"Zona de ecommerce si de Internet este o industrie noua, cu aproape 20 de ani de vechime. De cand s-a inventat Internetul si pana acum, primele magazine online au aparut in 1995. Si este o industrie noua, cu o penetrare in crestere. Ca business poate creste. Dar in orice alt business, este perioada de aliniere. Fiind un business nou, nu s-au format inca materii in facultati, in universitati care sa sustina aceasta crestere. De aceea si programul nostru de internship care sa ajute la introducerea acestor materii. Tiparul angajatului pentru eCommerce acum se defineste si se dezvolta", explica directorul de HR al eMag, unde lucreaza in prezent 1.000 de angajati, dublu fata de acum doi ani. Cei mai multi sunt in zona de IT (150 de angajati, in zona comerciala, unde exista 10 showroom-uri si in depozit unde sunt peste 150 de oameni.

Astfel, la intrebarea "Ce ar trebui astfel sa aiba in CV un candidat pentru a lucra in ecommerce, daca in facultati nu exista materii pentru aceasta industrie", angajatorul a raspuns "know how-ul pentru Internet". "Deci ar trebui sa faca cursuri specializate, separat de facultate?", a fost intrebarea de legatura. "Cursuri… nu stiu daca exista. Trebuie sa fii pasionat de acest domeniu, ne dorim oameni care isi doresc sa se dezvolte, ne dorim oameni onesti, carora sa le pese de colegi, sa le pese de client", a venit si raspunsul angajatorului eMag.

eMag vrea parteneriate cu universitatile pentru a angaja studenti

Compania a organizat astfel primul program de internship, in IT si marketing online, intre iulie si august la care au participat 22 de studenti (14 baieti si 8 fete). Dintre acestia, 16 au devenit angajati ai eMag in regim full time si part time. Cei mai multi dintre ei au studii la Universitatea Politehnica Bucuresti, Academia de Studii Economice (ASE) sau la Facultatea de Matematica si Informatica din Bucuresti.

"Din facultate, tinerii vin cu un bagaj bun de cunostinte. Peste el, unde am completat noi, este zona de online, de tehnologii specifice Internetului, tehnologii web. Ce am invatat noi din acest internship este ca ne gandim sa demaram niste parteneriate cu facultatile si sa impartasim acest know how cu ele in zona de Internet, de tehnologie", mai spune Tudor Manea, director HR eMag.

Astfel, eMag intentioneaza sa colaboreze cu Universitatea Politehnica, pentru tehnologie si cu facultatile de marketing pentru zonele de marketing online.

Ne dorim sa vindem online aproape orice se gaseste in retail.

Primul lucru de care sunt atrasi de o anumita companie tinerii care vor sa lucreze in IT sunt proiectele interesante in care pot fi implicati, spune Tudor Manea. "Ne dorim sa vindem online aproape orice se gaseste in retail, iar acest lucru va duce la o complexitate foarte mare. Avem multe produse, care aduc o complexitate foarte mare in gestionarea lor, avem un volum de trafic foarte mare. Iar aceste lucruri combinate dau o complexitate foarte mare proiectelor", argumenteaza specialistul in HR alegerea eMag ca angajator din zona de IT.

Citeste si:

Ca salarii oferite IT-istilor, eMag spune ca este putin peste media din piata ca valoare medie a venitului net. Vicepresedintele de HR recunoaste ca un salariu pentru incepatori in zona de IT depaseste 500 de euro. "Au fost cazuri in care pentru top performeri am facut cresteri salariale mai dese de un an", completeaza Tudor Manea.

Pe langa salariu, compania de eCommerce ofera traininguri pentru angajatii din IT, marketing si vanzari. In plus, toti angajatii au la discretie fructe si sucuri in cadrul grupului.

eMag a lansat o academie in care este organizat un program de MBA pentru eCommerce. Modul de desfasurare este similar cu cel al unui program de MBA. Orice angajat se poate inscrie in aceasta academie, care dureaza un an si unde exista 40 de locuri.

"Am dat anunt, dar nu a aplicat nimeni." Pozitia pentru care eMag gaseste cel mai greu candidati

"Am vrea sa deschidem noi pozitii in zona de data scientist atat in tehnologie, cat si in marketing. Pe pozitii de analiza de date gasim mai greu candidati. Dureaza 2-3 luni de zile sa-i gasim. Nu prea exista in piata acest tip de pozitie. Am dat anunt, dar nu a aplicat nimeni, asa ca am inceput sa cautam proactiv. Daca nu gasim, putem forma oameni pe aceste pozitii prin traninguri in strainatate in zona de data scientist", explica Tudor Manea. El sustine ca piata va cere "clar" mai multi specialisti in eCommerce.

Angajatii eMag lucreaza din Romania, inclusiv cei din depozitiv, si pentru magazinul online din Bulgaria. Reprezentantul companiei spune ca va crestere numarul de angajati, fara sa dea o cifra, pentru ca se va extinde pe alte piete europene, fara a mentiona insa care sunt acestea. "Acum, daca am spune ceva, am da un avantaj competitiv competitorilor nostri", conchide vicepresedintele si directorul de HR al eMag.