Compania Atifco este prezenta pe piata locala de peste 20 de ani, fiind unul dintre cei mai mari procesatori si ambalatori de orez si produse complementare, precum fasole, arpacas, linte, mazare deshidratata. In plus, compania ambaleaza si malai, pe baza unei colaborari incheiate cu o moara. Business-ul este detinut de doi oameni de afaceri de origine egipteana si irakiana.

“Am incercat in trecut sa producem local orez, insa costurile si conditiile de clima nu au rentat. Sunt culturi sensibile la conditiile meteo. Orezul il achizitionam direct de la femieri din Spania, Bulgaria, Grecia, Cambodgia, Egipt. Ultimii consuma orez cum consumam noi paine, de aceea isi si protejeaza putin productia interna. Potrivit INS, un roman mananca in jur de 4 kg de orez pe an. In alte tari, precum Egipt sau tarile din Asia vorbim de 30-40 kg de orez per capita”, explica intr-un interviu wall-street.ro Lucian Radu.

Potrivit acestuia, compania si-ar dori sa colaboreze cu producatori romani de fasole, in conditiile in care in prezent achizitioneaza materia prima din Etiopia la un pret de 780 de euro per tona.

“Si pe partea de fasole ne dorim sa colaboram cu producatori romani, insa, din pacate, acestia stiu sa cultive cu preponderenta grau, porumb, rapita, soia, floarea-soarelui. Am fi foarte fericiti sa colaboram cu cineva din Romania decat sa achizitionam fasole din Etiopia la 780 euro per tona. Pretul variaza, fasolea care in trecut era considerata mancarea saracului acum a cunoscut fluctuatii de pret destul de mari. A depasit pretul carnii de pui”, mai spune directorul comercial al Atifco.

Atifco

Citeste si:

In fabrica situata intre Domnesti si Bragadiru pot fi ambalate in jur de 150 de tone de orez si fasole, in timp ce capacitatea de ambalare pe partea de malai este in jur de 40-60 tone. Atifco are in prezent 150 de angajati.

Simtim destul de tare lipsa de personal pe partea de logistica. Pe partea de transport, noi avem o flota proprie, care creste, partea de soferi de tir este destul de greu de gasit, majoritatea s-au angajat la companii din Europa si fac transporturi in afara. La fel, pe partea de tehnicieni. Desi le oferim transport spre fabrica ne este greu sa gasim oameni. In sezon de varf iesim chiar si in afara Bucurestiului pentru a aduce oameni, chiar si la 40-50 km distanta

Distributia produselor este impartita intre comertul modern care detine o pondere de 55%, restul apartinand retailului traditional (in conditiile in care este luata in considerare si productia de marca proprie).

“Fara marca proprie raportul intre cele doua canale ar fi egal. Marca proprie are o pondere importanta in segmentul in care activam. Marca proprie in cadrul celor mai mari trei retaileri vinde la nivel de marca nationala. Liderul comertului modern, de exemplu, reuseste sa faca pe marca proprie aproape cat fac ceilalti pe marca nationala”, puncteaza Lucian Radu.

Atifco

Industria de profil este estimata la valoarea de 80 de milioane de euro, cei mai importanti jucatori fiind Deroni, Riso Scotti si Atifco. Pentru acest an compania estimeaza pe partea de productie o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro, in timp ce, la nivel de grup, business-ul urca la 50 de milioane de euro.

O noua linie de business. Investitie de peste 100.000 euro

Atifco intra cu o investitie de peste 100.000 de euro pe piata condimentelor. Bugetul a fost alocat achizitionarii de utilaje pentru productia condimentelor. In plus, compania isi propune sa diversifice gama de produse pe zona conservelor si a sortimentelor de pasta de tomate. “Nici necesarul de rosii decojite si rosii cuburi nu este acoperit de productia locala. Spre exemplu, Legume-fructe Buzau consuma foarte repede productia, ei pot da anual 5-10 tiruri de rosii”, adauga Radu.

Sursa foto: Shutterstock