3M este prezenta pe piata locala de la inceputul anilor '90 printr-o companie de vanzari si marketing, care a ajuns in prezent sa aiba 100 de angajati. Business-ul este structurat in prezent in 5 divizii: consumer, health care, industrial, electronics&energy si safety&graphics.

In 2011 compania a deschis in cartierul bucurestean Militari o fabrica in care producea buretii de bucatarie Scotch-Brite, pe care insa a relocat-o ulterior in Turcia. In prezent, 40% din business-ul de 50 de milioane de euro din Romania este sustinut de divizia industrial, printre cei mai importanti clienti numarandu-se Dacis si Ford, carora compania le furnizeaza accesorii care intra in componenta autoturismelor.

“Divizia industrial are o pondere de aproape 40% din total, aici intra adezivi, abrazive, produse destinate industriei auto. Pita automotive a crescut, Dacia fiind cel mai mare client al nostru. De asemenea, o alta zona importanta este cea a service-urilor de masini dupa vanzare, unde, desi piata a stagnat, avem o cota de piata semnificativa, de 20-25%”, a spus Catalin Velescu, cel care conduce afacerea locala din anul 2011, la WALL-STREET 360.

WALL-STREET 360, emisiunea de business care iti prezinta o industrie la 360 de grade, este realizata si prezentata de catre Claudiu Vrinceanu (vrinceanu.ro). Invitatii emisiunii abordeaza din diverse unghiuri tendintele celor mai importante industrii din Romania.

Vanzarile de autovehicule noi au crescut cu 25,3% in primele zece luni din acest an, la 83.116 unitati, sustinute de livrarile de autoturisme, insa productia locala s-a diminuat cu 4,1%, la 329.405 de masini, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). In Romania, vanzarile sunt in continuare sustinute de achizitiile realizate de companii, acestea reprezentand 71% din volumulul total inregistrat pe primele 10 luni din 2014. Dacia Logan este cel mai bine vandut model in luna octombrie si dupa zece luni, urmat de Dacia Sandero (locul 3 dupa zece luni), Dacia Duster (locul 2 dupa zece luni), Skoda Octavia (locul 4 dupa zece luni) si Skoda Rapid (locul 7 dupa zece luni).

Alte doua divizii care au crescut anul acesta sunt cele de consumer – care reprezinta aproximativ 7% din cifra de afaceri – si consumabile pentru industria dentara, evolutie dictata de cresterea puterii de cumparare, in opinia CEO-ului 3M Romania.

La polul opus insa se afla divizia de infrastructura, unde multe dintre lucrarile care ar fi trebuit finalizate anul acesta au fost amanate pentru 2015. “Anul acesta a fost o provocare balansarea stagnarii din zona infrastructurii cu cresterea din domeniul industrial, unde am avut o crestere de doua cifre. Daca lucrurile vor merge bine pana la finalul anului vom avea o crestere de 8-9%. Exista nevoi mari in infrastructura, insa lucrurile nu au mers bine in acest domeniu. Nu ne pierdem speranta, lucrarile care nu s-au facut anul acesta se vor face in 2015. 2014 a fost un an de pregatire”, adauga Velescu.

In zece ani in Romania s-au construit doar 431 de km de autostrazi. Mai mult, in luna septembrie, constructiile de infrastructura au inregistrat in continuare o scadere accentuate, de 14% fata de aceeasi luna a anului trecut.

“Business-ul a crescut in ciuda conditiilor economice, suntem cumva dependenti de mai multe piete si ne putem adapta. Pentru anul viitor avem bugetata o crestere de 15% a afacerilor, crestere sustinuta tot de divizia industrial, speram ca si partea de infrastructura sa se relanseze”, afirma Catalin Velescu.

3M Romania va incheia anul acesta cu afaceri de 53 milioane de euro, in crestere fata de 2013, cand compania a avut afaceri de 50 mil. euro. Marja de profit este de 15%.