“Lupta aceasta destul de agresiva, unde pe alocuri se mai vad manusi de box cu mesaje de tipul zdrobim preturile, le macinam, pe termen lung e un vartej din care nu poti sa iesi. In primul rand, tu ca si retailer ai doua optiuni: fie sa stai in partea ta de profitabilitate, fie sa pui presiune pe furnizori. In ambele cazuri risti sa iesi ciufulit. Daca in 2-3 ani nu mai ai bani pentru dezvoltare si iti cade pe tine magazinul ce solutii ai?”, a spus Iulian Padurariu pentru WALL-STREET 360.

Acesta a oferit drept exemplu cazul magazinelor Altex, companie cu care Padurariu a colaborat in perioada 2007-2008. “La vremea respectiva totul era lux. Recent am intrat intr-un magazin Altex si totul parea in bezna, rafturi aproape goale. Politica lor de cel mai bun pret din Romania i-a dus la niste ghene de magazine care nu au nicio legatura cu ce era in urma cu 7 ani”, afirma Padurariu.

In opinia sa, pretul cel mai mic poate fi o strategie doar in cazul retailerilor care au un model de business diferit. “De exemplu, o masa la IKEA nu costa 50 de lei, ci 50 de lei plus munca ta sa o montezi. Trebuie sa ne gandim la niste modele de business noi, cum face Amazon. Amazon este cel mai mare vanzator de pampersi pe baza de abonament”, a adaugat Iulian Padurariu.

Director de marketing in companii importante romanesti ca Policolor, Murfatlar sau TVR, Iulian Padurariu este partener Trout & Partners pentru birourile din Bucuresti, Chisinau si Viena. Experienta lui numara 11 premii Effie, start-up-ul si dezvoltarea unor agentii de advertising importante si lansarea si pozitionarea unor branduri cunoscute romanesti. In echipa Marks, Iulian Padurariu activeaza ca si consultant de marketing asociat.