Retailerii pot promova o politica a celui mai mic pret doar in conditiile in care modelul lor de business este diferit, considera Iulian Padurariu, consultant de marketing asociat.

“Lupta aceasta destul de agresiva, unde pe alocuri se mai vad manusi de box cu mesaje de tipul zdrobim preturile, le macinam, pe termen lung e un vartej din care nu poti sa iesi. In primul rand, tu ca si retailer ai doua optiuni: fie sa stai in partea ta de profitabilitate, fie sa pui presiune pe furnizori. In ambele cazuri risti sa iesi ciufulit. Daca in 2-3 ani nu mai ai bani pentru dezvoltare si iti cade pe tine magazinul ce solutii ai?”, a spus Iulian Padurariu pentru WALL-STREET 360.

Acesta a oferit drept exemplu cazul magazinelor Altex, companie cu care Padurariu a colaborat in perioada 2007-2008. “La vremea respectiva totul era lux. Recent am intrat intr-un magazin Altex si totul parea in bezna, rafturi aproape goale. Politica lor de cel mai bun pret din Romania i-a dus la niste ghene de magazine care nu au nicio legatura cu ce era in urma cu 7 ani”, afirma Padurariu.

In opinia sa, pretul cel mai mic poate fi o strategie doar in cazul retailerilor care au un model de business diferit. “De exemplu, o masa la IKEA nu costa 50 de lei, ci 50 de lei plus munca ta sa o montezi. Trebuie sa ne gandim la niste modele de business noi, cum face Amazon. Amazon este cel mai mare vanzator de pampersi pe baza de abonament”, a adaugat Iulian Padurariu.

Director de marketing in companii importante romanesti ca Policolor, Murfatlar sau TVR, Iulian Padurariu este partener Trout & Partners pentru birourile din Bucuresti, Chisinau si Viena. Experienta lui numara 11 premii Effie, start-up-ul si dezvoltarea unor agentii de advertising importante si lansarea si pozitionarea unor branduri cunoscute romanesti. In echipa Marks, Iulian Padurariu activeaza ca si consultant de marketing asociat.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri