Lansarea unui magazin online poate fi o provocare pentru micile afaceri care deseori nu au suficient timp, buget si angajati. Dar, in era cloud-ului, design-ului relativ usor, totul devine din ce in ce mai posibil.

Iata 10 intrebari importante pe care trebuie sa (ti) le pui atunci cand creezi primul magazin de vanzari online pentru afacerea ta:

1. Cum sa incep construirea magazinului meu online?

Daca nu iti permiti sa angajezi pe cineva pentru a-ti construi de la zero magazinul de vis, nu te ingrijora. Sunt multi vendori de eCommerce care te pot ajuta sa ti-l creezi, rapid. Poti incepe chiar tu prin Wordpress, platforma care a introdus recent skin-uri si plugin-uri de eCommerce, apoi, pe masura ce vanzarile si complexitatea cresc, poti trece pe o platforma mai scumpa si mai complexa, precum Magento sau PrestaShop.

In SUA, companii precum Bigcommerce, Shopify, Jumpseller si Volusion te lasa sa realizezi propriul design, “feeling” si functionalitati pentru magazinul tau online.

In Romania, Romtelecom a lansat o solutie “la cheie” pentru magazinul tau online - AfacereaTaOnline.ro.

Ai un business si nu esti online? Romtelecom lanseaza o platforma ce permite construirea de site-uri, gratuit

Ai un business si nu esti online? Romtelecom lanseaza o platforma...

Astfel de servicii de eCommerce necesita, de obicei, o munca de baza din partea ta. Preturile pentru hosting, template-uri sau plugin-uri variaza de la 10$ la 700$/luna, depinzand de complexitatea site-ului, numarul de produse, traficul asteptat si tipul de servicii pe care doresti sa le implementezi.

2. Cum pot customiza cel mai bine felul in care arata site-ul meu?

In majoritatea cazurilor, daca firma ta are deja un website, magazinul tau online ar trebui sa reflecte deja existentul site de prezentare, inclusiv logo-ul si culorile. Daca nu ai un website, alege background-ul si culorile specifice care sa fie complementare logo-ului tau.

Majoritatea template-urilor vendorilor vin cu setari deja aranjate care nu necesita cunostiinte suplimentare de HTML sau CSS. Ar trebui sa fie relativ usor sa le uploadezi si sa adaugi logo-ul, bannere si imagini ale produselor.

3. Ce modalitati de plata ar trebui sa folosesc?

Pe scurt, toate sau cat mai multe. Plata online este esentiala. Util ar fi sa implementezi si PayPal – compania taxeaza 2,9%/tranzactie si 30 de centi.

Citeste si:

Cele mai multe magazine online din Romania au implementat sistemul de plata al PayU – in functie de marimea business-ului, se pot negocia comisionanele.

4. Cum ma voi ocupa de customer service?

Pentru a raspunde eficient clientilor, ar trebui sa te interesezi de un vendor care iti poate oferi o solutie CRM (customer relationship management) eficienta.

O alta optiune este de a introduce live chat in magazinul tau online, dar doar daca poti sa il tii operational 24/7, intrucat ai putea avea vanzari la orice ora din zi si din noapte.

5. Cum determin costurile de livrare?

Deseori este mai usor sa lasi companiile de curierat sa calculeze costurile de livrare. Majoritatea curierilor calculeaza aceste preturi gratuit si majoritatea jucatorilor de pe piata permit integrarea acestor costuri in sectiunea de checkout.

Pe de alta parte, ai putea lua in considerare livrarea gratuita, cel putin pentru comenzile ce depasesc anumite sume, mai ales daca si concurenta ta ofera acest lucru.

6. Cum creez cele mai bune imagini si descrieri ale produselor?

Cei ce cumpara online nu au posibilitatea sa atinga si sa miroasa produsul, asa ca este necesar ca imaginile sa fie extrem de clare, cu posibilitate de zoom. Ar trebui folosita o camera performanta, DSLR, de minim 16 megapixeli, lumina decenta.

Descrierile produselor trebuie sa fie scurte si totusi bogate in informatii plus detalii interesante care sa atraga imediat clientii. Incearca sa folosesti adjective si fraze care sa evoce emotii, fara a scrie insa prea mult.

7. Ar trebui sa permit review-uri si sharing social?

Oferind clientilor posibilitatea de a scrie review-uri si a lasa rating-uri poate creste increderea in magazinul tau online. Review-urile pozitive si share-urile pe retelele sociale ar putea duce la mai multe vanzari, dar totodata exista riscul comentariilor negative.

Permite de asemenea “lipirea” imaginilor tale pe Pinterest, o retea sociala in crestere si in Romania.

8. Cum incep sa atrag clienti?

Dupa ce site-ul tau este in picioare si functioneaza, trimite vestea atat online cat si offline. Trimite newslettere si realizeaza campanii cu link-uri catre site. Creaza, daca poti sa le mentii, pagini pe Facebook, Twitter, Pinterest, Google+ si YouTube, angajeaza un om pe social media care sa se ocupe de ele. Updateaza-le continuu cu informatii interesante, relevante si amuzante.

Este recomandat sa alegi un vendor care foloseste automat SEO pentru continutul tau. Tacticile SEO iti pot oferi o vizibilitate buna in Google, Bing si Yahoo.

9. Cum trebuie sa fac fata retururilor?

Fiecare magazin online trebuie sa se ocupe si de retururi. Asigura-te ca vendorul tau are instrumente ce-ti permit rapid si usor sa inlocuiesti produsele sau sa returnezi banii, sa actualizezi inventarul si sa trimiti email-uri clientilor privind statusul retururilor.

10. Cum pot urmari succesul magazinului meu?

Incearca sa gasesti un vendor de eCommerce care include si software de analiza – de obicei Google Analytics dar si StatCounter. Acestea iti pot arata cati oameni viziteaza magazinul, de unde cumpara, cat de des se intorc, cum te-au gasit. Iti pot arata de asemenea ce website-uri trimit clienti catre tine.