Compania este prezenta pe piata locala din 2011 si comercializeaza doar legume conservate, sub brandurile d’aucy si Globus, dar si sub marca privata, linie de business care reprezinta aproximativ 20% din afacerile totale anuale.

Cele mai mari vanzari ale companiei au loc prin distributia directa catre retelele de super si hipermarketuri, cat si cash&carry, care reprezinta 57% din business-ul companiei, in timp ce 32% din afaceri sunt realizate prin vanzari catre distribuitori, iar segmentul Horeca reprezinta 11% din business-ul d’aucy. In total, produse d’aucy sunt distribuite intr-o retea de 850 de locatii din retailul romanesc.

Produsele care inregistreaza cele mai mari vanzari pe plan local sunt porumbul, mazarea, fasolea verde si fasolea boabe, primele doua categorii insumanand 60% din business. Pentru anul viitor, compania vizeaza o crestere de 10% a vanzarilor de mazare, segment cu mare potential de dezvoltare. Anul trecut, d'aucy Romania a vandut conserve in valoare de 3,3 milioane euro, iar pentru anul in curs compania vizeaza o crestere de 6%.

Consumul anual de legume conservate este de 2,2 kg de persoana, fara a lua in considerare piata nefiscalizata a legumelor sau cea a produselor homemade. Potrivit estimarilor companiei, consumatorii d’aucy au venituri medii, provin din mediul urban, au varste cuprinse intre 25 si 50 de ani, au un stil de viata activ si sunt interesati de hrana sanatoasa.

Comparativ cu inceputurile companiei in retailul romanesc, piata conservelor nu a crescut in termeni de vanzari si volum, spune Crina Zdravcu, directorul d’aucy. „Vanzarile pietei de conserve s-au pastrat, ceea ce un lucru bun, in lipsa unei comunicari foarte puternice din partea acestei industrii. In privinta volumelor, se observa un progres de la produse de entry level catre produsele de calitate superioara, tendinta fireasca odata cu educarea si informarea consumatorilor, dar si cresterea veniturilor populatiei. Consumatorii prefera o cantitate mai mica, dar de calitate superioara”, spune Criza Zdravcu.

Citeste si:

Zdravcu considera ca un alt pas in educarea pretentilor consumatorilor o constituie marca privata: “Nu-i consideram competitorii nostri, sunt tari in care marcile private au 80% market share, dar prin marca privata populatia cu venituri mai mici a putut sa aiba acces la un produs de o calitate mai buna si cu un pret accesibil”, spune aceasta. Pentru d’aucy, private label-ul reprezinta aproximativ 20% din afacerile totale anuale.

Parteneriat cu fermierii romani si o unitate de productie locala

Produsele d’aucy sunt fabricate in 30 de unitati de productie din Franta, Spania si Ungaria, iar materiile prime provin de la fermieri care sunt si actionari in cadrul companiei, in cazul Frantei. Cea mai apropiata unitate de productie de Romania este in Ungaria, la Debrecen, la 70 km de Oradea.

De astfel, compania este interesata de stabilirea unor parteneriate cu fermierii romani care ar putea furniza materie prima pentru unitatea din Debrecen, dar directoarea d’aucy estimeaza ca acest lucru nu se poate intampla mai devreme de aderarea Romaniei la spatiul Schengen. “d’aucy are ca obiectiv ca in decurs de patru ore de la recoltare legumele sa fie procesate astfel incat toate beneficiile sa se conserve. In clipa de fata, nefiind in Schenhen, chiar daca sunt 70 de km pana la Debrecen, noi nu putem ajunge acolo in decurs de patru ore", spune aceasta.

In ceea ce priveste investitia intr-o unitate de productie pe plan local, aceasta ar fi posibila doar in momentul in care capacitatea de productie este depasita la unitatea din Ungaria: “Deocamdata inca nu este acoperita. Dupa cum observ cresterea business-ului, estimez o perioada de cinci pana am ajunge in punctul in care acest proiect sa devina realizabil”, spune directoarea d’aucy.

Compania este parte a grupului francez d'aucy Group, o cooperativa care a luat nastere in 1968 si care are ca principale directii de dezvoltare furnizarea de legume conservate, carne si oua, cat si activitati agricole. In total, d'aucy Group detine 30 de unitati de productie in trei tari, 9.000 de membri in cadrul cooperativei, fermieri cu care colaboreaza si care sunt, in majoritate, si actionari si 4.800 de angajati. Anul trecut, Grupul a raportat un business de 1,3 miliarde de euro, cumulat pe toate diviziile.