Desi intr-un stadiu extrem de incipient, Romania “va arde etape” in ceea ce priveste livrarile de produse alimentare pe Internet, urmand sa depaseasca ponderea de 1,5% din totalul vanzarilor de produse alimentare in urmatorii 2-3 ani, sustin reprezentanti ai Carrefour, primul hipermarket ce a intrat pe segmentul de livrari online.

Intreaga piata a produselor alimentare din Romania se situeaza in jurul a 40 mld. euro, daca luam in calcul principalii jucatori ce vand produse alimentare.

“Inainte de a intra pe piata livrarilor online, am incercat sa gasim studii despre acest segment si ne-am lovit de o prima problema – nu existau astfel de studii, pe nisa de produse alimentare. Sunt cercetari legate in special de piata de electroIT, care a crescut foarte bine in Romania”, spune Radu Butufei, director e-commerce la Carrefour. “Ne-am bazat deci pe ce se intampla in afara tarii”, continua el.

Chiar si in aceste conditii, Carrefour, companie care a inceput lucrul la platforma Carrefour-online.ro in urma cu un an jumatate, este foarte optimista. Romania va depasi tari precum Franta, Italia sau Spania in circa 2-3 ani, ca pondere a livrarilor de produse alimentare pe Internet, din totalul vanzarilor.



“Procentul livrarilor online din Romania se va ridica la circa 1,5% in 2-3 ani. Romania are avantajul faptului ca este «pe val», atat la nivel al vitezelor de Internet, penetrarii in crestere dar si al interesului consumatorilor”, sustine, la randul sau, Vlad Ardeleanu, director comercial Carrefour Romania.

Piata din Romania ramane insa una imprevizibila, fiind inca la inceput de drum in ceea ce priveste livrarile online de produse alimentare. “Nu vrem sa ne hazardam sa inaintam o pondere a vanzarilor Carrefour pe online”, spune Vlad Ardeleanu.

Optimismul Carrefour se bazeaza si pe intrarea altor jucatori din piata pe segmentul de livrari online. “Sunt semne si miscari din partea altor jucatori ca vor intra pe nisa de livrari online; este un lucru bun, piata va creste, increderea clientilor de asemenea”, spune Ardeleanu.

Marea Britanie este cea mai dezvoltata piata din Europa in ceea ce priveste ponderea livrarilor online din totalul cumparaturilor, procentajul fiind de 5,6%.

Date Carrefour-online.ro in cele trei luni de la lansare


Carrefour a lansat magazinul online, in varianta beta, in luna aprilie a acestui an. wall-street.ro a fost una dintre primele publicatii care a urmarit in amanunt subiectul, de-a lungul a mai multor articole.

De la acea data, compania a avut “mii de clienti”, rata de retentie fiind de 45%. “Mai mult, unii clienti au comandat si de peste 15-16 ori din aprilie pana in prezent”, puncteaza, mandru, directorul comercial al companiei, fara a oferi insa o valoare medie a cosului de produse. El caracterizeaza acest proiect ca fiind “cel mai complex proces de integrare IT pe care Carrefour l-a avut de realizat in ultimii ani”, compania realizand fotografii proprii pentru cele 10.000 de produse prezente pe platforma in prezent, pe langa integrarea mai multor widget-uri si facilitati in platforma in sine.

Cele mai vandute produse sunt apa, fructele (bananele, in special), legumele si detergentii. Sectoru 1 al Bucurestiului este in topul vanzarilor, ultimul fiind sectorul 5. Orasele limitrofe Bucurestiului cu cele mai multe livrari sunt Otopeni si Voluntari.

Intervalul orar in care se livreaza cel mai mult sunt orele 14-16:00, in timpul saptamanii.

Carrefour are o limita minima a valorii produselor, de 150 de lei, taxa de transport fiind unica, de 15 lei.

Este o anomalie faptul ca romanii inca prefera plata ramburs. Noi am riscat si am introdus exclusiv plata cu cardul, pentru ca romanii sa inteleaga ca nu exista niciun risc ci, din contra, sunt numai beneficii. Nu trebuie sa astepti rest, sa «scormonesti» dupa suma exacta. Mai mult, plata nu se face imediat, ci suma respectiva este doar blocata de procesator, plata efectiva facandu-se dupa livrare si dupa ce s-a constat ca totul este in regula”, spune Radu Butufei.

Compania urmareste ca pana la inceputul anului viitor, magazinul online sa isi creasca de cinci ori numarul de produse, pana la 50.000, similar cu numarul din magazinele fizice. Vor fi incluse atat electronice si electrocasnice, jucarii si altele. “Inca incercam sa gasim o solutie pentru produsele congelate, care trebuie sa ramana asa timp de mai multe ore”, spune Butufei.

Pana la sfarsitul anului, filiala locala a lantului de magazine francez vrea sa lanseze, in varianta beta, platforma mobila a magazinului online.

Similar cu magazinul Metro, care a fost primul lant major ce a introdus posibilitatea de a cumpara online, si Carrefour permite repetarea comenzii anterioare, fara a trebui sa selectezi produsele de care ai nevoie, din nou.

Oficialii Carrefour au preferat sa nu comenteze asupra investitiei in platforma, a numarului de angajati implicati in proiect sau a valorii vanzarilor pe care le estimeaza prin intermediul canalului online.

“Am oferi avantaj concurentilor. Asa cum noi am intrat pe un segment nou, sa-i lasam si pe ei sa calculeze in neant!”, mai spune, zambind, managerul comercial al Carrefour.

Compania are in tara 121 de magazine, dintre care 24 sunt hipermarket-uri. Principalii concurenti sunt Cora, Auchan, Kaufland sau Mega Image.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri