care care au si rol de consultant de vanzari", explica deputy general managerul companiei.

Atunci cand o persoana intra in companie, dureaza intre 6 si 9 luni ca noul angajat sa invete tot ceea ce inseamna F64. Ulterior, fiecare promoveaza atunci cand performanta individuala, aptitudinile si competentele acumulate ii califica in acest sens. Ei pot promova in zona de product management si in zona de Customer Care. Astfel, intregul department de product management este format exclusiv din fosti consultanti.

F64 da in medie 100.000 de lei pe an pentru traininguri

Consultantii de vanzari participa in fiecare saptamana la traininguri cu caracter tehnic, iar la fiecare trei luni ei sustin un test de evaluare a cunostintelor dobandite.

"Daca discutam insa despre manageri, am dezvoltat in cadrul companiei, impreuna cu un partener specializat in zona de training si consultanta Academia de management F64, care s-a intins pe durata a 1 an si 3 luni. Acest program a avut ca scop echiparea cu competente a managerilor din cadrul companiei noastre", mai spune Claudia Tudor.

Anul acesta compania a investit in cursuri de specializare in zona de IT, iar in ultimii 3 ani bugetul de training a fost in medie de 100.000 de lei pe an, suma care a fost bugetata si pentru 2015.

Pana la sfarsitul anului, F64 va ajunge la aproximativ 140 angajati dupa angajarile planuite in echipa de Customer Care. Cei mai multi angajati din grup se afla pe post de la deschiderea showroom-ului. "Cei care au plecat ori au fost promovati, ori si-au deschis afacerea lor proprie, ori au plecat in strainatate sa lucreze ca fotografi. Pe cei care nu s-au acomodat cu statutul de antreprenor i-am primit cu drag inapoi atunci cand au existat posturi disponibile", a adaugat reprezentantul F64.

Fluctuatia de personal in 2013 in F64 a fost in jurul a 18%, in crestere de la 4% cat a fost media pana in 2012.

Pe 10 octombrie, compania F64 implineste 13 ani de activitate. Afacerile celui mai mare retailer in domeniul fotografiei de pe plan local au crescut anul trecut cu 8%, la 19,5 milioane de euro, un avans mai mic fata de anii anteriori ca urmare a unei evolutii nu foarte favorabile a segmentului foto din Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri