"In primul rand, farmaciile independente ar trebui sa aiba grija la fluxul de numerar, la nivelul de incasari si cel al platilor, avand in vedere ca cele mai multe insolvente provin dintr-un control slab al fluxului de numerar", a declarat CEO-ul Farmexpert in emisiunea WALL-STREET 360.

Farmexpert lucreaza in prezent cu peste 4.000 de farmacii sau lanturi independente. Retailul farmaceutic din Romania, reprezentat de peste 8.200 de farmacii, a crescut anul trecut cu 1,7% comparativ cu nivelul din 2013, la 10,5 miliarde lei (2,4 miliarde euro), potrivit estimarilor companiei de cercetare de piata PMR, care prognozeaza pentru acest an un avans de 4,3%.

Numarul de farmacii independente a inceput sa scada, insa o tendinta a ultimilor 2-3 ani, spune Iulian Trandafir, este crearea unor lanturi locale de farmacii, care cuprind unul sau doua judete si care devin foarte puternice.

E nevoie de o mai buna comunicare cu pacientii, cred ca asta va fi punctul forte pentru farmaciile care vor exista in continuare.

Cel mai important, spune el, este ca oamenii sa inteleaga ca farmaciile nu pot fi asemanate cu supermarketurile, ci ca o continuare a vizitei la medic. De aceea, comunicarea este primordiala pentru atragerea clientilor. "La nivel de marketing, este important atat cum arata farmacia, cat de deschisa este, dar si partea de comunicare, modul de interactiune cu publicul. Este nevoie de o mai buna comunicare cu pacientii. Cred ca acesta va fi punctul forte pentru farmaciile care vor exista in continuare", completeaza directorul Farmexpert.

Nu in ultimul rand, managerul aminteste importanta unui bun management al stocurilor. "In urma unei analize realizate de Farmexpert, am aflat ca media de stoc este de peste 60 de zile, ceea ce aduce multe costuri inutile pentru farmacii".

Pentru mai multe sfaturi pentru farmaciile independente, dar si o analiza completa a pietei farma din prezent, urmariti materialul VIDEO de mai sus.

Seria de emisiuni de business WALL-STREET 360 din saptamana 9-13 februarie este dedicata industriei farma. Proiectul VIDEO este realizat in parteneriat cu distribuitorul de medicamente Farmexpert.