“Am fost dezamagit de smartphone-urile cu display tactil. Trebuie sa recunosc ca si asteptarile mele au fost mari, iar in momentul in care am vazut cat de greu poti forma un numar cand esti, de exemplu, la volan, sau cat de repede ti se termina bacteria, nu am stiut cum sa scap mai repede. Nu ma reprezinta”, a explicat Oancea pentru Wall-Street.ro

Managerul spune insa ca regreta acum telefoanele mai vechi, a caror baterie tinea aproape o saptamana.

“Cumva regret acei ani de inceput ai telefoniei mobile, cand bateria te tinea si 4-5 zile sau cand scapai telefonul pe jos si nu se desfacea in zeci de bucati. Este adevarat, acum avem mult mai multe facilitati dar, din pacate, parca s-a pierdut ceva pe drum”, mai spune directorul de marketing al VEKA.

In prezent, Alex Oancea foloseste un BlackBerry Bold, fara de care nu pleaca niciodata de acasa.

“Telefonul mobil este intotdeauna cel mai important gadget pentru mine. Nu plec niciodata de acasa fara telefon. Acasa, la birou dar si in masina am incarcatoare pentru el, pentru a fi sigur ca nu raman fara baterie. Acesta ma tine conectat intotdeauna cu email-urile de serviciu sau cu cei dragi”, spune managerul VEKA.

“Nu ma orientez dupa buget, ci dupa aplicatiile pe care le are”

Fiind si un gadget indispensabil, telefonul mobil trebuie sa se adapteze nevoilor directorului de marketing al VEKA: “Nu ma orientez dupa buget, ci dupa aplicatiile pe care le are, dupa posibilitatea de a il adapta la nevoile mele si nu dupa adaptarea mea la tehnologiile lui speciale”, a mai precizat acesta.

Mai mult decat atat, Oancea sustine ca in primul rand, un telefon trebuie sa fie usor de folosit, dar indeajuns de performant incat sa ii poata satisfice nevoia rapida de informare.

Pe langa smartphone, Alex Oancea si-a mai achizitionat recent o camera video GoPro Motorsport si un aparat Canon 500D: “Ambele le folosesc in putinul timp liber sau in concediu”, sustine reprezentantul VEKA Romania.

Afla de ce Nu suntem nemti ca o data la 5 ani sa ne schimbam fereastra sau polistirenul de pe casa

Richard Branson si Steve Jobs, managerii “Very fine line” si “Keep it simple”

Omul de afaceri Richard Branson si cofondatorul Apple - Steve Jobs sunt doi din managerii carora Alex Oancea le-a urmarit si analizat parcursul de-a lungul anilor, considerandu-i a fi deschizatori de drumuri pentru domeniile pe care activau.

VEKA: Nu suntem nemti ca o data la 5 ani sa ne schimbam fereastra sau polistirenul de pe casa

VEKA: Nu suntem nemti ca o data la 5 ani sa ne schimbam fereastra...

“Richard Branson poate fi unul din favoriti caci, ceea ce mi se pare fenomenal, reprezinta un model de business definit prin ceea ce il reprezinta pe owner, un model de “very fine line” intre viata privata si business. Din domeniul IT nu cred ca am favoriti, nici pentru brand, nici pentru manageri. Daca as alege insa o personalitate, l-as alege pe Steve Jobs acel “keep it simple” ce l-a caracterizat, atat in viata personala, cat si ca model de business”, este de parere directorul de marketing al filialei locale VEKA.

“Microbul” de a fi jurnalist nu a disparut

Absolvent al unei facultati de jurnalism si fost ziarist, Alex Oancea nu se poate dezlipi de obiceiul de a fi mereu in pas cu stirile si evenimentele de zi cu zi.

Citeste si:

“Imi place sa fiu mereu la curent cu toate noutatile, accesez constant site-urile de stiri precum hotnews.ro si mediafax.ro, cele de business ca wall-street.ro si zf.ro, dar citesc si paginile publicatiilor internationale. Sunt tot timpul online. Fie de pe laptop, fie de pe telefon, cum am doua minute libere ma conectez pentru a imi aduna informatiile necesare”, explica responsabilul cu marketingul VEKA Romania.

Pentru business insa, focusul managerului ramane pe e-mail si convorbirile telefonice, considerate de acesta ca fiind “cele mai rapide si mai safe modalitati de a interactiona cu colegii si partenerii”.

“Cand am incercat prima oara Facebook eram circumspect”

Cand a incercat pentru prima data reteaua de socializare Facebook, Oancea sustine ca era circumspect: “Credeam ca este tot un loc de evadare din cotidian. O noua solutie in evolutia mirc – YM – hi5. Toata lumea mi se parea ca este acolo. Si astfel, de curiozitate, am incercat! De atunci, recunosc, am devenit dependent de socializarea mediata de internet. Raspunde acelei nevoie de socializare in conditiile unui timp scurt. Si, sa recunoastem, cel mai mare inamic al nostru, ramane, in continuare, timpul”, sustine managerul roman.

Singurul cont pe care il foloseste in prezent este cel de Facebook “Ma ajuta sa ii simt aproape pe cei care poate s-au mutat in alte spatii geografice sau in domenii mai putin conexe activitatilor mele. Riscul cel mai mare era sa ii pierd undeva pe drum, dar, iata, toti sunt doar la un like distanta”.

Cu crica 200 de prieteni, Alex Oancea si-a creat contul pe reteaua de socializare in special pentru a fi mai aproape de prietenii lui dragi.

“Tentatia cea mai mare venea din partea prietenilor sau fostilor colegi ce s-au mutat peste granita. Este dificil sa pastrezi o linie de comunicare cu cei aflati la mii de kilometri distanta. Am accesat reteaua si i-am avut mai aproape. Facem schimb de informatii, de pareri, poate chiar si de mentalitati. Ii am aproape si ma bucur ca, din cand in cand, mai pot interactiona cu cei cu care, poate n-as avea o linie de comunicare directa”, a mai precizat el.

Pe Facebook, Alex Oancea spune ca petrece maxim o ora pe zi, dar asta numai cand nu calatoreste.

Citeste si Care sunt cele mai importante 7 lucruri de luat in seama cand cumparam o fereastra

7 lucruri esentiale de luat in seama cand cumparam o fereastra

7 lucruri esentiale de luat in seama cand cumparam o fereastra

Alexandru Oancea (33 ani) este directorul de marketing al filialei locale a grupului german VEKA, unul din cei mai importanti producatori de solutii de tamplarie PVC la nivel mondial. Managerul roman a absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universitatii Hyperion si totodata este absolventul unui masterat in domeniul marketing-ului si comunicarii in business la Academia de Studii Economice.

PROFIL IT este o sectiune in care managerii pasionati de gadgeturi si tehnologie impartasesc cititorilor preferintele in materie de produse IT. Cititi aici mai multe intervuri din rubrica PROFIL IT.