In ultimii cinci ani, industria produselor alimentare preambalate din America de Nord a crescut cu 14%, pana la o valoare de 392,5 mld. dolari, potrivit Euromonitor International. Spre comparatie, industria de fast-food a afisat un avans de 13%, pana la 225,6 mld. dolari.

In cele mai multe cazuri, produsele alimentare au un aspect imbunatatit datorita diferitelor ingredientelor folosite de catre companii pentru a le face sa arate cat mai natural, spune un profesor de marketing din cadrul Stern School of Business.

Desi modul in care un produs arata a fost dintotdeauna un subiect de interes pentru companiile din sectorul alimentar, expertii sustin ca in prezent din cauza artificiilor la care recurg producatorii se creeaza confuzie cu privire la ce este natural sau nu.

Citeste si:

De exemplu, cercetatorii din cadrul gigantului alimentar Kraft Foods au descoperit o modalitate de a taia carnea de curcan ca si cum aceasta operatiune ar fi fost facuta de un simplu consumator in propria casa. Mai mult, fiecare dintre pachetele de felii de carne de curcan era diferit de celalalt.

“Am inventat un masina care taie carnea de curcan astfel incat fiecare felie arata altfel, mult mai naturala. Fiecare felie este diferita”, a declarat un cercetator Kraft.

De asemenea, Hillshire Brands, o companie americana cu vanzari anuale de 4 mld. dolari din produse din carne, a investit in imbunatatirea modului in care aratau feliile de curcan ambulate – au recurs la un colorant prin care se crea impresia ca acele felii erau taiate direct dintr-o friptura proaspat scoasa din cuptor, reprezentantii companiei sustinand ca schimbarea nu a impactat gustul produsului.