Doar 22% din respondeti ar fi dispusi sa plateasca 50.000 euro pentru un apartament cu aceasta suprafata, iar restul ar da chiar 60.000 euro. 54,5% din respondenti spun ca factorul principal atunci cand isi achizitioneaza o casa este amplasarea, in timp ce 27% spun ca se uita la calitatea constructiei. Restul respondetilor spun ca factorul principal este pretul. Zona este si motivul pentru care cei mai multi ar alege o locuinta veche in defavoarea uneia noi.

Catre categoria mass market este orientata si cea mai mare parte din oferta. Datele companiei de consultanta imobiliara Coldwell Banker arata ca peste 51,5% din oferta de apartamente cu livrare in 2015 este adresata categoriei mass market, publicului cel mai dependent de Prima Casa. Astfel, cea mai mare parte a ofertei de locuinte nou livrate are suprafete comparabile sau chiar mai mici decat locuintele vechi, nivelul finisajelor este mediu, iar de obicei sunt amplasate in zone periferice sau in interiorul cartierelor. In acest segment de piata, peste 70% din tranzactii se fac prin Prima Casa, spune Gabriel Voicu. Ca bugete, pe acest segment nu se depaseste 50.000 euro pentru un apartament de 2 camere, insa in general, spune Voicu, bugetele pentru doua camere sunt mult mai mici, fiind in jurul a 40-45.000 euro.

52,7% din respondenti considera ca preturile prea mari ale locuintelor noi este principala problema a ofertei din piata, in timp ce peste 20% sunt neincrezatori in ceea ce priveste calitatea constructiei, iar 18,2% considera ca lipsa mijloacelor de transport in proximitate este o problema majora. Doar 8% considera o problema importanta lipsa de experienta a dezvoltatorilor.

Citeste si:

Raportul dintre cei care se asteapta ca preturile sa fie stabile, cei care prevad ca vor scadea si cei care cred ca vor creste este aproximativ egal.

57,4% din clienti spun ca este satisfacatoare oferta de locuinte noi, iar cei mai multi, peste 37 %, au stat intre 3 si 6 luni in cautarea unei locuinte, iar peste 22% au gasit o casa in mai putin de 3 luni. Doar 7,4% si-au gasit casa in doar o luna. Circa 30% din respondenti sunt in prospectie pe piata de peste un an.