“Incerc sa ma feresc sa car lucruri dupa mine. Nu sunt mare amator de gadget-uri, in sensul lor de obiecte. Am telefonul la indemana, care-mi ofera acces la suficiente informatii pe net. Mai concret, gadget-urile de care ma despart mai greu sunt (relativ) virtuale: bloguri, site-uri, Twitter si asa mai departe. Ele cred ca functioneaza pe post de gadget-uri la mine”, a declarat pentru wall-street.ro – publicitarul.

De teama ca realitatea virtuala i-ar putea fura din “creativitate”, Tranca incearca sa ramana ancorat in realitate si face tot posibilul sa pastreze acest drum.

“Un gadget nu trebuie sa fie invaziv sau contagios; pentru ca as vrea sa raman cu ochii deschisi, in priza directa la realitate, ma feresc de o realitate mediata de un device, chiar si foarte destept. Prefer sa ma enerveze oameni si nu sisteme de operare”, a mai precizat managerul Friends Advertising.

In prezent foloseste Android: “Sunt impotriva clasamentelor de orice fel, cred ca dauneaza. Dar cred, in acest moment, ca Android si OS sunt doua sisteme de operare mature, cu Windows Mobile care vine tare din urma”.

Un pariu pierdut = un iPad

Ultima achizitie a managerului agentiei de publicitate este un telefon, dar si un iPad.

“Telefonul face poze destul de bune, asa ca am eliminat si Ixus-ul (gama de aparate foto compacte de la Canon – n.red) din bagaj. Si un iPad am mai cumparat in ultima vreme - dar nu pentru mine, ci pentru cineva care a castigat un pariu. Eu fug de iPad cat pot - deocamdata i-am rezistat”, sustine Sorin Tranca.

Prin natura activitatii pe care o desfasoara managerul agentiei de publicitate este in fiecare zi pentru circa doua ore conectat la actualitate si la noutatile care il inconjoara.

“Citesc de la Wikipedia la Facebook si Twitter, de la Pinterest si Google Analytics la Youtube si Fishingtonpost.ro, brainpickings.org, technologyreview.com, thesaurus.com, ted.com, typografica.org, metropotam, gsp, tvr info, contributors, dilema, hotnews, iar in zona de business resfoiesc paginile wall-street.ro.

Restul timpului si-l ocupa cu documentarea pentru proiectele sale profesionale.

In ceea ce priveste prezenta pe retelele de socializare, care inevitabil i-au invadat “spatiul”, Tranca sustine ca acestea reprezinta surse geniale de documentare si cercetare inainte de orice altceva.

“Am conturi pe cam toate retelele sociale relevante, una din cele mai interesante experiente de acest tip gasesc ca e cea de pe quora.com. Nu stiu exact, dar pe Facebook am din 2007 iar pe Twitter cam de prin 2008, cred. Am in jur de 1000 de prieteni pe Facebook, peste 500 pe LinkedIn si peste 3.500 pe Twitter.

Pentru navigarea pe aceste site-uri, managing partnerul Friends Advertising nu aloca mai mult de 30 de minute in fiecare zi.

Sorin Tranca, nascut in aprilie 1975, activeaza in domeniul publicitatii fiind creative director si totodata fondator al agentiei Friends Adrvertising, unul din principalele nume pe piata de profil din Romania.

PROFIL IT este o sectiune in care managerii pasionati de gadgeturi si tehnologie impartasesc cititorilor preferintele in materie de produse IT. Cititi aici mai multe intervuri din rubrica PROFIL IT.