"Profesionistii din mediul de business sunt cu atat mai mult motivati sa investeasca intr-o experienta de top in contextul economic actual dificil, cand competitivitatea pe piata muncii este stransa si provocarile in afaceri apar tot timpul", au declarat pentru wall-street.ro reprezentantii WU Executive Academy, care desfasoara incepand din 2006 programul de Executive MBA in valoare de 35.000 de euro.

Asadar, candidatii incearca multiple variante de finantare, de la sprijinul angajatorului si credite bancare, pana la fonduri proprii si sponsorizari, dar si asocieri intre doua sau trei astfel de solutii.

Dificultati legate de finantare exista si in acest segment, iar o tendinta pe care o observam de circa trei ani este ca valoarea finantarii din partea companiilor a fost diminuata, iar numarul firmelor care isi trimit angajatii la un program de EMBA a scazut.

Daca in anii trecuti initiativa de inscriere la Executive Master of Business Administration (EMBA) venea de la angajator, si mai putin de la angajat, in prezent rolurile sunt schimbate, angajatul fiind in principal cel care se gandeste la dezvoltarea profesionala si tot acesta isi gaseste surse de finantare.

Astfel, majoritatea managerilor si antreprenorilor interesati de cursurile programului EMBA Bucharest (40%) isi platesc programul din fonduri proprii, urmatorii 25% sunt sustinuti de companie, iar restul de 35% obtin suma pentru taxa programului dintr-un mixt de solutii financiare (credit bancar, sponsorizari etc.).

De exemplu, dintre cei 27 de manageri si antreprenori romani si straini care urmeaza in prezent cursurile promotiei 2012-2014 un cadrul WU, sapte au primit finantare 100% din partea firmei, 11 si-au platit cursurile din fonduri proprii, in vreme ce restul de noua cursanti au apelat la credite sau suport partial din partea angajatorilor.

Adrian Francu este director general in cadrul furnizorului de solutii si servicii informatice Enterprise Accessible Solution (EAS) si a beneficiat de sustinere financiara din partea firmei pentru achitarea taxelor programului.

"Compania noastra este relativ noua pe piata si cu toate ca avem o activitate solida, cu parteneri de incredere la nivel european cu care colaboram foarte bine, ne dorim ca in viitor sa ne dezvoltam tot mai mult si sa devenim o companie cu renume atat pe piata locala, cat si internationala. Actionarii companiei au inteles ca plus valoarea este reprezentata de cunostintele celui ce gestioneaza afacerea zi de zi si orice investitie in a creste aceasta valoare va aduce rezultate directe in companie. Cunostintele si aptitudinile unui manager se reflecta direct in performantele companiei si pot face diferenta, iar un program EMBA de inalta calitate si calificare reprezinta cu siguranta o buna investitie pe termen lung", a explicat Adrian Francu.

Pe de alta parte, Radu Pojoga, country manager MoneyGram International pentru Romania si Bulgaria isi finanteaza programul EMBA din surse proprii, fiind convins ca il va ajuta sa faca fata tuturor situatiilor din viitor si sa observe oportunitatea acolo unde altii nu o poate vedea.

Citeste si:

Cu toate acestea, el sustine necesitatea ca si companiile sa se implice in finantarea acestor cursuri.

"Traim intr-o perioada de criza la nivel mondial, iar in contextul in care fiecare companie isi doreste sa supravietuiasca, acestea trebuie sa se uite si sa investeasca in metode noi si inovatoare de business. Un program EMBA, din punctul meu de vedere, reprezinta cheia succesului", a spus Pojoga.

Tot mai multi antreprenori, atrasi de EMBA-uri

Pe piata programelor de Executive MBA se observa in ultima perioada un interes din ce in ce mai crescut venit din partea antreprenorilor.

"Detinatorii de startup-uri au constientizat ca sistemul de invatare din cadrul programelor, sustinut de profesori internationali si orientat catre partea practica a unei afaceri, este ceea ce au nevoie pentru a face fata provocarilor din mediul de business local si global si pentru a-si crea afaceri profitabile si durabile. Daca ne uitam strict la programul oferit de noi pe piata, cele mai noi tendinte identificate in randul cursantilor sunt de a intelege mediile din care vin ceilalti manageri, de networking cu colegii pe diferite problematici din propriile domenii, dar si de a afla cum sunt sunt perceputi de catre ceilalti manageri", au adaugat reprezentantii WU Executive Academy.

La final, managerii si antreprenorii isi doresc ca programele de EMBA sa le ofere o imagine de ansamblu asupra mediului econonomic, sa-si aprofundeze cunostintele de business si sa capete cunostinte in domenii cu care au interactionat mai putin. Toate acestea duc in cele din urma la o pozitie mai buna sau la un job mai bine cotat.

WU Executive Academy detine un portofoliul educational care include programe de MBA, EMBA, Professional MBA, Master of Laws, certificari universitare, programe corporate, precum si diverse seminarii, devenind, in ultimii ani, unul dintre principalii furnizori de educatie in Europa Centrala si de Est.

Printre furnizorii de programe de Executive MBA se numara Maastricht School of Management Ratiu, Tiffin University, Asebuss si University of Sheffield.