"Vrem sa ne dezvoltam cat mai mult in zona noilor device-uri pentru a face viata clientilor mai usoara. Vrem sa aduce bankingul in buzunarul clientului", spune Alexandru Mihalache.

Implementarea acestei strategii intampina insa si anumite bariere, care sunt date de piata si de modul in care ea functioneaza, spune managerul UniCredit. "Cea mai importanta bariera este clar data de faptul ca Romania este inca o tara care foloseste foarte mult numerar", detaliaza el.

Romania este inca o tara care foloseste foarte mult numerar.

Cifrele arata insa ca gradul de utilizare a cardurilor este in crestere, ceea ce indica o renuntare treptata la numerar. Alexandru Mihalache spune ca tendinta de a folosi numerar va persista, chiar daca bancile se indreapta tot mai mult spre zonele de online. "Aceasta este o bariera in a aduce banca imediat in buzunarul clientului".

O alta bariera este increderea scazuta a clientilor in segmentul de mobile banking, care intervine in general atunci cand vorbim de o tehnologie noua, spune Alexandru Mihalache. "Intotdeauna exista o retincenta in a utiliza aceste tehnologii, cu atat mai mult in situatiile in care vorbim de bani".

Tehnologiile sunt insa foarte sigure, pentru ca zona de risc este una de interes pentru banci, iar UniCredit Tiriac Bank investeste mult in cresterea securitatii si in minimalizarea efortului pe care clientul trebuie sa il depuna in utilizarea produselor de mobile banking si online banking.

Proiectul TV WALL-STREET 360 este un format interactiv cu focus pe analiza de business. Saptamana 22-26 septembrie, dedicata inovatiei in banking si platilor cu cardul, este realizata in parteneriat cu procesatorul de tranzactii bancare Provus.