• Am inceput sa comercializam produsul de asigurare de credit prin recomandari din partea multinationalelor care intentionau sa-si deschida afaceri aici. Acestea ni se adresau cu intentia de a avea portofoliul asigurat. Evident ca lucrurile s-au schimbat de-a lungul timpului. Ne-am adaptat produsele de asigurare a creantelor comerciale.
  • Am fost si noi afectati, iar 2008-2009 a fost o perioada dificila din punct de vedere al dosarelor de dauna. Dar am fost pregatiti sa platim despagubirile asumate.
  • Am crescut pe piata din Romania in urma mai multor factori: numarul de clienti corporate care solicita asigurare a crescut, dar am lansat si un produs nou pentru companii mici si mijlocii care ne-a asigurat o crestere a cifrei de afaceri pe care mizam in continuare.
  • Din punct de vedere al daunelor pe care le avem si al insolventelor, cele mai riscante sectoare sunt comertul, constructiile si transporturile. Transportatorii sunt impinsi in acest an sa ia decizii de reducere a costurilor sau de a transfera pe lantul de afaceri cresterea pretutului la combustibil.
  • Un sector mai putin riscant este agricultura, in care numarul si valoarea daunelor pe care le-am platit au fost mai reduse, exportul, care a avut un an bun.
  • IMM-urile sunt din ce in ce mai convinse sa apeleze la produse de asigurare. Inteleg din ce in ce mai bine ce inseamna asigurarea de credit comerciala si de ce au nevoie de un astfel de produs. Piata se educa si cred ca este o oportunitate sa-ti educi clientii, luand in calcul ca uneori este foarte dificil sa-ti recuperezi marjele de profit, ca urmare a faptului ca clientii nu mai pot sa-ti plateasca sau ajung in insolventa, iar sansele de recuperare sunt foarte mici.
  • La nivel de portofoliu, in acest an, un numar de 7 din 10 companii asigurate, atat IMM-uri, cat si clienti corporate, au depus cereri de despagubire la Euler Hermes.

Broadcast live streaming video on Ustream