1 / 5

Cele trei mari directii in amenajare

“Atentia pe care un angajator o va arata spre designul si caracteristicile functionale ale mediului de lucru, devine un indicator cheie al inclinatiei acelei companii spre creativitate si inovatie. Pe masura ce adaptarea spatiilor de lucru la nevoile angajatilor si accelerarea proceselor de lucru sunt din ce in ce mai cautate de companii, arhitectii si consultantii vor trebui sa gaseasca solutii noi, croite pe specificul activitatii si profilul angajatilor acestora. Indepartandu-se de simpla alocare a unui numar de metri patrati pentru fiecare angajat si asezarea corpurilor de mobilier in functie de caracteristicile planului de etaj al unei cladiri, noile tendinte de amenajare a spatiilor de birou indica 3 directii principale pe care o companie trebuie sa le ia in calcul”, spune Andrei Voica, associate pe zona de fitout si architectural planning in cadrul companiei de consultanta imobiliara Colliers

Comunicarea si mobilitate

Mai multe studii din ultimii ani, dar in special cele concentrate pe specificul si nevoile Generatiei Y, indica faptul ca birourile trebuie sa promoveze comunicarea si lucrul colaborativ. Spatiile dedicate pentru discutii formale sau informale vor fi gandite in asa fel incat sa incurajeze mobilitatea in spatiul de lucru si interactiunea intre toate fortele din cadrul unei companii, spune Voica.

Flexibilitate si upgrade tehnologic

Tot mai multe companii promoveaza spatii de lucru flexibile sau in sistem “hot-desking”, prin integrarea celor mai noi tehnologii IT, respectiv a solutiilor de stocare si securizare a informatiei.

Identitatea si valorile companiei


“Noile spatii de lucru vor cauta sa fie motivationale, sa stimuleze productivitatea, dar sa ramana in amintirea utilizatorilor, fie angajati sau clienti ai companiei. Noile solutii de design si amenajare a birourilor se vor concentra pe transmiterea identitatii si valorilor companiei in mediul fizic, devenind o resursa pentru success”, spune Voica.

Foto: Sediul Colliers( concept-biroul generatiei Y)

Colliers a creat biroul generatiei Y: un sediu pop art, plin de culoare

Colliers a creat biroul generatiei Y: un sediu pop art, plin de...

Cum sa iti amenajezi sediul pentru a avea angajati mai fericiti si mai productivi


Comenteaza articolul

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Wall-Street incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.

Articole recomandate