Industria sucurilor 100% are un potential important de crestere pe fondul lansarii de produse care satisfac nevoile consumatorilor privind beneficiile pentru sanatate si consumul on-the-go, tendinte puternice in randul Millenials, cea mai influenta generatie de consumatori de pana acum, arata raportul Juice Index realizat de Tetra Pak.

Ritmul de crestere din pietele emergente corelat cu incetinirea declinului pietelor mature stabilizeaza la nivel global categoria sucului 100% si o repun pe un trend de usoara crestere pana in anul 2018, conform companiei.

Rezultatele raportului arata ca sucul 100% ramane o parte importanta din alimentatia obisnuita a oamenilor, peste 40% dintre respondentii studiului declarand ca beau suc zilnic. In plus, consumatorii spun ca sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru sucurile pe care le asociaza unor alegeri de viata sanatoase.

”La nivel global, industria a inceput sa raspunda acestor asteptari, inovand in trei domenii cheie: nutritie vegetala, sucuri complet naturale si sucuri 100% <<imbogatite>>”, arata raportul Tetra Pak.

Astfel, bauturile pe baza de mixuri de legume si fructe, care scad continutul natural de zahar si aduc beneficii sanatatii, sunt a patra cea mai populara aroma din segmentul sucurilor 100% la nivel global. Numarul noilor produse lansate in 2015 care utilizeaza legume drept ingrediente s-a triplat fata de anul 2012.

In ultimii 6 ani, sucurile NFC (Not from Concentrate) au castigat cota de piata in comparatie cu sucurile reconstituite din concentrat, crescand de la 25% in 2009 la aproape 30% in 2015. Produsele nou lansate care au pe ambalaj mentiuni privind atributele lor naturale inregistreaza o crestere anuala de 25% intre 2012 si 2015 – in special cele fara aditivi sau conservanti.

Mai mult, la nivel global, peste 60% dintre consumatori declara ca sunt interesati de produse cu beneficii demonstrate asupra sanatatii. Pe langa adaugarea de legume in amestec, producatorii ofera sucuri ”imbogatite” sau “fortifiate” cu vitamine. De exemplu, in 2015 produsele cu efecte benefice asupra imunitatii, sanatatii inimii, digestiei, oaselor, sanatatii creierului si frumusetii au reprezentat doua treimi din produsele nou lansate.

”Ca o particularitate a pietei din Romania, observam ca segmentul sucurilor a inceput sa se redreseze usor dupa declinul din ultimii ani si sa se stabileasca din nou pe un trend ascendent. Desi mediul economic continua sa influenteze modul in care aceasta categorie va evolua in urmatorii ani, am constatat in Romania o schimbare graduala a preferintelor consumatorilor, care se indreapta din ce in ce mai mult catre sucurile care nu au la baza concentrat, precum si catre alte alternative pozitionate drept naturale si mai sanatoase. Desi apar noi trenduri, precum sucurile «premium» sau cele «imbogatite», credem ca inca exista oportunitati neexplorate in segmentul de baza al acestei categorii, cum ar fi produsele in ambalaje portion pack pentru copii sau cele pentru consumul on-the-go, segmente de piata inca emergente”, spune Catalina Siriteanu, operational marketing director Tetra Pak South Eastern Europe.

Romania inregistreaza cea mai scazuta valoare a consumului de sucuri si nectaruri din Uniunea Europeana, cu 2,91 litri pe cap de locuitor/ anual, in timp ce liderii europeni consuma de zece ori mai mult: in Germania (29,4 l), in Malta (28 l), in Olanda (25,9 l), in Finlanda (24,2 l), in Cipru (24 l), iar in Austria (24 l).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri