Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei, a afirmat ca pozitia autoritatii pe care o conduce cu privire la relatia furnizori-retaileri, unde fiecare incearca sa controleze preturile, este sa se “bata intre ei ca chiorii” pentru ca preturile produselor sa scada in favoarea consumatorilor.

“Zona in care am vazut probleme in piata sunt in privinta intelegerilor intre furnizori si retaileri, unde fiecare incearca sa controleze preturile. Pozitia noastra ortodoxa este ca nu mai este treaba unui producator sa mai stie la ce pret este vandut produsul lui odata ce l-a dat unui distribuitor sau unui retailer. E treaba respectivului unde il vinde si la ce pret. Din punctul de vedere al Consiliului Concurentei, noi vrem sa va bateti intre dumneavoastra ca chiorii pentru a scadea preturile in favoarea consumatorilor”, a declarat Bogdan Chiritoiu, in cadrul conferintei Trade Round Table, organizata de Magazinul Progresiv.

Acesta a mai spus ca autoritatea este multumita de nivelul concurentei in retail.

"La inceputul anului, cand mi-am facut lista cu ce ar putea merge prost in acest an, am trecut privatizarea CFR Marfa, la care erau cote foarte mari de piata, si doi, imi era frica sa nu avem toata discutia ca in cazul benzinei, pentru preturile la paine. Uite doua probleme de care am scapat, nici CFR Marfa nu s-a intamplat, nici pretul la paine nu a ramas la fel. Faptul ca dupa datele noastre, aproape integral, reducerea de TVA la paine se vede in pretul final pare sa indice pe zona aceasta de alimente o concurenta care functioneaza bine", a explicat Chiritoiu.

Presedintele Consiliului Concurentei a mai afirmat ca in cazul tranzactiei Auchan/Real au fost impuse conditii comportamentale in contextul in care retailerul francez ajungea in Targu Mures si Craiova la cote de piata putin sub 40%.

“Nu putem bloca procesul de consolidare a pietei, insa suntem reticenti. In cazul Auchan/Real am aprobat tranzactia, insa am impus anumite conditii in Targu Mures si Craiova pentru a nu-si folosi puterea de piata pentru a mari preturile”, a precizat Bogdan Chiritoiu.

Auchan Romania a achizitionat la finalul lunii noiembrie 2012 20 de hipermarketuri Real. In prezent, reteaua Auchan numara 31 de magazine si 2 in constructie, peste 10.000 de angajati si o cifra de afaceri totala de peste 4,5 mld. lei. Pentru Craiova si Targu Mures, Auchan a luat decizia de a nu deschide sau achizitiona magazine noi timp de 5 ani de la data autorizarii si de a nu mari preturile cu peste 5% fata de media altor magazine din retea timp de 3 ani.

Chiritoiu a mai spus ca, in cazul in care vor mai exista tranzactii in care cotele de piata vor depasi 40%, Consiliul poate impune masuri structural, respectiv interzicerea achizitionarii anumitor locatii.

Totodata, autoritatea analizeaza in prezent impactul pe care l-a avut intrarea germanilor de la Lidl pe piata de retail din Romania in 2010, cand au preluat cele 100 de magazine Plus de la lantul Tengelmann. Raportul va fi finalizat pana la sfarsitul anului.

O alta investigatie care urmeaza sa fie finalizata pana la sfarsitul acestui an este legata de posibile intelegeri pe piata colectarii, procesarii si comercializarii laptelui si produselor lactate. Companiile vizate sunt Albalact, Covalact, Danone, FrieslandCampina, Almera International, Dorna Lactate, Hochland Romania, Lactate Natura, Napolact, Lactag, Lacto-Solomonescu, Teletext, Unicarm, Unilact Transilvania.

“Sesizarea pe piata laptelui a pornit din Giurgiu si am extins-o. Vom avea un rezultat pana la finalul anului”, a declarat Bogdan Chiritoiu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri