Stefanini Romania, unul dintre principalili jucatori globali in externalizare de servicii IT, va angaja 100 de specialisti IT pana la sfarsitul acestui an si cel putin 200 pe parcursul anului viitor. Salariul de start in Stefanini pentru un angajat care ofera suport tehnic este peste un salariu mediu din economia Romaniei, iar pentru posturi de nisa salarii sunt apropiate de cele din Europa, au declarat reprezentantii companiei.

Compania braziliana Stefanini este prezenta pe piata romaneasca de 10 ani, iar anul trecut a incheiat cu o cifra de afaceri de 17,3 milioane de euro si un profit net de peste 250.000 euro (peste 1,15 milioane lei), potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice. In prezent, Stefanini a ajuns la 1.000 de angajati in cele doua sedii din Bucuresti (800 angajati, cu 38% fata de 2013) si Sibiu (200 angajati, cu 67% mai mult fata de 2013).

Recomandarile, foarte bune pentru recrutare: bonusul pentru angajati depaseste si 1.000 euro

Anual, compania are aproximativ 3.000 de interviuri, din care 15%-20% se termina cu o angajare. Astfel, una dintre principalele metode de recrutare sunt recomandarile facute de angajatii din grup, pentru care bonusul depaseste in unele cazuri, in functie de cat de nisat este postul, 1.000 de dolari sau de euro, a declarat Andreea Stanescu (foto), service delivery senior director la Stefanini Romania.

In domeniul IT, exista un deficit de candidati si absolventi specializati, fapt pentru care unii dintre angajatori apeleaza, pe cand metodele clasice de recrutare (de exemplu, publicarea anuntului pe site-uri de recrutare), la angajare in urma recomandarilor facute de angajati. Astfel, companiile din IT platesc sute sau chiar mii de euro pentru o recomandare buna.

Tot datorita salariilor mari oferite in IT (600-700 euro pentru entry level si peste 1.500 euro pentru mid level), angajatii fug de la o companie la alta pentru o oferta salariala mai atragatoare. “Daca in urma cu ani de zile, un angajat in IT statea pe post 5-6 ani, acum stau in medie 2 ani. In Stefanini, un angajat sta in medie 3 ani, o cifra buna pentru industria IT, ai timp sa investesti in el si sa recuperezi investitia”, a declarat Sabin Girlea, application development division director in cadrul companiei braziliene.

Turnover-ul de personal, 15% pe an in Stefanini

Astfel, turnover-ul de personal este de 15% pe an, o cifra buna pentru industria IT, apreciaza Sabin Grilea (foto). "Poate, astazi, Stefanini nu este un brand atat de puternic ca alte companii de IT, dar aceasta este acum preocuparea noastra”, a spus Henk van Ursel, director de HR pe regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa) in cadrul Stefanini.

Cei mai multi angajati in Stefanini sunt tehnicieni de suport (60%), specialisti IT si manageri de proiect (20%) si dezvoltatori de aplicatii (20%) care lucreaza in centrul de livrare din Bucuresti. Dintre cei 1.000 de angajati, jumatate sunt femei.

Reprezentantii Stefanini sustin ca un angajat entry level poate obtine trei promovari in 24 de luni. Tehnicienii de suport isi incep cariera ca help desk agent (6 luni), de pe care avanseaza la help desk technician (unde stau 8 luni) si ajung senior help desk technician in urmatoarele 10 luni.

Per total, 75% din costurile companiei sunt pentru angajati. In opinia lui Henk van Ursel (foto), romanii sunt foarte ambitiosi si cunosc mult mai bine limbi straine decat angajatii din alte tari din zona. Din acest motiv, compania a deschis un centru la Sibiu, unde angajatii vorbesc foarte bine limba germana. De altfel, limba engleza este un criteriu eliminatoriu in recrutarea candidatilor, mai ales ca aceasta este cea mai folosita limba in companie, urmata de franceza si germana. In total, angajatii Stefanini ofera suport IT in 12 limbi, printre care maghiara, ebraica, greaca, rusa, italiana, portugheza, spaniola, romana, engleza, franceza, germana si poloneza.

"Colegii sunt mereu in contact cu universitatile in care se studiaza limbi straine. In multe facultati au aparut grupe de limbi asiatice. Clientii sunt foarte atenti la accentul limbilor straine vorbite de angajati. De exemplu, clientii din Canada sunt foarte atenti la accentul in franceza pentru ca limba franceza din Canada este diferita de cea din Franta. Suntem nevoiti sa rezolvam acest lucru prin training-uri interne pe dialecte specifice", a explicat Andreea Stanescu, service director delivery senior director.

Centrul Stefanini din Bucuresti este cel mai mare din Europa. De aici si din Sibiu, angajatii ofera suport IT pentru companii din peste 50 de tari, in special din SUA, Germania si Franta. In cei 10 ani de activitate, compania a derulat peste 100 de proiecte IT pentru diverse companii, in pricipal pentru industria farmaceutica, cea de productie si cea a serviciilor profesionale.

Sursa foto: Specialist IT/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri