Anul trecut, cifra de afaceri a Olympus Romania s-a situat la 76 milioane de euro, in crestere cu 11% fata de 2014, iar pentru 2016 directorul general al companiei estimeaza un avans de peste 10%.

”Piata lactatelor din Romania este caracterizata de dinamism si varietate. Consumatorul are posibilitatea de a alege dintr-o gama diversa de produse. Credem ca piata din Romania are un potential foarte mare de crestere, mai ales de cand a devenit mai selectiva, odata cu reducerea TVA din 2015 si cu diminuarea comertului cu produse nefiscalizate. Am observat si o modificare in comportamentul consumatorului matur, care este mai atent la alegerile sale in materie de lactate si pentru care calitatea reprezinta un factor decizional”, explica Pliatsikas.

Planurile de investitii ale companiei, prezenta pe plan local din 1999, se ridica la peste 10 milioane de euro pentru acest an si 2017, atat in linii noi de productie, cat si in linii de pasteurizare si logistica.

”Un proiect recent in care am investit a fost reprezentat de instalarea unei noi linii de productie Tetra Pak, A3/Flex, ce ne-a permis sa demaram productia locala a laptelui de capra, in fabrica Halchiu din Brasov, consolidand astfel parteneriatul cu fermierii romani”, afirma Ilias Pliatsikas.

Compania a deschis in urma cu cinci ani fabrica de la lactate de la Halchiu, judetul Brasov, o investitie de 55 mil. euro. Aici lucrau la inceput 90 de angajati, echipa fiind formata in prezent din 320 de persoane.

”Avand in vedere investitiile pe care urmeaza sa le facem in viitorul apropiat, posibilitatea de a ne mari echipa devine din ce in ce mai mare. (…) O problema care exista in continuare in aceasta industrie tine de recrutarea personalului din domeniul tehnic, dat fiind interesul din ce in ce mai scazut catre absolvirea scolilor profesionale”, puncteaza Pliatsikas.

Citeste si:

In prezent, Fabrica de Lapte Brasov, unde sunt realizate produsele Olympus si Oly, are o capacitate totala de receptie a laptelui de pana la 40.000 litri/ora si trei linii de productie: iaurt, 120 tone/zi, telemea 100 tone/zi si lapte (ambalaj PET – 16.000 litri/ora si ambalaj Tetra Pak – 10.500 litri pe ora).
Olympus colecteaza laptele de la peste 500 de ferme din Romania. ”In momentele in care cererea este prea mare, ne adresam si catre piete externe pentru procurarea materiei prime”, adauga Ilias Pliatsikas.

Totodata, compania colecteaza lapte si de la ferme ecologice pentru gama de lactate bio, lansata in anul 2013. Oficialul Olympus nu a precizat insa numarul fermelor de acest tip cu care compania colaboreaza. Gama de lactate bio cuprinde iaurt, kefir, lapte ecologic de consum.

Potentialul agriculturii romanesti este foarte ridicat, astfel ca sprijinim fermierii locali prin programe dedicate, care sa ii ajute sa isi imbunatateasca metoda de crestere si ingrijire a animalelor”, completeaza Ilias Pliatsikas.

Planurile de dezvoltare vizeaza extinderea gamei de iaurt grecesc si a produselor ecologice, respectiv intrarea pe noi segmente din piata lactatelor. La acestea se adauga investitii in linii noi de productie, pasteurizare si logistica in fabrica de la Halchiu.

”Dinamismul si competitia sunt cele care caracterizeaza piata lactatelor din Romania. Un pas semnificativ pentru schimbare a fost facut anul trecut, odata cu reducerea TVA si cu diminuarea comertului cu produse nefiscalizate. Ne indreptam incet, dar sigur, catre o piata care pune la dispozitia consumatorului produse cu un nivel ridicat de calitate, sanatoase si in conformitate cu normele. In aceeasi nota, speram ca aceasta tendinta sa se reflecte si intr-o prezenta cat mai mare la raft a produselor fabricate in Romania”, conchide Ilias Pliatsikas.

Piata produselor lactate din Romania, estimata la circa 800 mil. euro, este impartita intre jucatori precum Albalact (companie achizitionata de Lactalis), Danone si FrieslandCampina. Romania ramane pe penultimul loc din Uniunea Europeana, cu un consum de 4,4 ori mai mic decat consumul mediu in Europa de Vest si de 2,4 ori fata de cel din Europa de Est.