1. Serviciu de Mos Craciuni

1. Serviciu de Mos CraciuniUna din ideile de afaceri specifice acestei perioade are legatura cu clasicul "serviciu de Mos Craciuni". Pentru diferentiere, se poate imagina un serviciu mai special, mai personalizat, cu Mos Craciuni, dar si cu Craciunite, atat pentru centre comerciale, pentru petreceri de companii, cat si pentru petreceri private.

"Ca sa ai insa succes, trebuie sa recrutezi echipa de Mos Craciuni, trebuie sa iti promovezi oferta (probabil online, pentru a avea o eficienta mai buna a costurilor, dar si o targetare mai corecta), trebuie sa iti planifici activitatea astfel incat, in cele cateva zile care sunt specifice acestor activitati, sa poti sa realizezi venituri semnificative, din care sa poti plati si resursele umane, si costurile cu costumele, promovarea, logistica si sa mai ramai si cu profit", explica Marius Ghenea, presedinte FiT Distribution.

In plus, adauga el, este nevoie ca orice antreprenor sa inteleaga faptul ca o idee, oricat de buna, nu inseamna neaparat si un business bun si ca este o distanta ampla intre cele doua notiuni. "Este nevoie de o idee buna, dar este nevoie si de un antreprenor (sau de o echipa) care sa poata pune in practica aceasta idee cu sanse reale de succes, spune Marius Ghenea.

"Din acest punct de vedere, este necesara o potrivire intre natura ideii sau a afacerii propuse si profilul antreprenorului care doreste sa realizeze business-ul propus."

Cel mai scump glob de Craciun - 91.000 euro



2. Un business cu decorare brazi Craciun

2. Un business cu decorare brazi CraciunPe un target atent selectionat de clienti afluenti, exista oportunitatea oferirii unui serviciu de decorare a pomului de Craciun, fie cu decoratiunile clientului, fie cu ale prestatorului, este de parere Ghenea.

"Salveaza timp pretios pentru unii consumatori, asa ca poate avea o anumita valoare adaugata. Trebuie insa atent ales personalul care va face decorarea (probabil din mediul studentilor la design, arte plastice etc.) si zona, dar si metoda prin care se face promovarea serviciului (zonele de vile din Bucuresti si din preajma Bucurestiului)", considera el.

In general, trebuie cautate acele produse sau servicii care sunt intr-adevar cautate de clienti, tot planul trebuie evident centrat pe acestia, deoarece clientii sunt cei care platesc.

"Este o greseala sa incerci sa oferi clientilor ceva ce nu le trebuie sau nu li se pare valoros, deoarece nu vor plati pentru asa ceva. In plus, serviciile trebuie cat mai bine si mai clar diferentiate, mai ales atunci cand exista si o concurenta semnificativa. Este greu sa fii ales daca nu te diferentiezi", sustine antreprenorul.

Diferentierea poate tine de prezentare si de promovare, dar si de calitatea intrinseca a serviciului (oamenii care il ofera). Si nu in ultimul rand, de determinarea, efortul si perseverenta antreprenorului in a transforma proiectul lui intr-un succes.

"Iar in cazul in care afacerile despre care vorbim sunt afaceri punctuale, legate de perioada Sarbatorilor, un antreprenor bun se va gandi, imediat dupa ce Sarbatorile au trecut, nu doar cum sa se pregateasca pentru urmatorul Craciun, dar si ce poate face intre timp pentru a putea gasi activitati complementare, care sa se desfasoare in perioadele dintre un Craciun si urmatorul, sau dintre o iarna si urmatoarea", explica el.

3. Serviciu monitori de schi

3. Serviciu monitori de schiTrecand in zona sporturilor de sezon, aceasta este o idee valabila, cu precizarea ca, in multe statiuni de schi din zona Valea Prahovei si Brasov "exista o oferta destul de competitiva si nu va fi o intrare usoara".

"Probabil o varianta mai buna este alegerea unor statiuni noi de schi, mai departe de aglomeratia Vaii Prahovei si din Poiana, unde se pot organiza cursuri de schi si realiza niste incasari semnificative, cu conditia sa avem si zapada", spune Marius Ghenea (foto).

Acest risc al vremii este un risc de business care trebuie luat in considerare atunci cand se realizeaza planul de afaceri, mentioneaza el.

Citeste si Cadou de Sarbatori - un spectacol de vis



4. O afacere cu sanii trase de cai

4. O afacere cu sanii trase de caiUn serviciu care poate fi oferit in aproape orice zona turistica de iarna din Romania, cu conditia sa fie zapada.

In lipsa de zapada, se poate reconverti serviciul in plimbari cu caleasca sau cu caruta cu cai. Poate fi intersant nu doar pentru turistii straini prezenti in aceste statiuni (destul de putini, din pacate), dar si pentru turistii romani care, in marea majoritate, provin din marile orase si pentru ei poate fi ceva inedit, opineaza seful PCfun.ro.

"Insa, dupa cum spuneam, chiar daca aceste oportunitati de afacere aduc avantaje, aspectul de non-recurenta prezinta si dezavantajul ca daca nu iti planifici foarte bine operatiunile risti sa nu fii la momentul potrivit cu oferta potrivita si sa nu iti vinzi produsele si serviciile, iar urmatoarea oportunitate calendaristica poate sa fie doar peste 12 luni, la urmatorul Craciun, asa incat riscul unui esec este semnificativ", conchide Ghenea.