"Din ce in ce mai multi prospecti sunt constienti despre importanta rolului colegilor intr-o experienta de MBA. Asa ca ne intreaba cu totii despre colegi: cine sunt, cum sunt, ce fac, ce fel de experiente au avut. Stiu ca vor petrece foarte mult timp cu ei, ca mare parte din ce vor invata vor invata si de la colegi si ca vor lucra mult in echipa, asa ca vor sa stie ca vor avea alaturi oameni de calitate si cu valori si aspiratii cat mai asemanatoare", spune Dora Surugiu-Kocsolade, managing director Maastricht School of Management Romania.

De asemenea, viitorii cursanti vor sa stie cat de aplicat este programul de EMBA. "Studentii nostri invata despre cum functioneaza lumea si business-urile in timpul MBA-ului, insa in timpul acesta, invata mai multe despre ei insisi si despre cum sa ia decizii bune, indiferent de situatie - devin din ce in ce mai constienti de calitatile, abilitatile si atuurile lor, isi re-confirma principiile, valorile si felul de a gandi, iar treptat isi transforma nesigurantele si disconfortul in confort si expertiza".

Totodata, romanii vor sa afle cat mai multe informatii despre profesori: cine sunt, daca sunt doar academici ori sunt si antreprenori sau practicieni, ce experiente au, ce stil au in sala de curs pentru ca isi doresc profesori care sa imbine partea teoretica cu experienta practica de business si care sa aiba un stil de predare cat mai interactiv si aplicat, a completat reprezentantul Maastricht School of Management.

"Principalele trei intrebari sunt: Ce imi ofera programul tau si nu gasesc in alta parte? Este programul tau acreditat si ce inseamna acest lucru pentru mine? Cat costa un program, oferiti si burse? Candidatii de azi au mai multe optiuni in ceea ce priveste modul de a studia (la nivel local, in Europa, la distanta) si sunt mult mai precauti in cazul in care doresc sa studieze. Cred ca acest lucru a fost cauzat in primul rand de criza economica. Mare parte din acest lucru este legata de costurile programelor atata timp cat companiile nu mai investesc asa cum obisnuiau pentru Executive MBA", sustine Leslie Szamosi, director academic la EMBA Sheffield.

Citeste si:

Viitorii cursanti la MBA au in vedere si raportul dintre oferta si pret, mai ales ca exista o plaja foarte larga de preturi pe piata si majoritatea doresc sa inteleaga cat mai bine diferenta de calitate intre programe. De asemenea, ei sunt interesati si de cacilitatile de plata pentru multi platesc pe cont propriu, ceea ce este deja o tendinta actuala a pietei, potrivit Biancai Ioan, director de marketing la ASEBUSS.

Romanii merg la MBA in functie de experienta viitorilor colegi

Chiar daca pare ciudat, romanii aleg programele de MBA in functie de experienta viitorilor colegi. "Experienta colegilor de curs si posibilitatile de networking sunt ceea ce ii intereseaza cel mai mult pe viitorii cursanti. Aceste lucruri fac diferenta intre multe programe, iar noi de exemplu insistam in procesul de selectie pe experienta de management, care cu cat este mai ridicata cu atat creste calitatea experientei de invatare. Pentru seria 2014 media de varsta este de exemplu de 36 ani, ceea ce inseamna o medie de aprox. 9-10 ani de experienta de conducere (director general, de departament, propria companie, manager de proiect)", a explicat reprezentantul ASEBUSS.

Studentii doresc sa-si cunoasca colegii inainte de a intra la clasa, solicita informatii privind experienta lor, a domeniilor din care provin si companiile in care isi desfasoara activitatea, confirma si Roxana Ionita, director la Tiffin Executive MBA. "Tot mai multi studenti sunt interesati, pe langa dobandirea abilitatilor si a informatiilor primite, de socializare, deoarece, un astfel de program le ofera sansa sa intalneasca oameni cu care pot, in viitor, dezvolta relatii de afacerii, maximiza oportunitatile de angajare sau pot gasi raspunsuri la multe intrebari legate de mediul lor de afaceri", a completat reprezentantul Tiffin.

Networking, studii de caz despre companii si vizite in strainatate

Noii studenti si cei care doar prospecteaza piata sunt interesati si de networking si de intalnirile cu alumnii pentru ca le ofera un feedback real, bazat pe experienta de studiu a acestora din urma. De asemenea, mai sunt interesati de nivelul de internationalitate al clasei si de implicarea universitatii in procesele de recrutare in timpul sau dupa absolvirea MBA-urilor, spune Adriana Codruta Georgescu, program manager EMBA Bucharest, WU Executive Academy.

Potrivit lui Alin Valentin Angheluta, Lect.univ.dr., Departamentul de Marketing, Academia de Studii Economice Bucuresti, inainte sa plateasca pentru un MBA, romanii mai vor sa stie cu ce firme de executive search au parteneriate academiile, vor studii de caz despre companii romanesti si la internationalizarea afacerilor romanesti si, de asemenea,
ce stagii de studiu sau vizite vor avea lor la companii in strainatate.

Sursa foto: Oameni de afaceri/Shutterstock.com