Profi are ca obiectiv sa ajunga la 500 de magazine pana la sfarsitul anului, dupa un program de investitii pentru 2016 anuntat la 50 de milioane de euro.

Profi a planificat pentru 2016 investitii de 50 milioane de euro

Profi a planificat pentru 2016 investitii de 50 milioane de euro

"Urmatoarea tinta a Profi este sa aiba cea mai mare retea de magazine din tara. Sper ca in cateva luni sa atingem si acest obiectiv", a declarat directorul general adjunct al Profi, Calin Costinas.

Retailerul vrea ca in fiecare an sa deschida mai multe magazine decat in anul anterior, iar pentru 2017 tinta este "mult mai optimista" decat in acest an, a spus el.

Compania a anuntat in trecut ca vrea ca pana in 2020 sa depaseasca 1.000 de magazine.

"Daca ne uitam ca am trecut de la 373 la 500 intr-un an, in 2 ani probabil sa ajungem la 700, deci obiectivele sunt realizabile", a explicat Calin Costinas.

Reteaua retailerului Profi a ajuns la 416 magazine

Reteaua retailerului Profi a ajuns la 416 magazine

Profi va deschide in urmatorii ani un numar mult mai mare de magazine in orase mici si comune cu o populatie suficienta pentru a asigura numarul de clienti necesar.

Citeste si:

"In rural avem 38 de magazine. Este in programul nostru sa deschidem mai mult in zona rurala, dar este definita in mod eronat zona rurala, pentru ca vorbim de orasele mici sau comune mari, nu discutam de orice comuna, pentru ca trebuie sa existe un numar de clienti", a spus el.

Zona aceasta este penalizata de lipsa retailului modern

"Noi am avut zone in care am intrat si unde pretul alimentelor era de trei ori mai mare decat in orase. Sa te duci intr-o zona in care sunt multi oameni asistati social sau care nu au venituri si sa le vinzi uleiul la noua lei (…)", a afirmat directorului adjunct al Profi.

Profi asteapta in continuare cresteri puternice de vanzari si profit

Anul trecut cifra de afaceri a Profi a crescut cu 38% si a ajuns la 574 milioane euro, potrivit datelor prezentate in cadrul unei conferinte organizate de Deloitte pentru prezentarea celei de-a zecea editii a raportului Deloitte CE Top 500.

“Cresterea vanzarilor din 2016 o va depasi pe cea de anul trecut, in timp ce profitul va avea un avans cu o rata chiar mai ridicata. (…) E efectul de scale. Daca avem livrari in toata tara, daca eu mai las la un magazin marfa, atunci incidenta costului logistic imi scade. Sunt anumite costuri care scad. (…) In principiu, scara ajuta ca sa creasca profitabilitatea”, a declarat el.

Autorizarea unui magazin, peste un an in Romania, 30 de zile in Polonia

Una dintre problemele grave care afecteaza programul de extindere al retailerului este birocratia excesiva din Romania, afirma directorul adjunct al Profi. In timp ce in Romania, procesul de autorizare dureaza chiar si mai mult de un an, in Polonia este limitat la 30 de zile.

Birocratia a crescut si costurile companiilor, dar blocheaza si investitii care ar genera efecte economice benefice pentru zonele respective.

“Numarul de oameni care trebuie sa fie implicati pentru acelasi proiect a crescut exponential. Daca acum un an aveam implicati in autorizarea de magazine 2 oameni, acum avem 60. Este un haos total, nimeni nu are imaginea completa. Noi, din cauza ca suntem prezenti in 212 localitati, vedem cum primesti 100 de interpretari diferite. Asta creeaza haos, o lipsa de a sti la ce sa te astepti in momentul in care mergi sa autorizezi”, spus Calin Costinas.

Diversele autoritati ale statului nu sunt constiente decat de ceea ce le priveste in mod direct, a adaugat acesta.

“Cand pui tot procesul si vezi cat este, e un soc pentru toata lumea. (…) Fiecare autoritate se uita la felia sa si nimeni nu are imaginea despre cat de complicat este. Ajungi la situatia ridicola in care un birou te amendeaza pentru ca nu ai dat o hartie in 30 de zile, care depinde de un alt birou din aceeasi institutie si care ti-o da in mai mult de 30 de zile. Asta este ridicolul situatiei”, a declarat directorul adjunct al Profi.

Sursa foto: Olga Marc/Shutterstock